Komunikaty PR

Jak bezpiecznie i ekologicznie zapakować do wysłania sprzęt RTV lub AGD

2024-04-10  |  15:07

Wysyłając wartościowy sprzęt RTV lub AGD - na przykład w ramach sprzedaży online czy też przeprowadzki - ważne jest, aby zadbać o odpowiednie zabezpieczenie przed uszkodzeniem. Kluczowy jest dobór odpowiedniego opakowania oraz tak zwanych wypełniaczy. Firmy z branży e-commerce podczas transportu towarów powinny używać jak najwięcej ekologicznych zamienników dla tradycyjnych plastikowych produktów, gdyż coraz większy odsetek klientów podejmuje decyzje zakupowe kierując się kwestiami środowiskowymi.

Bezpieczny i zarazem ekologiczny transport wartościowego sprzętu RTV lub AGD jeszcze niedawno wydałby się dla wielu nie do pogodzenia. Aby dowiedzieć się, w jaki sposób zapakować przedmiot w papierowe lub kartonowe opakowanie tak, żeby bezpiecznie dotarł on do celu, wystarczy zastosować się do kilku prostych wskazówek oraz być na bieżąco z ofertą i asortymentem firm specjalizujących się dystrybucji opakowań.

Aby nadać wartościową przesyłkę, zmniejszając do minimum ryzyko uszkodzenia przedmiotu w niej umieszczonego, warto poświęcić czas na wybór odpowiedniego opakowania. Idealnie, gdy możemy skorzystać z oryginalnego. To jednak może być niewystarczające, ponieważ kartony, w których zwykle widzimy produkty na półkach sklepowych, mają za zadnie przykuć wzrok kupującego i nie zawsze są dostosowane do transportu. Dlatego wysyłając wartościowy przedmiot należy użyć mocnego i solidnego. W zależności od wagi paczki może być to 5-warstwowy karton, zdolny zabezpieczyć produkty o wadzie do 70 kg, lub 7-wartwowy, gdy wymagana jest bardzo duża wytrzymałość do nawet 500 kg. Tak mocne pudełka są tańszą alternatywą dla plastikowych kontenerów, które przeważnie kojarzone są z większą trwałością, niż produkty z papieru. Karton jest jednocześnie doskonałym wyborem jeżeli chcemy ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.

Producenci opakowań do transportu i przechowywania tego typu przedmiotów doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak negatywny wpływ na środowisko mają produkowane z plastiku czy innych sztucznych surowców opakowania. Dlatego coraz większą cześć ich oferty stanowią eko-odpowiedzialne zamienniki – mówi Jarosław Kamiński, dyrektor zarządzający RAJA Polska – lidera branży dystrybucji opakowań w Europie. 

Innowacyjne kartony z tektury falistej, czyli np. wspomniane już 7-wartwowe do transportu towarów o wadze nawet do 500 kg, zawierają co najmniej 70% papieru pochodzącego z recyklingu. Aby takie opakowania nie traciły na wyglądzie, warstwa zewnętrzna produkowana jest z czystego lub mieszanego papieru kraft, zaś jedynie warstwy środkowe oraz wewnętrzne z makulatury. W ten sposób łączą w sobie estetyczny wygląd z eko-odpowiedzialnością. – Należy dodać, że w dystrybuowanych przez nas kartonach papier kraft pozyskiwany jest wyłącznie z odpadów drewnianych otrzymanych w wyniku kontrolowanego wyrębu drzew – dodaje Jarosław Kamiński.

Odpowiednie opakowanie zewnętrzne to nie wszystko - jego rozmiar powinien być o tyle większy, aby zapewnić miejsce na dodatkowe zabezpieczenia. Przestrzeń tę można wypełnić standardowo pianką poliuretanową lub folią bąbelkową. Jeżeli jednak chcemy zrobić to w sposób eko-odpowiedzialny – podobnie, jak w przypadku opakowań – innowacyjni producenci oraz dystrybutorzy oferują pełną gamę papierowych zamienników, które z powodzeniem zastąpią tradycyjne wypełniacze produkowane ze sztucznych oraz mających negatywny wpływ na środowisko surowców.

Prowadząc sklep e-commerce warto zaopatrzyć się w papier pakowny kraft z bibułą zabezpieczającą delikatne powierzchnie przed zarysowaniami. Jest on niezastąpiony zwłaszcza, gdy potrzeba chronić przedmioty o nieregularnych kształtach lub posiadających wystające części, ponieważ te najłatwiej uszkodzić podczas transportu – mówi Jarosław Kamiński.

Eko-alternatywą, łączącą w sobie funkcjonalność z środowiskową odpowiedzialnością jest też papier bąbelkowy z recyklingu, czyli zamiennik folii bąbelkowej, która jest bez wątpienia najpopularniejszym wypełnianiem paczek. Jego budowa jest taka sama, jak dobrze znanej wszystkim folii, z tą różnicą, że chroniące towar przed uszkodzeniami powietrze zamknięte zostało w papierowej przestrzeni. Dodatkową zaletą tego produktu jest to, że jest on nieprzezroczysty, co gwarantuje dyskrecję oraz to, że można po nim łatwo pisać. Prowadząc sklep wysyłkowy warto też pomyśleć o przekładkach tekturowych, tekturze falistej, czy papierowych wypełniaczach, które jeżeli kupimy je w kolorze, mogą dodatkowo służyć jako ozdobnik.

Należy też wspomnieć o innowacyjnym eko-wypełniaczu - zdobywcy Oscarów opakowaniowych 2022 r. we Francji - produkowanym w 100% z materiałów recyklingowanych:  tekstylnym arkuszu amortyzującym. Jest on niezbędny, gdy w jednym pudełku chcemy zapakować kilka przedmiotów, nie mogących mieć ze sobą styczności podczas transportu. Zaletą takiego wypełniacza jest nie tylko wysoka odporność na przebicie i ściskanie, ale także to, że samoczynnie dopasowuje się do wszystkich kształtów produktów, chroniąc je przed wstrząsami i wibracjami.

Zastosowanie się do powyższych wskazówek oraz śledzenie nowości na rynku branży opakowań jest konieczne, aby nie tylko bezpiecznie, ale i w zgodzie z eko-trendami wysyłać wartościowe przedmioty. Warto też śledzić badania dot. e-commcerce, a zwłaszcza obserwować te związane z ekologią. Jak wynika z raportu „Co (u)gryzie e-commerce?” z 2021 r. aż 45% e-kupujących jest w stanie poczekać dłużej na przesyłkę, jeśli ta będzie bardziej eko. Z kolei co trzeci kupujący (32% e-konsumentów) jest gotowy dopłacić za to, aby kupiony produkt zapakowany był w nie foliowe opakowanie oraz wypełniacze z materiałów recyklingowanych. Badanych zapytano także jaką sumę są gotowi dopłacić za taką eko-wysyłkę. Co czwarty wydatki te określił na ponad 5 zł, a blisko połowa (43%) na 1-2 zł.

Badania te jednoznaczne wskazują na coraz większe zapotrzebowanie na innowacyjne opakowania produkowane z naturalnych surowców. To z kolei skłania producentów – oraz sklepy e-commerce – do tworzenia coraz bardziej zrównoważonych rozwiązań, zgodnych z wymogami zero waste.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.