Komunikaty PR

Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI

2024-05-08  |  11:00
Biuro prasowe

Konsumenci w Polsce wybierając formę dostawy zakupów online najczęściej decydują się na automaty paczkowe, z czego aż 93% korzysta z urządzeń Paczkomat® InPost. Co więcej - ta forma dostawy jest czynnikiem motywującym dla ponad 4 na 5 klientów robiących zakupy w sieci[1]. Nie dziwi zatem fakt, że dostawa przez Paczkomat® jest także najpopularniejszą metodą dostawy dostępną na ERLI, najszybciej rozwijającego się marketplace w Polsce. Jednak jak pokazują liczne badania, kupujący oczekują nie tylko wygodnej dostawy, ale także łatwego sposobu na zwrot zamówień. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, ERLI wprowadziło pierwszą własną usługę zwracania produktów, a tym samym rozszerzyła współpracę z InPost udostępniając ERLI Zwrot Paczkomat 24/7 – szybki i wygodny sposób nadania zwrotu paczki, bez konieczności drukowania etykiety, właśnie poprzez urządzenia paczkowe InPost.

Cały czas pracujemy nad podnoszeniem jakości doświadczenia zakupowego naszych klientów. W ERLI wiemy, jak ważne jest wygodne przeprowadzenia procesu zakupowego, ale jednocześnie chcemy zadbać również o ten sam poziom wygody i prostoty procesu w przypadku obsługi posprzedażowej. To ważny element budowania lojalności klientów - jak wynika bowiem z badań, aż 92% ankietowanych twierdzi, że skorzysta ponownie z usług sprzedawcy, jeśli proces zwrotu produktu będzie łatwy[2]. Z kolei dla niemal ¾ kupujących możliwość zwrotu ma bezpośredni wpływ na ich decyzje o zakupie[3] – mówi Katarzyna Kierach, dyrektor marketingu ERLI – Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystkie zakupione produkty są w pełni trafione. To się zdarza – właśnie dla takich sytuacji, we współpracy z liderem rozwiązań logistycznych, firmą InPost, uruchomiliśmy naszą usługę, która w pierwszej kolejności będzie dostępna dla użytkowników zamawiających produkty przez Paczkomat® – dodaje.

Użytkownicy, którzy w trakcie robienia zakupów poprzez stronę internetową czy też aplikację mobilną ERLI, wybiorą opcję dostawy przez Paczkomat®, w przypadku, gdy zmienią zdanie lub produkt nie spełni ich oczekiwań, będą mogli skorzystać z opcji ERLI Zwrot Paczkomat 24/7 i w prosty sposób zwrócić towar bez konieczności samodzielnego szukania kuriera lub wyprawy na pocztę. Do ich dyspozycji będzie 22 tys. urządzeń Paczkomat® InPost dostępnych w całej Polsce. Z kolei drogę paczki do sprzedawcy można śledzić na bieżąco w aplikacjach ERLI oraz InPost.

- Innowacyjne rozwiązania InPost mają ułatwiać życie klientom w codziennych sytuacjach. Cieszymy się, że również użytkownicy platformy ERLI będą mogli skorzystać z usługi zwrotów poprzez maszyny Paczkomat®. Naszym celem jest zapewnienie klientom najwyższej jakości usług, a opcja „ERLI Zwrot Paczkomat 24/7” to kolejny krok w ułatwianiu klientom procesu zwrotu oraz podnoszeniu ich satysfakcji z zakupów online – mówi Andrzej Dalkowski, Dyrektor Marketingu w InPost

Proste kroki do szybkiego zwrotu

Nowa usługa jest dostępna dla każdego użytkownika ERLI, wybierającego dostawę przez Paczkomat®, niezależnie od urządzenia, z którego robi zakupy – formularz do zwrotu można wypełnić poprzez aplikację ERLI, ale też z poziomu komputera. Standardowy czas na zgłoszenie chęci zwrotu zamówienia wynosi 14 dni od momentu otrzymania przesyłki, lecz może zostać wydłużony przez samego sprzedawcę. Co ważne, koszt usługi jest stały, a to oznacza, że cena jest taka sama dla małej, średniej, ale też dużej przesyłki i wynosi 12,90 zł. Największa możliwa przesyłka może mieć nawet wymiary 41 cm × 38 cm × 64 cm i ważyć do 25 kg.

Sam proces przygotowania i nadania zwrotu jest bardzo prosty i szybki – to ogromna oszczędność czasu, ponieważ wszystkie dane wypełniają się automatycznie. Co równie ważne, pozwala on ograniczyć zużycie papieru – nie ma bowiem potrzeby drukowania etykiety czy też formularza. Zwrot pieniędzy nastąpi w ciągu maksymalnie 14 dni od momentu odbioru paczki przez sprzedawcę – tłumaczy Katarzyna Kierach z ERLIUsługa ERLI Zwrot Paczkomat 24/7 to pierwsze tego typu rozwiązanie wspomagające proces zwrotu na ERLI. Rozpoczęliśmy już prace nad rozszerzeniem oferty o inne metody, aby każdy mógł szybko i wygodnie zwracać nietrafione zakupy.

 


[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-79-internautow-kupuje-online-raport-e-commerce-w-polsce-2023-juz-dostepny.html

[2] https://autopay.pl/baza-wiedzy/blog/ecommerce/dylemat-darmowych-zwrotow

[3] https://pitd.org.pl/logistyka-e-commerce-pobierz-darmowy-raport/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.