Komunikaty PR

Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI

2024-05-08  |  11:00
Biuro prasowe

Konsumenci w Polsce wybierając formę dostawy zakupów online najczęściej decydują się na automaty paczkowe, z czego aż 93% korzysta z urządzeń Paczkomat® InPost. Co więcej - ta forma dostawy jest czynnikiem motywującym dla ponad 4 na 5 klientów robiących zakupy w sieci[1]. Nie dziwi zatem fakt, że dostawa przez Paczkomat® jest także najpopularniejszą metodą dostawy dostępną na ERLI, najszybciej rozwijającego się marketplace w Polsce. Jednak jak pokazują liczne badania, kupujący oczekują nie tylko wygodnej dostawy, ale także łatwego sposobu na zwrot zamówień. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, ERLI wprowadziło pierwszą własną usługę zwracania produktów, a tym samym rozszerzyła współpracę z InPost udostępniając ERLI Zwrot Paczkomat 24/7 – szybki i wygodny sposób nadania zwrotu paczki, bez konieczności drukowania etykiety, właśnie poprzez urządzenia paczkowe InPost.

Cały czas pracujemy nad podnoszeniem jakości doświadczenia zakupowego naszych klientów. W ERLI wiemy, jak ważne jest wygodne przeprowadzenia procesu zakupowego, ale jednocześnie chcemy zadbać również o ten sam poziom wygody i prostoty procesu w przypadku obsługi posprzedażowej. To ważny element budowania lojalności klientów - jak wynika bowiem z badań, aż 92% ankietowanych twierdzi, że skorzysta ponownie z usług sprzedawcy, jeśli proces zwrotu produktu będzie łatwy[2]. Z kolei dla niemal ¾ kupujących możliwość zwrotu ma bezpośredni wpływ na ich decyzje o zakupie[3] – mówi Katarzyna Kierach, dyrektor marketingu ERLI – Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystkie zakupione produkty są w pełni trafione. To się zdarza – właśnie dla takich sytuacji, we współpracy z liderem rozwiązań logistycznych, firmą InPost, uruchomiliśmy naszą usługę, która w pierwszej kolejności będzie dostępna dla użytkowników zamawiających produkty przez Paczkomat® – dodaje.

Użytkownicy, którzy w trakcie robienia zakupów poprzez stronę internetową czy też aplikację mobilną ERLI, wybiorą opcję dostawy przez Paczkomat®, w przypadku, gdy zmienią zdanie lub produkt nie spełni ich oczekiwań, będą mogli skorzystać z opcji ERLI Zwrot Paczkomat 24/7 i w prosty sposób zwrócić towar bez konieczności samodzielnego szukania kuriera lub wyprawy na pocztę. Do ich dyspozycji będzie 22 tys. urządzeń Paczkomat® InPost dostępnych w całej Polsce. Z kolei drogę paczki do sprzedawcy można śledzić na bieżąco w aplikacjach ERLI oraz InPost.

- Innowacyjne rozwiązania InPost mają ułatwiać życie klientom w codziennych sytuacjach. Cieszymy się, że również użytkownicy platformy ERLI będą mogli skorzystać z usługi zwrotów poprzez maszyny Paczkomat®. Naszym celem jest zapewnienie klientom najwyższej jakości usług, a opcja „ERLI Zwrot Paczkomat 24/7” to kolejny krok w ułatwianiu klientom procesu zwrotu oraz podnoszeniu ich satysfakcji z zakupów online – mówi Andrzej Dalkowski, Dyrektor Marketingu w InPost

Proste kroki do szybkiego zwrotu

Nowa usługa jest dostępna dla każdego użytkownika ERLI, wybierającego dostawę przez Paczkomat®, niezależnie od urządzenia, z którego robi zakupy – formularz do zwrotu można wypełnić poprzez aplikację ERLI, ale też z poziomu komputera. Standardowy czas na zgłoszenie chęci zwrotu zamówienia wynosi 14 dni od momentu otrzymania przesyłki, lecz może zostać wydłużony przez samego sprzedawcę. Co ważne, koszt usługi jest stały, a to oznacza, że cena jest taka sama dla małej, średniej, ale też dużej przesyłki i wynosi 12,90 zł. Największa możliwa przesyłka może mieć nawet wymiary 41 cm × 38 cm × 64 cm i ważyć do 25 kg.

Sam proces przygotowania i nadania zwrotu jest bardzo prosty i szybki – to ogromna oszczędność czasu, ponieważ wszystkie dane wypełniają się automatycznie. Co równie ważne, pozwala on ograniczyć zużycie papieru – nie ma bowiem potrzeby drukowania etykiety czy też formularza. Zwrot pieniędzy nastąpi w ciągu maksymalnie 14 dni od momentu odbioru paczki przez sprzedawcę – tłumaczy Katarzyna Kierach z ERLIUsługa ERLI Zwrot Paczkomat 24/7 to pierwsze tego typu rozwiązanie wspomagające proces zwrotu na ERLI. Rozpoczęliśmy już prace nad rozszerzeniem oferty o inne metody, aby każdy mógł szybko i wygodnie zwracać nietrafione zakupy.

 


[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-79-internautow-kupuje-online-raport-e-commerce-w-polsce-2023-juz-dostepny.html

[2] https://autopay.pl/baza-wiedzy/blog/ecommerce/dylemat-darmowych-zwrotow

[3] https://pitd.org.pl/logistyka-e-commerce-pobierz-darmowy-raport/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny Biuro prasowe
2024-12-03 | 15:30

Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny

Klient dokonując zakupów w internecie, często pozostaje bezbronny. Z badań wynika, że tylko 22% Polaków zna swoje prawa konsumenckie, a 65% nie jest w stanie
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
2024-12-03 | 06:00

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.