Komunikaty PR

Jak przygotować sklep internetowy na święto e-handlu?

2024-08-14  |  09:45
Biuro prasowe

Black Friday dynamicznie zyskuje na popularności w Polsce – w ubiegłym roku aż 63% rodzimych konsumentów planowało zakupy w ramach tego święta e-handlu. Nasi rodacy zakładali, że wydadzą 400-500 zł, a najbardziej interesowały ich obniżki rzędu 50-60% wynika z raportu UCE RESEARCH i Grupy Offerista. Według danych Salesforce średnia wartość zamówienia w regionie Europy Wschodniej wyniosła 61 dolarów w 2023 r. – co znaczy, że wzrosła o 4,8% rok do roku. Konsumenci z naszego regionu chętnie korzystają z promocji z okazji Black Friday – ma na to wpływ obecna sytuacja ekonomiczna oraz geopolityczna, ale również zamiłowanie Polaków do szukania okazyjnych cen i dlatego warto to wykorzystać w planowaniu działań sklepu internetowego.

Zacznij od strategii

Black Friday jest z perspektywy konsumentów świetną okazją do zakupu produktów na własny użytek (41%) oraz prezentów na święta (22%), jednak dla wielu kupujących przez internet jest to również szansa na zakup produktów pierwszej potrzeby – wynika z badania Raport Boston Consulting Group. E-sklepy, które planują działania promocyjne z okazji tego święta e-handlu, powinny odpowiednio wcześniej przygotować swój biznes, tak aby zmaksymalizować zyski, ale również dostarczyć swoim klientom najlepszych doświadczeń zakupowych.

Sklepy internetowe, które współpracują z IdoSell, planowanie działań związanych z Black Friday zaczynają ze znacznym wyprzedzeniem, a na przełomie roku wdrażają w życie konkretne aktywności ze strategii. Warto już na tym pierwszym etapie określić, które produkty z aktualnej oferty będą promowane, czy będą to towary wysokomarżowe, czy może przedmioty zajmujące przez dłuższy czas przestrzeń magazynową. Nasi klienci najczęściej zaczynają od wnikliwej analizy poprzednich lat i podjęcia decyzji, na czym będzie polegała promocja w bieżącym roku” – komentuje Michał Dmitrowicz Team Marketing Manager w IdoSell. „Dodatkowo na tym etapie, warto też zaplanować komunikację marketingową oraz określić, jak chcemy wyróżnić się na tle konkurencji. Niektórzy merchanci IdoSell w 2023 r. zdecydowali się na cały miesiąc promocji, inni obniżali ceny przez tydzień lub zaczynali na kilka dni przed Black Friday. Pozostali decydowali się na duże promocje tylko między Czarnym Piątkiem, a Cyber Monday, kiedy to obniżka była największa” – dodaje ekspert.

Planując działania promocyjne, właściciele sklepów internetowych powinni przeanalizować swoją marżę oraz pilnować jej poziomu przez cały okres promocji. Wyjątkiem może być sytuacja, w której przedsiębiorca traktuje działania z okazji Black Friday jako inwestycję marketingową i rezygnuje z marży na rzecz pozyskania i budowania lojalności u nowych klientów. Warto jednak zauważyć, że walka ceną może nie być opłacalna.

Logistyka kluczem do budowania satysfakcji klienta

Z perspektywy konsumenta istotne jest całe doświadczenie zakupowe – dlatego należy zadbać nie tylko o aspekty wizualne witryny, ale również sprawną logistykę i obsługę klienta. Zadbanie o odpowiednie zatowarowanie sklepu internetowego przed szczytem promocji jest priorytetem każdego e-sprzedawcy. Jednak przedsiębiorcy nie mogą zapomnieć o kwestii dostawy. Warto wcześniej zadbać o indywidualne porozumienie z kurierami na okres Black Friday, tak aby paczki były odbierane w dniu złożenia zamówienia, nawet w późnych godzinach nocnych. Ważne, żeby wychodziły one z e-sklepu jak najszybciej, szczególnie że liczba przesyłek w sortowniach w tym okresie znacznie wzrośnie.

Bez niego ani rusz – zaplecze technologiczne

Konsumentom zależy na sprawnej dostawie oraz monitorowaniu podróży swojej przesyłki, dlatego na znaczeniu znacznie zyskują rozwiązania technologiczne wspierające działalność sklepów internetowych. Automatyzacja procesów w e-commerce może nie tylko podnieść efektywność funkcjonowania biznesu, ale również znacznie zmniejszyć prawdopodobieństwo błędu. Innowacyjne rozwiązania technologiczne wspierające działanie e-sklepów pozwalają na bieżącą aktualizację statusów zamówień, zarządzanie stanami magazynowymi, zautomatyzowanie procesu wystawiania faktur oraz drukowania etykiet wysyłkowych. Wdrożenie tych funkcji z odpowiednim wyprzedzeniem stwarza możliwość do zweryfikowania całego procesu przed największą gorączką zakupową.

Black Friday to okazja do wygenerowania znacznego wzrostu sprzedaży oraz umocnienia pozycji biznesu na bardzo konkurencyjnym rynku. Ten okres w branży e-commerce ma również znaczny potencjał pod kątem pozyskania nowych klientów, jednak równie ważne jest zadbanie o doświadczenia zakupowe wszystkich konsumentów. Warto jest spojrzeć na ten okres z lotu ptaka i strategicznie zaplanować działania oraz wdrożenia, aby zapewnić klientom możliwie najlepsze wrażenia, które mogą mieć kluczowy wpływ na dalsze zakupy w konkretnym e-sklepie. Szczególnie że zmieniają się zachowania konsumenckie. Badania pokazują, że zakupy prezentów świątecznych coraz częściej robimy wcześniej, zwłaszcza w Black Friday i nie czekamy już z nimi tradycyjnie do grudnia.

Więcej informacji o tym, jak przygotować swój sklep internetowy przed Black Friday znajdziesz w e-booku opracowanym przez ekspertów firmy IdoSell – „Jak e-sklepy przygotowują się do Black Friday?” [https://poznaj.idosell.com/e-book-black-friday-2024]

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.