Komunikaty PR

Jak przygotować sklep internetowy na święto e-handlu?

2024-08-14  |  09:45
Biuro prasowe

Black Friday dynamicznie zyskuje na popularności w Polsce – w ubiegłym roku aż 63% rodzimych konsumentów planowało zakupy w ramach tego święta e-handlu. Nasi rodacy zakładali, że wydadzą 400-500 zł, a najbardziej interesowały ich obniżki rzędu 50-60% wynika z raportu UCE RESEARCH i Grupy Offerista. Według danych Salesforce średnia wartość zamówienia w regionie Europy Wschodniej wyniosła 61 dolarów w 2023 r. – co znaczy, że wzrosła o 4,8% rok do roku. Konsumenci z naszego regionu chętnie korzystają z promocji z okazji Black Friday – ma na to wpływ obecna sytuacja ekonomiczna oraz geopolityczna, ale również zamiłowanie Polaków do szukania okazyjnych cen i dlatego warto to wykorzystać w planowaniu działań sklepu internetowego.

Zacznij od strategii

Black Friday jest z perspektywy konsumentów świetną okazją do zakupu produktów na własny użytek (41%) oraz prezentów na święta (22%), jednak dla wielu kupujących przez internet jest to również szansa na zakup produktów pierwszej potrzeby – wynika z badania Raport Boston Consulting Group. E-sklepy, które planują działania promocyjne z okazji tego święta e-handlu, powinny odpowiednio wcześniej przygotować swój biznes, tak aby zmaksymalizować zyski, ale również dostarczyć swoim klientom najlepszych doświadczeń zakupowych.

Sklepy internetowe, które współpracują z IdoSell, planowanie działań związanych z Black Friday zaczynają ze znacznym wyprzedzeniem, a na przełomie roku wdrażają w życie konkretne aktywności ze strategii. Warto już na tym pierwszym etapie określić, które produkty z aktualnej oferty będą promowane, czy będą to towary wysokomarżowe, czy może przedmioty zajmujące przez dłuższy czas przestrzeń magazynową. Nasi klienci najczęściej zaczynają od wnikliwej analizy poprzednich lat i podjęcia decyzji, na czym będzie polegała promocja w bieżącym roku” – komentuje Michał Dmitrowicz Team Marketing Manager w IdoSell. „Dodatkowo na tym etapie, warto też zaplanować komunikację marketingową oraz określić, jak chcemy wyróżnić się na tle konkurencji. Niektórzy merchanci IdoSell w 2023 r. zdecydowali się na cały miesiąc promocji, inni obniżali ceny przez tydzień lub zaczynali na kilka dni przed Black Friday. Pozostali decydowali się na duże promocje tylko między Czarnym Piątkiem, a Cyber Monday, kiedy to obniżka była największa” – dodaje ekspert.

Planując działania promocyjne, właściciele sklepów internetowych powinni przeanalizować swoją marżę oraz pilnować jej poziomu przez cały okres promocji. Wyjątkiem może być sytuacja, w której przedsiębiorca traktuje działania z okazji Black Friday jako inwestycję marketingową i rezygnuje z marży na rzecz pozyskania i budowania lojalności u nowych klientów. Warto jednak zauważyć, że walka ceną może nie być opłacalna.

Logistyka kluczem do budowania satysfakcji klienta

Z perspektywy konsumenta istotne jest całe doświadczenie zakupowe – dlatego należy zadbać nie tylko o aspekty wizualne witryny, ale również sprawną logistykę i obsługę klienta. Zadbanie o odpowiednie zatowarowanie sklepu internetowego przed szczytem promocji jest priorytetem każdego e-sprzedawcy. Jednak przedsiębiorcy nie mogą zapomnieć o kwestii dostawy. Warto wcześniej zadbać o indywidualne porozumienie z kurierami na okres Black Friday, tak aby paczki były odbierane w dniu złożenia zamówienia, nawet w późnych godzinach nocnych. Ważne, żeby wychodziły one z e-sklepu jak najszybciej, szczególnie że liczba przesyłek w sortowniach w tym okresie znacznie wzrośnie.

Bez niego ani rusz – zaplecze technologiczne

Konsumentom zależy na sprawnej dostawie oraz monitorowaniu podróży swojej przesyłki, dlatego na znaczeniu znacznie zyskują rozwiązania technologiczne wspierające działalność sklepów internetowych. Automatyzacja procesów w e-commerce może nie tylko podnieść efektywność funkcjonowania biznesu, ale również znacznie zmniejszyć prawdopodobieństwo błędu. Innowacyjne rozwiązania technologiczne wspierające działanie e-sklepów pozwalają na bieżącą aktualizację statusów zamówień, zarządzanie stanami magazynowymi, zautomatyzowanie procesu wystawiania faktur oraz drukowania etykiet wysyłkowych. Wdrożenie tych funkcji z odpowiednim wyprzedzeniem stwarza możliwość do zweryfikowania całego procesu przed największą gorączką zakupową.

Black Friday to okazja do wygenerowania znacznego wzrostu sprzedaży oraz umocnienia pozycji biznesu na bardzo konkurencyjnym rynku. Ten okres w branży e-commerce ma również znaczny potencjał pod kątem pozyskania nowych klientów, jednak równie ważne jest zadbanie o doświadczenia zakupowe wszystkich konsumentów. Warto jest spojrzeć na ten okres z lotu ptaka i strategicznie zaplanować działania oraz wdrożenia, aby zapewnić klientom możliwie najlepsze wrażenia, które mogą mieć kluczowy wpływ na dalsze zakupy w konkretnym e-sklepie. Szczególnie że zmieniają się zachowania konsumenckie. Badania pokazują, że zakupy prezentów świątecznych coraz częściej robimy wcześniej, zwłaszcza w Black Friday i nie czekamy już z nimi tradycyjnie do grudnia.

Więcej informacji o tym, jak przygotować swój sklep internetowy przed Black Friday znajdziesz w e-booku opracowanym przez ekspertów firmy IdoSell – „Jak e-sklepy przygotowują się do Black Friday?” [https://poznaj.idosell.com/e-book-black-friday-2024]

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami Biuro prasowe
2024-12-02 | 23:30

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o
Handel Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku
2024-11-29 | 13:40

Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku

Trzy znaczące firmy – Dr Oetker, DOZ oraz Befaszczot – podpisały listy intencyjne, zobowiązując się do wdrożenia kodów 2D od GS1 na produktach ze swojej oferty. Ten krok

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.