Jeszcze mniej plastiku – Lidl z nowymi celami strategii REset Plastic
Zakorzenione w DNA firmy troska o środowisko naturalne i poczucie odpowiedzialności, a także sukcesy w realizacji dotychczasowych celów strategii REset Plastic, zainspirowały Lidl do postawienia sobie nowych, jeszcze bardziej ambitnych założeń w zakresie ograniczenia ilości plastiku w opakowaniach marek własnych. Swoją aktywnością we wdrażaniu konceptu gospodarki o obiegu zamkniętym sieć chce zainspirować pozostałe podmioty rynku.
Działania w kierunku eliminacji plastiku oraz międzynarodowa współpraca pomogły firmie Lidl osiągnąć, a nawet przekroczyć pułapy celów strategii REset Plastic, którą sieć realizuje od 2018 roku. Skuteczność w realizacji ustalonych założeń skłoniły sieć do obrania jeszcze bardziej ambitnego kursu: do 2025 roku firma zmniejszy zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 30%, a do 2027 roku wartość ta zwiększy się do 35% w porównaniu z rokiem bazowym 2017.
Poniższe dane ilustrują postępy poczynione przez Lidl Polska w 2022 roku w porównaniu z 2017 rokiem:
- Sieć zmniejszyła zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 29%.
- Firma wykorzystuje 11% materiałów pochodzących z recyklingu.
- W Lidl Polska udało się osiągnąć maksymalną zdolność do recyklingu dla 53% opakowań marek własnych.
Jak tego dokonaliśmy?
Zaprojektowane z myślą o recyklingu
W Lidl nieustannie pracujemy nad projektem, aby stworzyć opakowanie, które w jak największym stopniu nadaje się do recyklingu. Z tego powodu przeszliśmy na monomateriały dla dużej części naszych opakowań marek własnych, które mogą być ponownie wykorzystane.
Innowacyjne wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu
W opakowaniach świeżych kurczaków marki własnej Lidl w Niemczech udało się wykorzystać materiały pochodzące z recyklingu pojemników i worków. Zastosowanie innowacyjnych procesów płukania i sortowania pozwoliło przetworzyć je w taki sposób, aby spełniały surowe wymogi prawne dotyczące bezpieczeństwa żywności. Ponadto zwiększyliśmy ilość materiałów pochodzących z recyklingu, wykorzystywanych w naszych produktach do prania i czyszczenia oraz w artykułach gospodarstwa domowego.
Zoptymalizowane opakowanie dzięki nowemu wzornictwu
Podejmując działania w zakresie optymalizacji opakowań (np. usunięcie uchwytu na jogurcie greckim marki własnej „Milbona”) oraz wprowadzając nowe opakowania próżniowe, firmie udaje się zmniejszyć wagę opakowań marek własnych.
Spółki Grupy Schwarz, do której należy również Lidl Polska, stale współpracują, aby osiągnąć cele REset Plastic. Każde działanie mające na celu zapewnienie odpowiedzialnego korzystania z tworzyw sztucznych przyczynia się do większego dobra, zgodnie z ogólnogrupową wizją „mniej plastiku – obieg zamknięty”.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.