GrupŻabka zwycięzcą konkursu „Best Mobile Application”
Grupa Żabka została zwycięzcą konkursu „Best Mobile Application”, otrzymując nagrodę za całokształt działań realizowanych w obszarze aplikacji mobilnych stworzonych przez należące do niej spółki. Tym samym najlepszymi aplikacjami drugiego kwartału 2023 r. zostały: Żappka, Jush, delio, Dietly i Maczfit. Zdaniem jury aplikacje mobilne należące do Grupy Żabka są dopasowane do trendów q-commerce oraz odpowiadają na różne potrzeby konsumentów. Wszystkie zaprojektowano zgodnie z najlepszymi praktykami z zakresu user experience, są więc przejrzyste i proste w obsłudze, ponadto poddaje się je bieżącej aktualizacji i stałej rozbudowie, by spełniały wymagania nawet najbardziej wymagających klientów.
„Best Mobile Application” to polski konkurs, którego celem jest pokazywanie najlepszych praktyk w zakresie tworzenia i promocji aplikacji mobilnych w Polsce. Organizatorami plebiscytu są aBooster, firma wspierająca twórców i właścicieli aplikacji, oraz AppsFlyer, globalny lider w pomiarze kampanii marketingowych i analityce danych.
W ramach plebiscytu „Best Mobile Application” każdego roku oraz raz na kwartał nagradza się aplikację mobilną, która w danym okresie w znaczący sposób wyróżniła się na tle innych. Przyznając nagrody, jury bierze pod uwagę m.in. takie czynniki, jak: nowe funkcje, tempo wzrostu, user experience czy sposób ekspozycji w sklepach z aplikacjami. Wyjątkowo w tej edycji konkursu jury postanowiło nie nagradzać jednego produktu, a całokształt działań realizowanych przez Grupę Żabka. „Grupa Żabka stworzyła kompleksowy ekosystem convenience, idealnie wpisujący się w trend q-commerce. (…) W centrum tego ekosystemu zostały postawione doskonale zaprojektowane aplikacje mobilne, dzięki którym korzystanie z oferty firm należących do Grupy jest proste i intuicyjne” – tak uzasadniono decyzję.
Żappka
Żappka jest jedną z najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce – aktywnie korzysta z niej 6,1 mln użytkowników. To pierwszy na rynku ekosystem łączący mechanizm programu lojalnościowego oraz działań wpływających na aktywność i zaangażowanie klienta. Główną funkcjonalnością aplikacji jest program lojalnościowy – klienci zbierają żappsy, które mogą wymieniać na nagrody, przelać je na konto innego użytkownika, skorzystać z ofert partnerów (strefa „Wszystko za żappsy”), a nawet wymieniać na cegiełki charytatywne m.in. na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, walkę z koronawirusem czy organizacje charytatywne prowadzące działania humanitarne w Ukrainie. Drugą funkcjonalnością Żappki jest możliwość generowania specjalnych personalizowanych ofert dla klientów, które są aktywne tylko w ciągu krótkiego czasu. Żappka ułatwia także klientom sieci codzienne funkcjonowanie – dzięki aplikacji mogą oni śledzić i odbierać przesyłki (usługa „Żappka Post”) oraz mają dostęp do szybkich i bezpiecznych płatności bezdotykowych („Żappka Pay”). W ostatnim kwartale w Żappce pojawiło się kilka udogodnień, jak np. mapa wszystkich sklepów sieci z informacjami o godzinach otwarcia i oferowanych usługach, uproszczony proces rejestracji do autonomicznych sklepów Żabka Nano, funkcja „wyloguj mnie ze wszystkich urządzeń”, a także nowe opcje w grze Żabu.
Jush i delio
Aplikacja Jush oferuje dostawę najpotrzebniejszych produktów spożywczych i przemysłowych nawet w 15 minut. Niewątpliwym plusem zakupów z Żabką Jush jest możliwość ich zrobienia przez 7 dni w tygodniu, również w niedziele niehandlowe, atrakcyjny próg darmowej dostawy, który wynosi zaledwie 35 zł oraz liczne akcje promocyjne. Usługa działa na terenie Krakowa, Katowic, Poznania, Gdańska i Sopotu od 7:00 do 23:00, a w Warszawie do 2 w nocy. W trzecim kwartale 2023 r. jako pierwsza usługa q-commerce w Polsce zrealizowała dostawę za pomocą drona, dzięki czemu zakupy zostały doręczone w 7 minut. Ponadto na terenie Warszawy i Krakowa wprowadziła dostawę ciepłych przekąsek znanych ze sklepów Żabka: hot dogów i panini.
Z kolei delio to supermarket online, pozwalający przez 7 dni w tygodniu robić zakupy zarówno za pośrednictwem aplikacji mobilnej, jak i strony internetowej. Oferuje dostawę produktów już nawet w ciągu godziny, bezpłatny dowóz przy zakupach powyżej 80 zł, a także szereg promocji i ofert specjalnych. W maju br. w aplikacji została wprowadzona aktualizacja, pozwalająca zobaczyć w szczegółach produktów ich wartość energetyczną, co jest zgodne z aktualnymi trendami w obszarze żywienia. delio przypomina klasyczny supermarket z bardzo szerokim asortymentem, gdzie wszyscy znajdą coś dla siebie. Zarówno miłośnicy świeżych owoców, warzyw, mięsa czy owoców morza, jak i osoby poszukujące produktów wegańskich oraz organicznych.
Maczfit
Maczfit to firma oferująca catering dietetyczny, pozwalający zarządzać swoimi zamówieniami zarówno poprzez portal internetowy, jak i elastyczną aplikację mobilną. Aplikacja pozwala na kompleksowe zarządzanie swoją dietą z każdego miejsca za pomocą kilku kliknięć, a także posiada szereg funkcji dodatkowych jak m. in.: dodawanie i odejmowanie posiłków, zmiana adresu dostawy, wybór posiłków, przedłużanie diety czy śledzenie swoich postępów.
Dietly
Dietly jest największą platformą w Polsce do wyszukiwania, porównywania i zamawiania cateringu, za pośrednictwem której klienci mają możliwość wyboru ponad 25 opcji diet, spośród ok. 400 firm cateringowych. Dietly działa w przeglądarce (dietly.pl) oraz w aplikacji mobilnej. Jedną z najpopularniejszych funkcji Dietly jest „Wybór Menu”. Daje ona możliwość codziennego wybierania posiłków na każdą porę dnia.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.