Klarna maksymalizuje zyski e-sklepów
Klarna, międzynarodowy licencjonowany bank, dający dostęp do elastycznych metod płatności, a także zaawansowana aplikacja do robienia zakupów online, w ciągu pierwszych 9 miesięcy br. wygenerowała dla swoich sklepów partnerskich transakcje o łącznej wartości przekraczającej 20 mln złotych.
Badanie Klarny “Shopping Pulse” pokazuje, że już niemal 36% polskich konsumentów wyszukuje produkty, przeglądając strony internetowe lub aplikacje, co sprawia, że narzędzie Klarny w postaci aplikacji staje się świetnym źródłem pozyskiwania ruchu dla e-sklepów. Czwarty kwartał, w którym pojawi się Black Friday oraz Boże Narodzenie, jest doskonałym okresem, żeby sprawdzić skuteczność rozwiązań Klarny w obszarze pozyskiwania nowych klientów.
Klarna oferuje sprzedawcom już nie tylko metody płatności odroczonych, ale również rozbudowany ekosystem reklamowy – program afiliacyjny, porównywarkę cenową, a także działania w CRM-ie czy też atrakcyjne miejsca w aplikacji, w których e-sklepy mogą promować swoją ofertę i budować świadomość marki wśród konsumentów. Firma wprowadza innowacyjne rozwiązania, które mają na celu zwiększenie widoczności sprzedawców na każdym etapie procesu zakupowego. Dostępne są różne kanały promocji - od tradycyjnych działań afiliacyjnych, po sponsorowane treści skierowane do konkretnych grup użytkowników, a także newslettery cyklicznie wysyłane do najbardziej aktywnych użytkowników.
Klarna oferuje również rozbudowany system rabatów i zniżek, który jest automatycznie stosowany na etapie płatności za produkt, niezależnie od opcji zapłaty jaką wybiera konsument. Dedykowane kody rabatowe w aplikacji mogą przekładać się na zniżki nawet do 33 proc. Daje to sklepom możliwość wpływania na decyzje klientów, powodując wzrost konwersji, a także zwiększając liczbę powracających kupujących.
Dzięki współpracy z największymi sieciami afiliacyjnymi jak AWIN, CJ czy Tradedoubler, Klarna może pomóc e-sklepom dotrzeć do milionów konsumentów w Polsce, ale również w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech czy we Włoszech. Wiele polskich sklepów już teraz korzysta z Klarny nie tylko jako metody płatności, ale również jako jednego z kluczowych kanałów pozyskiwaniu ruchu.
Wartość koszyków zakupowych w sklepach, które decydują się na współpracę z Klarną rośnie nawet o 25-30 proc. w skali roku. Zwiększa się też frekwencja, czyli liczba osób odwiedzających strony partnerów – z aplikacji Klarny konsument może przenieść się bezpośrednio na stronę wybranego sklepu. E-sklepy działające w ekosystemie Klarny zyskują też dostęp do ogromnej liczby danych, dzięki czemu są w stanie szczegółowo przeanalizować każdą transakcję i śledzić zachowania konsumentów.
W Klarnie potrafimy realnie zoptymalizować biznes naszych partnerów. Doskonale rozumiemy cykl zakupowy – od momentu, kiedy klient zobaczy reklamę, aż do finalizacji zakupu. Te cenne informacje umożliwiają tworzenie spersonalizowanych strategii marketingowych, które lepiej odpowiadają na potrzeby klientów. W rezultacie, marki mogą zwiększyć swoją sprzedaż, poprawić doświadczenia zakupowe konsumentów, a przede wszystkim budować z nimi trwałe relacje. Poprzez targetowane kampanie i bogaty ekosystem narzędzi reklamowych, jesteśmy w stanie bardzo sprawnie przekierowywać ruch z naszej aplikacji bezpośrednio na strony e-sklepów – mówi Aleksandra Ippohorska – Lenkiewicz, CEE Klarna Media Manager.
Dzięki współpracy z Klarną w obszarze Comparison Shopping Service, właściciele e-sklepów mogą uniknąć 20% opłaty CPC pobieranej przez Google Shopping. Tym samym są w stanie zmaksymalizować budżet reklamowy, uzyskać lepsze stawki, podwyższać współczynniki klikalności i wyświetleń, zwiększając rentowność i efektywność kampanii reklamowych.
Klarna dociera obecnie w Polsce do 2,5 mln aktywnych użytkowników, z czego ponad pół miliona odwiedza co miesiąc i używa aplikacji do robienia zakupów internetowych. Usługi Klarny dostępne są już w 10 tys. polskich e-sklepów. Klarna przekierowuje ruch ze swojej aplikacji do takich marek jak między innymi CCC, Sinsay, Zalando Lounge, Nike, Eobuwie czy Answear.
Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku
Czy prezenty dotrą na czas? Bożonarodzeniowe wyzwania przed kurierami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.