Komunikaty PR

Jak przygotować sklep internetowy na święto e-handlu?

2024-08-14  |  09:45
Biuro prasowe

Black Friday dynamicznie zyskuje na popularności w Polsce – w ubiegłym roku aż 63% rodzimych konsumentów planowało zakupy w ramach tego święta e-handlu. Nasi rodacy zakładali, że wydadzą 400-500 zł, a najbardziej interesowały ich obniżki rzędu 50-60% wynika z raportu UCE RESEARCH i Grupy Offerista. Według danych Salesforce średnia wartość zamówienia w regionie Europy Wschodniej wyniosła 61 dolarów w 2023 r. – co znaczy, że wzrosła o 4,8% rok do roku. Konsumenci z naszego regionu chętnie korzystają z promocji z okazji Black Friday – ma na to wpływ obecna sytuacja ekonomiczna oraz geopolityczna, ale również zamiłowanie Polaków do szukania okazyjnych cen i dlatego warto to wykorzystać w planowaniu działań sklepu internetowego.

Zacznij od strategii

Black Friday jest z perspektywy konsumentów świetną okazją do zakupu produktów na własny użytek (41%) oraz prezentów na święta (22%), jednak dla wielu kupujących przez internet jest to również szansa na zakup produktów pierwszej potrzeby – wynika z badania Raport Boston Consulting Group. E-sklepy, które planują działania promocyjne z okazji tego święta e-handlu, powinny odpowiednio wcześniej przygotować swój biznes, tak aby zmaksymalizować zyski, ale również dostarczyć swoim klientom najlepszych doświadczeń zakupowych.

Sklepy internetowe, które współpracują z IdoSell, planowanie działań związanych z Black Friday zaczynają ze znacznym wyprzedzeniem, a na przełomie roku wdrażają w życie konkretne aktywności ze strategii. Warto już na tym pierwszym etapie określić, które produkty z aktualnej oferty będą promowane, czy będą to towary wysokomarżowe, czy może przedmioty zajmujące przez dłuższy czas przestrzeń magazynową. Nasi klienci najczęściej zaczynają od wnikliwej analizy poprzednich lat i podjęcia decyzji, na czym będzie polegała promocja w bieżącym roku” – komentuje Michał Dmitrowicz Team Marketing Manager w IdoSell. „Dodatkowo na tym etapie, warto też zaplanować komunikację marketingową oraz określić, jak chcemy wyróżnić się na tle konkurencji. Niektórzy merchanci IdoSell w 2023 r. zdecydowali się na cały miesiąc promocji, inni obniżali ceny przez tydzień lub zaczynali na kilka dni przed Black Friday. Pozostali decydowali się na duże promocje tylko między Czarnym Piątkiem, a Cyber Monday, kiedy to obniżka była największa” – dodaje ekspert.

Planując działania promocyjne, właściciele sklepów internetowych powinni przeanalizować swoją marżę oraz pilnować jej poziomu przez cały okres promocji. Wyjątkiem może być sytuacja, w której przedsiębiorca traktuje działania z okazji Black Friday jako inwestycję marketingową i rezygnuje z marży na rzecz pozyskania i budowania lojalności u nowych klientów. Warto jednak zauważyć, że walka ceną może nie być opłacalna.

Logistyka kluczem do budowania satysfakcji klienta

Z perspektywy konsumenta istotne jest całe doświadczenie zakupowe – dlatego należy zadbać nie tylko o aspekty wizualne witryny, ale również sprawną logistykę i obsługę klienta. Zadbanie o odpowiednie zatowarowanie sklepu internetowego przed szczytem promocji jest priorytetem każdego e-sprzedawcy. Jednak przedsiębiorcy nie mogą zapomnieć o kwestii dostawy. Warto wcześniej zadbać o indywidualne porozumienie z kurierami na okres Black Friday, tak aby paczki były odbierane w dniu złożenia zamówienia, nawet w późnych godzinach nocnych. Ważne, żeby wychodziły one z e-sklepu jak najszybciej, szczególnie że liczba przesyłek w sortowniach w tym okresie znacznie wzrośnie.

Bez niego ani rusz – zaplecze technologiczne

Konsumentom zależy na sprawnej dostawie oraz monitorowaniu podróży swojej przesyłki, dlatego na znaczeniu znacznie zyskują rozwiązania technologiczne wspierające działalność sklepów internetowych. Automatyzacja procesów w e-commerce może nie tylko podnieść efektywność funkcjonowania biznesu, ale również znacznie zmniejszyć prawdopodobieństwo błędu. Innowacyjne rozwiązania technologiczne wspierające działanie e-sklepów pozwalają na bieżącą aktualizację statusów zamówień, zarządzanie stanami magazynowymi, zautomatyzowanie procesu wystawiania faktur oraz drukowania etykiet wysyłkowych. Wdrożenie tych funkcji z odpowiednim wyprzedzeniem stwarza możliwość do zweryfikowania całego procesu przed największą gorączką zakupową.

Black Friday to okazja do wygenerowania znacznego wzrostu sprzedaży oraz umocnienia pozycji biznesu na bardzo konkurencyjnym rynku. Ten okres w branży e-commerce ma również znaczny potencjał pod kątem pozyskania nowych klientów, jednak równie ważne jest zadbanie o doświadczenia zakupowe wszystkich konsumentów. Warto jest spojrzeć na ten okres z lotu ptaka i strategicznie zaplanować działania oraz wdrożenia, aby zapewnić klientom możliwie najlepsze wrażenia, które mogą mieć kluczowy wpływ na dalsze zakupy w konkretnym e-sklepie. Szczególnie że zmieniają się zachowania konsumenckie. Badania pokazują, że zakupy prezentów świątecznych coraz częściej robimy wcześniej, zwłaszcza w Black Friday i nie czekamy już z nimi tradycyjnie do grudnia.

Więcej informacji o tym, jak przygotować swój sklep internetowy przed Black Friday znajdziesz w e-booku opracowanym przez ekspertów firmy IdoSell – „Jak e-sklepy przygotowują się do Black Friday?” [https://poznaj.idosell.com/e-book-black-friday-2024]

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.