Jeszcze mniej plastiku – Lidl z nowymi celami strategii REset Plastic
Zakorzenione w DNA firmy troska o środowisko naturalne i poczucie odpowiedzialności, a także sukcesy w realizacji dotychczasowych celów strategii REset Plastic, zainspirowały Lidl do postawienia sobie nowych, jeszcze bardziej ambitnych założeń w zakresie ograniczenia ilości plastiku w opakowaniach marek własnych. Swoją aktywnością we wdrażaniu konceptu gospodarki o obiegu zamkniętym sieć chce zainspirować pozostałe podmioty rynku.
Działania w kierunku eliminacji plastiku oraz międzynarodowa współpraca pomogły firmie Lidl osiągnąć, a nawet przekroczyć pułapy celów strategii REset Plastic, którą sieć realizuje od 2018 roku. Skuteczność w realizacji ustalonych założeń skłoniły sieć do obrania jeszcze bardziej ambitnego kursu: do 2025 roku firma zmniejszy zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 30%, a do 2027 roku wartość ta zwiększy się do 35% w porównaniu z rokiem bazowym 2017.
Poniższe dane ilustrują postępy poczynione przez Lidl Polska w 2022 roku w porównaniu z 2017 rokiem:
- Sieć zmniejszyła zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 29%.
- Firma wykorzystuje 11% materiałów pochodzących z recyklingu.
- W Lidl Polska udało się osiągnąć maksymalną zdolność do recyklingu dla 53% opakowań marek własnych.
Jak tego dokonaliśmy?
Zaprojektowane z myślą o recyklingu
W Lidl nieustannie pracujemy nad projektem, aby stworzyć opakowanie, które w jak największym stopniu nadaje się do recyklingu. Z tego powodu przeszliśmy na monomateriały dla dużej części naszych opakowań marek własnych, które mogą być ponownie wykorzystane.
Innowacyjne wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu
W opakowaniach świeżych kurczaków marki własnej Lidl w Niemczech udało się wykorzystać materiały pochodzące z recyklingu pojemników i worków. Zastosowanie innowacyjnych procesów płukania i sortowania pozwoliło przetworzyć je w taki sposób, aby spełniały surowe wymogi prawne dotyczące bezpieczeństwa żywności. Ponadto zwiększyliśmy ilość materiałów pochodzących z recyklingu, wykorzystywanych w naszych produktach do prania i czyszczenia oraz w artykułach gospodarstwa domowego.
Zoptymalizowane opakowanie dzięki nowemu wzornictwu
Podejmując działania w zakresie optymalizacji opakowań (np. usunięcie uchwytu na jogurcie greckim marki własnej „Milbona”) oraz wprowadzając nowe opakowania próżniowe, firmie udaje się zmniejszyć wagę opakowań marek własnych.
Spółki Grupy Schwarz, do której należy również Lidl Polska, stale współpracują, aby osiągnąć cele REset Plastic. Każde działanie mające na celu zapewnienie odpowiedzialnego korzystania z tworzyw sztucznych przyczynia się do większego dobra, zgodnie z ogólnogrupową wizją „mniej plastiku – obieg zamknięty”.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.