Handel transgraniczny na wyciągnięcie ręki polskich e-sprzedawców
Platforma IdoSell – należąca do firmy IAI, która jest liderem w dostarczaniu technologii dla branży e-commerce – wprowadziła do swojej oferty narzędzie umożliwiające sprzedaż na najpopularniejszym marketplace w Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Integracja IdoSell z eMAG może pomóc polskim sprzedawcom dotrzeć do ponad 9 mln aktywnych użytkowników z Europy Wschodniej.
Witryna eMAG odnotowuje ponad 120 mln odwiedzin miesięcznie oraz pozwala prowadzić aktywną sprzedaż ponad 56 tys. przedsiębiorcom. Obecnie już 2,6 tys. polskich biznesów zdecydowało się na prowadzenie działań na tym marketplace. W ramach integracji IdoSell z eMAG użytkownicy zyskują możliwość intuicyjnego tworzenia kart produktu w katalogu eMAG, dołączenia oferty do już istniejącego konkretnego towaru w katalogu platformy oraz optymalizacji pobierania zamówień. W ramach usprawnienia handlu transgranicznego klienci IdoSell mogą liczyć na automatyczną aktualizację stanów magazynowych i cen, mapowanie lokalnych kurierów eMAG, wysyłkę faktur oraz udostępnianie statusów wysyłki w lokalnym języku – co jest szczególnie pomocne przy sprzedaży zagranicznej.
„Cross-border, czyli sprzedaż online za granicę, to jeden z czołowych trendów w e-commerce. Należy jednak zauważyć, że mimo szeregu korzyści handel transgraniczny jest związany z kilkoma poważnymi wyzwaniami, takimi jak różnice związane z regulacjami prawnymi i podatkowymi, odmienne waluty, czy kwestie językowe, które mogą stanowić poważne wyzwanie z perspektywy przedsiębiorcy. Rozbudowując strategię biznesową o sprzedaż za granicę, warto znaleźć partnera technologicznego, który pozwoli znacznie usprawnić ten proces i zdejmie z ramion biznesu część zadań” – komentuje Michał Dmitrowicz Team Marketing Manager z firmy IdoSell.
Dzięki pełnej integracji IdoSell z platformą eMAG polskie e-sklepy mogą prowadzić sprzedaż w Rumunii, Bułgarii oraz na Węgrzech i wykorzystać gotową bazę klientów, którzy regularnie robią zakupy na tym marketplace. Dodatkowo w ramach integracji z eMAG e-sprzedawcy mogą skierować ruch internetowy do swojego sklepu za pomocą popularnej porównywarki cenowej Compari.ro oraz umożliwić dostawę produktów nawet następnego dnia na terenie całej Rumunii z usługą fulfillmentu Frisbo oraz lokalnymi dostawami od firmy Packeta.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.