Komunikaty PR

Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu po raz pierwszy w modelu hybrydowym

2023-10-04  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Maksymiuk
PR Hub

Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu

Już po raz 7. kilka tysięcy polskich lokalnych detalistów spotkało się na Kongresie Przedsiębiorców Polskiego Handlu organizowanym przez Akademię Umiejętności Eurocash. Tegoroczna edycja wydarzenia przebiegała pod hasłem, którym w obliczu rosnących cen i coraz ostrzejszej konkurencji żyje cały rynek: „Konsument w centrum uwagi”. Dlatego program zdominowały najbardziej aktualne trendy, ale prawdziwą nowością była forma Kongresu, w którym można było wziąć udział zarówno stacjonarnie, jak i online. Zdalni uczestnicy mogli też odwiedzić wirtualne stoiska partnerów spotkania.

VII Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu był wyjątkowy również dlatego, że odbył się w rok po ogłoszeniu przez Eurocash nowej strategii biznesowej na lata 2023-2025. Grupa uwzględniła w niej m.in. intensywne inwestycje w sieci i oferowane przedsiębiorcom rozwiązania technologiczne. Wszystko po to, by lokalny handel był bardziej atrakcyjny dla konsumenta. To zresztą właśnie jemu została poświęcona najnowsza edycja Kongresu.

Wierzymy w przewagę ludzkiego aspektu lokalnych sklepów, ich sposobu działania. Wierzymy, że to są sklepy od ludzi dla ludzi. Chcemy być tą platformą, tym miejscem, w którym przedsiębiorcy, którzy je prowadzą, mogą się spotkać i połączyć siły. Tak postrzegamy dziś naszą rolę. Jeśli dobrze odrobimy nasze zadanie, zaoferujemy naszą skalę, efektywność, to właściciele sklepów będą mogli robić to, co robią najlepiej: odpowiadać na potrzeby rynku. Wspólne wyzwanie, które dziś przed nami stoi dotyczy tego, jak przekonać do siebie konsumenta. A nikt nie zna go przecież lepiej niż lokalni detaliści – powiedział Paweł Surówka, Prezes Zarządu Grupy Eurocash, inaugurując Kongres, który odbył się pod hasłem „Konsument w centrum uwagi”.

Konsument w centrum uwagi. Program Kongresu

Prezes Zarządu Grupy Eurocash otworzył Kongres wraz z Agatą Wrzecionowską-Dzierbą, Dyrektor Akademii Umiejętności Eurocash. Następnie mikrofony przejęli goście specjalni. Szymon Mordasiewicz z Consumer Panel Services GfK i Aleksandra Trapp z infuture.institute mówili o realiach, w jakich funkcjonują dzisiejsi kupujący – poruszona została tematyka inflacji, rosnących cen i dynamicznie zmieniających się trendów. Artur Kurasiński oraz Beata Michalska-Dominiak, Agnieszka Siemińska, Piotr Grocholiński z firmy Klientocentryczni mówili m.in. o neuromarketingu i doświadczeniach zakupowych, które stanowią klucz do budowania lojalności klientów i przewagi konkurencyjnej. Elżbieta Krokosz z Talent Development Institute odpowiedziała słuchaczom na pytanie, co to znaczy żyć prawdziwie i odważnie – także w kontekście zawodowym, a Nikolay Kirov z Kirov Strategic Negotiators analizował podczas warsztatu z uczestnikami, czym jest sukces w biznesie w dzisiejszych czasach.

Wydarzenie było otwarte dla właścicieli sklepów zrzeszonych w sieciach współpracujących
z Eurocash oraz partnerów Akademii Umiejętności Eurocash, którzy licznie odpowiedzieli na zaproszenie. W hali Atlas Areny w Łodzi oraz online w ramach transmisji spotkało się łącznie blisko 4 tys. uczestników. Warto podkreślić, że to był pierwszy Kongres, który odbył się w modelu hybrydowym. Przedsiębiorcy mogli wybrać, czy chcą wziąć w nim udział stacjonarnie czy online.

Współpraca kluczem do sukcesu

Uczestnicy mogli też odwiedzać wirtualne stanowiska partnerów wydarzenia. Już od 16 sierpnia na stronie https://live.akademiaeurocash.com.pl/ można było zapoznać się z interaktywną ofertą producentów i marek takich jak: Mars&Wrigley – marki Orbit i Snickers, Spomlek, Dobrowolscy czy Grupa Żywiec. Swoje usługi zaprezentowały w ten sposób także firma Hako oraz kancelaria prawna Sołtysiński Kawecki & Szlęzak.  Na liście partnerów Kongresu znalazły się również firmy i marki takie jak: LOTTE Wedel, Kamis, Mokate oraz Lyod.  Partnerami technologicznymi byli: Igloo, Hako, MegaMarket, es system k, Ma-Ga i Aifo.

Dobre warunki dla funkcjonowania lokalnych sklepów to w dużej mierze dobre warunki współpracy z producentami, które umożliwiają przedsiębiorcom budowanie atrakcyjnej oferty dla konsumenta. Wiemy o tym i jako Grupa Eurocash cały czas rozwijamy narzędzia, które uławiają współpracę na linii przedsiębiorca-dostawca, wspierając w ten sposób lokalny handel. Producenci i dostawcy produktów do lokalnych sklepów detalicznych to jeden z kluczowych elementów całego procesu, dlatego dbamy o te relacje, aby móc zaproponować właścicielom sklepów najlepszą ofertę.  W tym obszarze kluczowa jest dla nas również edukacja: wspólnie z dostawcami dzielimy się z przedsiębiorcami wiedzą m.in. w obszarach związanych z zarządzaniem kategoriami w sklepie czy rolą merchandisingu, który pozwala uatrakcyjnić ofertę sklepu, a tym samym odpowiedzieć na potrzeby jeszcze większej grupy klientów – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, Członek Zarządu Akademii Umiejętności Eurocash.

Akademia Umiejętności Eurocash działa już od 13 lat

Organizator Kongresu – Akademia Umiejętności Eurocash – wspiera właścicieli sklepów detalicznych i ich pracowników już od 13 lat. Przekazuje wiedzę i szkoli ich m.in. z zarządzania sklepem, standardów pracy i obsługi klienta. Misją AUE jest zapewnienie niezależnym przedsiębiorcom dostępu do najbardziej aktualnej wiedzy rynkowej, a także pomoc we wdrożeniu w swoich sklepach zaawansowanych technologii opracowanych przez Grupę Eurocash. Na platformie edukacyjnej online AUE jest dostępna bogata oferta kursów e-learningowych, webinariów i praktycznych warsztatów szkoleniowych. Akademia jest też inicjatorką studiów podyplomowych organizowanych we współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie.

---

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich - takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Klientami Eurocash są przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, którym Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu. Z liczbą ponad 20 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w TOP10 największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 42 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. –  w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Hub
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.