Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu po raz pierwszy w modelu hybrydowym
PR Hub
Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu
Już po raz 7. kilka tysięcy polskich lokalnych detalistów spotkało się na Kongresie Przedsiębiorców Polskiego Handlu organizowanym przez Akademię Umiejętności Eurocash. Tegoroczna edycja wydarzenia przebiegała pod hasłem, którym w obliczu rosnących cen i coraz ostrzejszej konkurencji żyje cały rynek: „Konsument w centrum uwagi”. Dlatego program zdominowały najbardziej aktualne trendy, ale prawdziwą nowością była forma Kongresu, w którym można było wziąć udział zarówno stacjonarnie, jak i online. Zdalni uczestnicy mogli też odwiedzić wirtualne stoiska partnerów spotkania.
VII Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu był wyjątkowy również dlatego, że odbył się w rok po ogłoszeniu przez Eurocash nowej strategii biznesowej na lata 2023-2025. Grupa uwzględniła w niej m.in. intensywne inwestycje w sieci i oferowane przedsiębiorcom rozwiązania technologiczne. Wszystko po to, by lokalny handel był bardziej atrakcyjny dla konsumenta. To zresztą właśnie jemu została poświęcona najnowsza edycja Kongresu.
– Wierzymy w przewagę ludzkiego aspektu lokalnych sklepów, ich sposobu działania. Wierzymy, że to są sklepy od ludzi dla ludzi. Chcemy być tą platformą, tym miejscem, w którym przedsiębiorcy, którzy je prowadzą, mogą się spotkać i połączyć siły. Tak postrzegamy dziś naszą rolę. Jeśli dobrze odrobimy nasze zadanie, zaoferujemy naszą skalę, efektywność, to właściciele sklepów będą mogli robić to, co robią najlepiej: odpowiadać na potrzeby rynku. Wspólne wyzwanie, które dziś przed nami stoi dotyczy tego, jak przekonać do siebie konsumenta. A nikt nie zna go przecież lepiej niż lokalni detaliści – powiedział Paweł Surówka, Prezes Zarządu Grupy Eurocash, inaugurując Kongres, który odbył się pod hasłem „Konsument w centrum uwagi”.
Konsument w centrum uwagi. Program Kongresu
Prezes Zarządu Grupy Eurocash otworzył Kongres wraz z Agatą Wrzecionowską-Dzierbą, Dyrektor Akademii Umiejętności Eurocash. Następnie mikrofony przejęli goście specjalni. Szymon Mordasiewicz z Consumer Panel Services GfK i Aleksandra Trapp z infuture.institute mówili o realiach, w jakich funkcjonują dzisiejsi kupujący – poruszona została tematyka inflacji, rosnących cen i dynamicznie zmieniających się trendów. Artur Kurasiński oraz Beata Michalska-Dominiak, Agnieszka Siemińska, Piotr Grocholiński z firmy Klientocentryczni mówili m.in. o neuromarketingu i doświadczeniach zakupowych, które stanowią klucz do budowania lojalności klientów i przewagi konkurencyjnej. Elżbieta Krokosz z Talent Development Institute odpowiedziała słuchaczom na pytanie, co to znaczy żyć prawdziwie i odważnie – także w kontekście zawodowym, a Nikolay Kirov z Kirov Strategic Negotiators analizował podczas warsztatu z uczestnikami, czym jest sukces w biznesie w dzisiejszych czasach.
Wydarzenie było otwarte dla właścicieli sklepów zrzeszonych w sieciach współpracujących
z Eurocash oraz partnerów Akademii Umiejętności Eurocash, którzy licznie odpowiedzieli na zaproszenie. W hali Atlas Areny w Łodzi oraz online w ramach transmisji spotkało się łącznie blisko 4 tys. uczestników. Warto podkreślić, że to był pierwszy Kongres, który odbył się w modelu hybrydowym. Przedsiębiorcy mogli wybrać, czy chcą wziąć w nim udział stacjonarnie czy online.
Współpraca kluczem do sukcesu
Uczestnicy mogli też odwiedzać wirtualne stanowiska partnerów wydarzenia. Już od 16 sierpnia na stronie https://live.akademiaeurocash.com.pl/ można było zapoznać się z interaktywną ofertą producentów i marek takich jak: Mars&Wrigley – marki Orbit i Snickers, Spomlek, Dobrowolscy czy Grupa Żywiec. Swoje usługi zaprezentowały w ten sposób także firma Hako oraz kancelaria prawna Sołtysiński Kawecki & Szlęzak. Na liście partnerów Kongresu znalazły się również firmy i marki takie jak: LOTTE Wedel, Kamis, Mokate oraz Lyod. Partnerami technologicznymi byli: Igloo, Hako, MegaMarket, es system k, Ma-Ga i Aifo.
– Dobre warunki dla funkcjonowania lokalnych sklepów to w dużej mierze dobre warunki współpracy z producentami, które umożliwiają przedsiębiorcom budowanie atrakcyjnej oferty dla konsumenta. Wiemy o tym i jako Grupa Eurocash cały czas rozwijamy narzędzia, które uławiają współpracę na linii przedsiębiorca-dostawca, wspierając w ten sposób lokalny handel. Producenci i dostawcy produktów do lokalnych sklepów detalicznych to jeden z kluczowych elementów całego procesu, dlatego dbamy o te relacje, aby móc zaproponować właścicielom sklepów najlepszą ofertę. W tym obszarze kluczowa jest dla nas również edukacja: wspólnie z dostawcami dzielimy się z przedsiębiorcami wiedzą m.in. w obszarach związanych z zarządzaniem kategoriami w sklepie czy rolą merchandisingu, który pozwala uatrakcyjnić ofertę sklepu, a tym samym odpowiedzieć na potrzeby jeszcze większej grupy klientów – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, Członek Zarządu Akademii Umiejętności Eurocash.
Akademia Umiejętności Eurocash działa już od 13 lat
Organizator Kongresu – Akademia Umiejętności Eurocash – wspiera właścicieli sklepów detalicznych i ich pracowników już od 13 lat. Przekazuje wiedzę i szkoli ich m.in. z zarządzania sklepem, standardów pracy i obsługi klienta. Misją AUE jest zapewnienie niezależnym przedsiębiorcom dostępu do najbardziej aktualnej wiedzy rynkowej, a także pomoc we wdrożeniu w swoich sklepach zaawansowanych technologii opracowanych przez Grupę Eurocash. Na platformie edukacyjnej online AUE jest dostępna bogata oferta kursów e-learningowych, webinariów i praktycznych warsztatów szkoleniowych. Akademia jest też inicjatorką studiów podyplomowych organizowanych we współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie.
---
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich - takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Klientami Eurocash są przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, którym Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu. Z liczbą ponad 20 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w TOP10 największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 42 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. – w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Edukacja
Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.