Handel transgraniczny bez tajemnic – wysokooktanowe paliwo e-handlu
Polscy konsumenci nie stronią od e-zakupów zagranicznych. W polskich sklepach internetowych robi zakupy aż 75% internautów, a aż 30% użytkowników Internetu w naszym kraju decyduje się na zakupy w serwisach zagranicznych – wynika z badania „E-commerce w Polsce 2023″[1]. Dynamicznie rosnąca globalizacja oraz powszechny dostęp do sklepów internetowych z różnych krajów zmniejszają wpływ barier geograficznych nie tylko dla konsumentów, ale również biznesu.
Trend zyskuje na sile i prowadzący sklepy internetowe w Polsce coraz częściej rozważają rozszerzenie rynku zbytu. Z raportu „Kierunek: cross-border e-commerce”[2] wynika, że aż 38,9% respondentów, prowadzi aktywną sprzedaż internetową w różnych krajach. Dodatkowo ponad 14% ankietowanych wskazuje, że sprzedaje tylko w Polsce, jednak planuje w bliskiej przyszłości sprzedaż zagraniczną.
„Rynek musiał w ostatnich latach sprostać rozpędzonej inflacji i rosnącym kosztom. W obliczu narastającej konkurencji, zarówno ze strony lokalnych e-sklepów, jak i globalnych dostawców oraz platform marketplace, przedsiębiorstwa muszą podejmować strategiczne działania, aby przyciągnąć i utrzymać uwagę internetowych konsumentów. W celu umacniania swojej pozycji rynkowej oraz rozwoju działalności handlowej, firmy nie mogą zaniedbywać potencjału sprzedaży zagranicznej” – komentuje Michał Dmitrowicz Team Marketing Manager w IdoSell.
Prawie połowa przedsiębiorców biorących udział w badaniu „Kierunek: cross-border e-commerce”, którzy działają na rynkach zagranicznych, przyznała że sprzedaje zarówno za pośrednictwem marketplace’ów, jak i własnych e-sklepów (49%). A jedna trzecia (31,9%) firm korzysta wyłącznie z marketplace’ów. Warto zauważyć, że sprzedaż zagraniczna stanowi mniej niż jedną czwartą przychodów większości badanych (61,1%), jednak w przypadku rekordzistów (10,8%) przekracza 75% przychodów. Należy również przyznać, że sytuacja geopolityczna i gospodarcza ma ogromny wpływ na sektor e-handlu, a cross-border może stać się narzędziem w strategii biznesowej na wygenerowanie dwucyfrowych wzrostów.
„We współpracy z pięcioma firmami partnerskimi popełniliśmy raport „Cross-border z Polski”. To kompleksowe opracowanie przygotowane przez doświadczonych ekspertów przedstawia szeroki wachlarz możliwości, jakie stwarza działalność transgraniczna, jednocześnie identyfikując potencjalne wyzwania, które mogą napotkać przedsiębiorcy. Raport stanowi cenne narzędzie, umożliwiające głębokie zrozumienie i efektywne wykorzystanie zróżnicowanego potencjału rynków globalnych” – dodaje Michał Dmitrowicz.
Premiera raportu Cross-border z Polski – raport IdoSell odbędzie się w sierpniu.
Zarejestruj się https://poznaj.idosell.com/cross-border-z-polski i zyskaj dostęp do raportu przed swoją konkurencją.
[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-79-internautow-kupuje-online-raport-e-commerce-w-polsce-2023-juz-dostepny.html
[2] https://gs1pl.org/app/uploads/2024/01/raport_crossborder.pdf

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.