Komunikaty PR

Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu po raz pierwszy w modelu hybrydowym

2023-10-04  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Maksymiuk
PR Hub

Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu

Już po raz 7. kilka tysięcy polskich lokalnych detalistów spotkało się na Kongresie Przedsiębiorców Polskiego Handlu organizowanym przez Akademię Umiejętności Eurocash. Tegoroczna edycja wydarzenia przebiegała pod hasłem, którym w obliczu rosnących cen i coraz ostrzejszej konkurencji żyje cały rynek: „Konsument w centrum uwagi”. Dlatego program zdominowały najbardziej aktualne trendy, ale prawdziwą nowością była forma Kongresu, w którym można było wziąć udział zarówno stacjonarnie, jak i online. Zdalni uczestnicy mogli też odwiedzić wirtualne stoiska partnerów spotkania.

VII Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu był wyjątkowy również dlatego, że odbył się w rok po ogłoszeniu przez Eurocash nowej strategii biznesowej na lata 2023-2025. Grupa uwzględniła w niej m.in. intensywne inwestycje w sieci i oferowane przedsiębiorcom rozwiązania technologiczne. Wszystko po to, by lokalny handel był bardziej atrakcyjny dla konsumenta. To zresztą właśnie jemu została poświęcona najnowsza edycja Kongresu.

Wierzymy w przewagę ludzkiego aspektu lokalnych sklepów, ich sposobu działania. Wierzymy, że to są sklepy od ludzi dla ludzi. Chcemy być tą platformą, tym miejscem, w którym przedsiębiorcy, którzy je prowadzą, mogą się spotkać i połączyć siły. Tak postrzegamy dziś naszą rolę. Jeśli dobrze odrobimy nasze zadanie, zaoferujemy naszą skalę, efektywność, to właściciele sklepów będą mogli robić to, co robią najlepiej: odpowiadać na potrzeby rynku. Wspólne wyzwanie, które dziś przed nami stoi dotyczy tego, jak przekonać do siebie konsumenta. A nikt nie zna go przecież lepiej niż lokalni detaliści – powiedział Paweł Surówka, Prezes Zarządu Grupy Eurocash, inaugurując Kongres, który odbył się pod hasłem „Konsument w centrum uwagi”.

Konsument w centrum uwagi. Program Kongresu

Prezes Zarządu Grupy Eurocash otworzył Kongres wraz z Agatą Wrzecionowską-Dzierbą, Dyrektor Akademii Umiejętności Eurocash. Następnie mikrofony przejęli goście specjalni. Szymon Mordasiewicz z Consumer Panel Services GfK i Aleksandra Trapp z infuture.institute mówili o realiach, w jakich funkcjonują dzisiejsi kupujący – poruszona została tematyka inflacji, rosnących cen i dynamicznie zmieniających się trendów. Artur Kurasiński oraz Beata Michalska-Dominiak, Agnieszka Siemińska, Piotr Grocholiński z firmy Klientocentryczni mówili m.in. o neuromarketingu i doświadczeniach zakupowych, które stanowią klucz do budowania lojalności klientów i przewagi konkurencyjnej. Elżbieta Krokosz z Talent Development Institute odpowiedziała słuchaczom na pytanie, co to znaczy żyć prawdziwie i odważnie – także w kontekście zawodowym, a Nikolay Kirov z Kirov Strategic Negotiators analizował podczas warsztatu z uczestnikami, czym jest sukces w biznesie w dzisiejszych czasach.

Wydarzenie było otwarte dla właścicieli sklepów zrzeszonych w sieciach współpracujących
z Eurocash oraz partnerów Akademii Umiejętności Eurocash, którzy licznie odpowiedzieli na zaproszenie. W hali Atlas Areny w Łodzi oraz online w ramach transmisji spotkało się łącznie blisko 4 tys. uczestników. Warto podkreślić, że to był pierwszy Kongres, który odbył się w modelu hybrydowym. Przedsiębiorcy mogli wybrać, czy chcą wziąć w nim udział stacjonarnie czy online.

Współpraca kluczem do sukcesu

Uczestnicy mogli też odwiedzać wirtualne stanowiska partnerów wydarzenia. Już od 16 sierpnia na stronie https://live.akademiaeurocash.com.pl/ można było zapoznać się z interaktywną ofertą producentów i marek takich jak: Mars&Wrigley – marki Orbit i Snickers, Spomlek, Dobrowolscy czy Grupa Żywiec. Swoje usługi zaprezentowały w ten sposób także firma Hako oraz kancelaria prawna Sołtysiński Kawecki & Szlęzak.  Na liście partnerów Kongresu znalazły się również firmy i marki takie jak: LOTTE Wedel, Kamis, Mokate oraz Lyod.  Partnerami technologicznymi byli: Igloo, Hako, MegaMarket, es system k, Ma-Ga i Aifo.

Dobre warunki dla funkcjonowania lokalnych sklepów to w dużej mierze dobre warunki współpracy z producentami, które umożliwiają przedsiębiorcom budowanie atrakcyjnej oferty dla konsumenta. Wiemy o tym i jako Grupa Eurocash cały czas rozwijamy narzędzia, które uławiają współpracę na linii przedsiębiorca-dostawca, wspierając w ten sposób lokalny handel. Producenci i dostawcy produktów do lokalnych sklepów detalicznych to jeden z kluczowych elementów całego procesu, dlatego dbamy o te relacje, aby móc zaproponować właścicielom sklepów najlepszą ofertę.  W tym obszarze kluczowa jest dla nas również edukacja: wspólnie z dostawcami dzielimy się z przedsiębiorcami wiedzą m.in. w obszarach związanych z zarządzaniem kategoriami w sklepie czy rolą merchandisingu, który pozwala uatrakcyjnić ofertę sklepu, a tym samym odpowiedzieć na potrzeby jeszcze większej grupy klientów – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, Członek Zarządu Akademii Umiejętności Eurocash.

Akademia Umiejętności Eurocash działa już od 13 lat

Organizator Kongresu – Akademia Umiejętności Eurocash – wspiera właścicieli sklepów detalicznych i ich pracowników już od 13 lat. Przekazuje wiedzę i szkoli ich m.in. z zarządzania sklepem, standardów pracy i obsługi klienta. Misją AUE jest zapewnienie niezależnym przedsiębiorcom dostępu do najbardziej aktualnej wiedzy rynkowej, a także pomoc we wdrożeniu w swoich sklepach zaawansowanych technologii opracowanych przez Grupę Eurocash. Na platformie edukacyjnej online AUE jest dostępna bogata oferta kursów e-learningowych, webinariów i praktycznych warsztatów szkoleniowych. Akademia jest też inicjatorką studiów podyplomowych organizowanych we współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie.

---

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich - takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Klientami Eurocash są przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, którym Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu. Z liczbą ponad 20 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w TOP10 największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 42 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. –  w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Hub
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.