GrupŻabka zwycięzcą konkursu „Best Mobile Application”
Grupa Żabka została zwycięzcą konkursu „Best Mobile Application”, otrzymując nagrodę za całokształt działań realizowanych w obszarze aplikacji mobilnych stworzonych przez należące do niej spółki. Tym samym najlepszymi aplikacjami drugiego kwartału 2023 r. zostały: Żappka, Jush, delio, Dietly i Maczfit. Zdaniem jury aplikacje mobilne należące do Grupy Żabka są dopasowane do trendów q-commerce oraz odpowiadają na różne potrzeby konsumentów. Wszystkie zaprojektowano zgodnie z najlepszymi praktykami z zakresu user experience, są więc przejrzyste i proste w obsłudze, ponadto poddaje się je bieżącej aktualizacji i stałej rozbudowie, by spełniały wymagania nawet najbardziej wymagających klientów.
„Best Mobile Application” to polski konkurs, którego celem jest pokazywanie najlepszych praktyk w zakresie tworzenia i promocji aplikacji mobilnych w Polsce. Organizatorami plebiscytu są aBooster, firma wspierająca twórców i właścicieli aplikacji, oraz AppsFlyer, globalny lider w pomiarze kampanii marketingowych i analityce danych.
W ramach plebiscytu „Best Mobile Application” każdego roku oraz raz na kwartał nagradza się aplikację mobilną, która w danym okresie w znaczący sposób wyróżniła się na tle innych. Przyznając nagrody, jury bierze pod uwagę m.in. takie czynniki, jak: nowe funkcje, tempo wzrostu, user experience czy sposób ekspozycji w sklepach z aplikacjami. Wyjątkowo w tej edycji konkursu jury postanowiło nie nagradzać jednego produktu, a całokształt działań realizowanych przez Grupę Żabka. „Grupa Żabka stworzyła kompleksowy ekosystem convenience, idealnie wpisujący się w trend q-commerce. (…) W centrum tego ekosystemu zostały postawione doskonale zaprojektowane aplikacje mobilne, dzięki którym korzystanie z oferty firm należących do Grupy jest proste i intuicyjne” – tak uzasadniono decyzję.
Żappka
Żappka jest jedną z najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce – aktywnie korzysta z niej 6,1 mln użytkowników. To pierwszy na rynku ekosystem łączący mechanizm programu lojalnościowego oraz działań wpływających na aktywność i zaangażowanie klienta. Główną funkcjonalnością aplikacji jest program lojalnościowy – klienci zbierają żappsy, które mogą wymieniać na nagrody, przelać je na konto innego użytkownika, skorzystać z ofert partnerów (strefa „Wszystko za żappsy”), a nawet wymieniać na cegiełki charytatywne m.in. na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, walkę z koronawirusem czy organizacje charytatywne prowadzące działania humanitarne w Ukrainie. Drugą funkcjonalnością Żappki jest możliwość generowania specjalnych personalizowanych ofert dla klientów, które są aktywne tylko w ciągu krótkiego czasu. Żappka ułatwia także klientom sieci codzienne funkcjonowanie – dzięki aplikacji mogą oni śledzić i odbierać przesyłki (usługa „Żappka Post”) oraz mają dostęp do szybkich i bezpiecznych płatności bezdotykowych („Żappka Pay”). W ostatnim kwartale w Żappce pojawiło się kilka udogodnień, jak np. mapa wszystkich sklepów sieci z informacjami o godzinach otwarcia i oferowanych usługach, uproszczony proces rejestracji do autonomicznych sklepów Żabka Nano, funkcja „wyloguj mnie ze wszystkich urządzeń”, a także nowe opcje w grze Żabu.
Jush i delio
Aplikacja Jush oferuje dostawę najpotrzebniejszych produktów spożywczych i przemysłowych nawet w 15 minut. Niewątpliwym plusem zakupów z Żabką Jush jest możliwość ich zrobienia przez 7 dni w tygodniu, również w niedziele niehandlowe, atrakcyjny próg darmowej dostawy, który wynosi zaledwie 35 zł oraz liczne akcje promocyjne. Usługa działa na terenie Krakowa, Katowic, Poznania, Gdańska i Sopotu od 7:00 do 23:00, a w Warszawie do 2 w nocy. W trzecim kwartale 2023 r. jako pierwsza usługa q-commerce w Polsce zrealizowała dostawę za pomocą drona, dzięki czemu zakupy zostały doręczone w 7 minut. Ponadto na terenie Warszawy i Krakowa wprowadziła dostawę ciepłych przekąsek znanych ze sklepów Żabka: hot dogów i panini.
Z kolei delio to supermarket online, pozwalający przez 7 dni w tygodniu robić zakupy zarówno za pośrednictwem aplikacji mobilnej, jak i strony internetowej. Oferuje dostawę produktów już nawet w ciągu godziny, bezpłatny dowóz przy zakupach powyżej 80 zł, a także szereg promocji i ofert specjalnych. W maju br. w aplikacji została wprowadzona aktualizacja, pozwalająca zobaczyć w szczegółach produktów ich wartość energetyczną, co jest zgodne z aktualnymi trendami w obszarze żywienia. delio przypomina klasyczny supermarket z bardzo szerokim asortymentem, gdzie wszyscy znajdą coś dla siebie. Zarówno miłośnicy świeżych owoców, warzyw, mięsa czy owoców morza, jak i osoby poszukujące produktów wegańskich oraz organicznych.
Maczfit
Maczfit to firma oferująca catering dietetyczny, pozwalający zarządzać swoimi zamówieniami zarówno poprzez portal internetowy, jak i elastyczną aplikację mobilną. Aplikacja pozwala na kompleksowe zarządzanie swoją dietą z każdego miejsca za pomocą kilku kliknięć, a także posiada szereg funkcji dodatkowych jak m. in.: dodawanie i odejmowanie posiłków, zmiana adresu dostawy, wybór posiłków, przedłużanie diety czy śledzenie swoich postępów.
Dietly
Dietly jest największą platformą w Polsce do wyszukiwania, porównywania i zamawiania cateringu, za pośrednictwem której klienci mają możliwość wyboru ponad 25 opcji diet, spośród ok. 400 firm cateringowych. Dietly działa w przeglądarce (dietly.pl) oraz w aplikacji mobilnej. Jedną z najpopularniejszych funkcji Dietly jest „Wybór Menu”. Daje ona możliwość codziennego wybierania posiłków na każdą porę dnia.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.