Komunikaty PR

Jak bezpiecznie i ekologicznie zapakować do wysłania sprzęt RTV lub AGD

2024-04-10  |  15:07

Wysyłając wartościowy sprzęt RTV lub AGD - na przykład w ramach sprzedaży online czy też przeprowadzki - ważne jest, aby zadbać o odpowiednie zabezpieczenie przed uszkodzeniem. Kluczowy jest dobór odpowiedniego opakowania oraz tak zwanych wypełniaczy. Firmy z branży e-commerce podczas transportu towarów powinny używać jak najwięcej ekologicznych zamienników dla tradycyjnych plastikowych produktów, gdyż coraz większy odsetek klientów podejmuje decyzje zakupowe kierując się kwestiami środowiskowymi.

Bezpieczny i zarazem ekologiczny transport wartościowego sprzętu RTV lub AGD jeszcze niedawno wydałby się dla wielu nie do pogodzenia. Aby dowiedzieć się, w jaki sposób zapakować przedmiot w papierowe lub kartonowe opakowanie tak, żeby bezpiecznie dotarł on do celu, wystarczy zastosować się do kilku prostych wskazówek oraz być na bieżąco z ofertą i asortymentem firm specjalizujących się dystrybucji opakowań.

Aby nadać wartościową przesyłkę, zmniejszając do minimum ryzyko uszkodzenia przedmiotu w niej umieszczonego, warto poświęcić czas na wybór odpowiedniego opakowania. Idealnie, gdy możemy skorzystać z oryginalnego. To jednak może być niewystarczające, ponieważ kartony, w których zwykle widzimy produkty na półkach sklepowych, mają za zadnie przykuć wzrok kupującego i nie zawsze są dostosowane do transportu. Dlatego wysyłając wartościowy przedmiot należy użyć mocnego i solidnego. W zależności od wagi paczki może być to 5-warstwowy karton, zdolny zabezpieczyć produkty o wadzie do 70 kg, lub 7-wartwowy, gdy wymagana jest bardzo duża wytrzymałość do nawet 500 kg. Tak mocne pudełka są tańszą alternatywą dla plastikowych kontenerów, które przeważnie kojarzone są z większą trwałością, niż produkty z papieru. Karton jest jednocześnie doskonałym wyborem jeżeli chcemy ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.

Producenci opakowań do transportu i przechowywania tego typu przedmiotów doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak negatywny wpływ na środowisko mają produkowane z plastiku czy innych sztucznych surowców opakowania. Dlatego coraz większą cześć ich oferty stanowią eko-odpowiedzialne zamienniki – mówi Jarosław Kamiński, dyrektor zarządzający RAJA Polska – lidera branży dystrybucji opakowań w Europie. 

Innowacyjne kartony z tektury falistej, czyli np. wspomniane już 7-wartwowe do transportu towarów o wadze nawet do 500 kg, zawierają co najmniej 70% papieru pochodzącego z recyklingu. Aby takie opakowania nie traciły na wyglądzie, warstwa zewnętrzna produkowana jest z czystego lub mieszanego papieru kraft, zaś jedynie warstwy środkowe oraz wewnętrzne z makulatury. W ten sposób łączą w sobie estetyczny wygląd z eko-odpowiedzialnością. – Należy dodać, że w dystrybuowanych przez nas kartonach papier kraft pozyskiwany jest wyłącznie z odpadów drewnianych otrzymanych w wyniku kontrolowanego wyrębu drzew – dodaje Jarosław Kamiński.

Odpowiednie opakowanie zewnętrzne to nie wszystko - jego rozmiar powinien być o tyle większy, aby zapewnić miejsce na dodatkowe zabezpieczenia. Przestrzeń tę można wypełnić standardowo pianką poliuretanową lub folią bąbelkową. Jeżeli jednak chcemy zrobić to w sposób eko-odpowiedzialny – podobnie, jak w przypadku opakowań – innowacyjni producenci oraz dystrybutorzy oferują pełną gamę papierowych zamienników, które z powodzeniem zastąpią tradycyjne wypełniacze produkowane ze sztucznych oraz mających negatywny wpływ na środowisko surowców.

Prowadząc sklep e-commerce warto zaopatrzyć się w papier pakowny kraft z bibułą zabezpieczającą delikatne powierzchnie przed zarysowaniami. Jest on niezastąpiony zwłaszcza, gdy potrzeba chronić przedmioty o nieregularnych kształtach lub posiadających wystające części, ponieważ te najłatwiej uszkodzić podczas transportu – mówi Jarosław Kamiński.

Eko-alternatywą, łączącą w sobie funkcjonalność z środowiskową odpowiedzialnością jest też papier bąbelkowy z recyklingu, czyli zamiennik folii bąbelkowej, która jest bez wątpienia najpopularniejszym wypełnianiem paczek. Jego budowa jest taka sama, jak dobrze znanej wszystkim folii, z tą różnicą, że chroniące towar przed uszkodzeniami powietrze zamknięte zostało w papierowej przestrzeni. Dodatkową zaletą tego produktu jest to, że jest on nieprzezroczysty, co gwarantuje dyskrecję oraz to, że można po nim łatwo pisać. Prowadząc sklep wysyłkowy warto też pomyśleć o przekładkach tekturowych, tekturze falistej, czy papierowych wypełniaczach, które jeżeli kupimy je w kolorze, mogą dodatkowo służyć jako ozdobnik.

Należy też wspomnieć o innowacyjnym eko-wypełniaczu - zdobywcy Oscarów opakowaniowych 2022 r. we Francji - produkowanym w 100% z materiałów recyklingowanych:  tekstylnym arkuszu amortyzującym. Jest on niezbędny, gdy w jednym pudełku chcemy zapakować kilka przedmiotów, nie mogących mieć ze sobą styczności podczas transportu. Zaletą takiego wypełniacza jest nie tylko wysoka odporność na przebicie i ściskanie, ale także to, że samoczynnie dopasowuje się do wszystkich kształtów produktów, chroniąc je przed wstrząsami i wibracjami.

Zastosowanie się do powyższych wskazówek oraz śledzenie nowości na rynku branży opakowań jest konieczne, aby nie tylko bezpiecznie, ale i w zgodzie z eko-trendami wysyłać wartościowe przedmioty. Warto też śledzić badania dot. e-commcerce, a zwłaszcza obserwować te związane z ekologią. Jak wynika z raportu „Co (u)gryzie e-commerce?” z 2021 r. aż 45% e-kupujących jest w stanie poczekać dłużej na przesyłkę, jeśli ta będzie bardziej eko. Z kolei co trzeci kupujący (32% e-konsumentów) jest gotowy dopłacić za to, aby kupiony produkt zapakowany był w nie foliowe opakowanie oraz wypełniacze z materiałów recyklingowanych. Badanych zapytano także jaką sumę są gotowi dopłacić za taką eko-wysyłkę. Co czwarty wydatki te określił na ponad 5 zł, a blisko połowa (43%) na 1-2 zł.

Badania te jednoznaczne wskazują na coraz większe zapotrzebowanie na innowacyjne opakowania produkowane z naturalnych surowców. To z kolei skłania producentów – oraz sklepy e-commerce – do tworzenia coraz bardziej zrównoważonych rozwiązań, zgodnych z wymogami zero waste.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.