Kultowy majonez kończy 65 lat!
Soul&Mind
ul. Grudzieniec 102b
60-621 POZNAŃ
ewa.kawiecka|soulandmind.pl| |ewa.kawiecka|soulandmind.pl
+ 48 664979170
https://www.soulandmind.pl/
W tym roku przypada 65. rocznica rozpoczęcia produkcji Majonezu Kieleckiego, jednego z najbardziej rozpoznawalnych i uwielbianych produktów spożywczych w Polsce. To doskonała okazja, by przypomnieć sobie jak powstała jego, niezmieniona do dziś, receptura. Dla wielbicieli Kieleckiego jest to też po prostu pretekst do świętowania i cieszenia się ogromnym sukcesem, jaki odniósł on zarówno w kraju i zagranicą.
Historia pełna smaku i tradycji
Kielecki, produkowany przez Wytwórczą Spółdzielnię Pracy „Społem", wszedł na rynek w 1959 roku, stając się pierwszym majonezem wytwarzanym w Polsce na skalę przemysłową. W ciągu kolejnych dziesięcioleci podbił serca milionów rodaków i stał się symbolem kulinarnym, bez którego trudno wyobrazić sobie nasze stoły, zwłaszcza podczas świąt.
Opracowana w latach 50. receptura Majonezu Kieleckiego (stosowana do dziś), to efekt wytrwałej pracy i zaangażowania licznych eksperymentów. Początkowo, produkcja była niezwykle pracochłonna. Pierwsze partie majonezu powstawały w 20-kilogramowych garnkach, a gotowy majonez miał zaledwie miesięczny okres przydatności. Krótka trwałość wynikała ze zbyt szybkiego mieszania, które prowadziło do nadmiernego napowietrzenia Kieleckiego, co przyspieszało jego jełczenie. Problem ten został jednak szybko rozwiązany i pozwoliło to na znaczne zwiększenie jakości i trwałości produktu.
To właśnie dzięki precyzyjnemu procesowi wytwarzania, Majonez Kielecki zyskał uznanie nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Już w latach 70. co trzeci słoik trafiał na eksport, a produkt zdobywał popularność w tak odległych krajach jak Stany Zjednoczone czy Australia.
Wyjątkowy charakter Kieleckiego oraz jego popularność potwierdza fakt, że jego receptura posłużyła jako wzór do opracowania Polskiej Normy majonezu. Dziś jest nie tylko bardzo chętnie kupowany oraz ceniony przez konsumentów na całym świecie, ale stał się także symbolem kulinarnej tradycji. Jego kremowa konsystencja i niezawodnie doskonały smak sprawiają, że od 65 lat gości na polskich stołach, będąc nieodłącznym elementem wielu rodzinnych spotkań i uroczystości.
Majonezowy fenomen
Pochodzący z Kielc majonez to prawdziwa ikona, a jego produkcja osiąga rozmiary, które mogą zaskoczyć każdego. Przyjrzyjmy się kilku zaskakującym faktom, żeby dowiedzieć się, jak imponujące są ilości tego popularnego produktu.
W ciągu jednego roku WSP „Społem” wytwarza tyle kultowego majonezu, że mogłaby wypełnić on 400 dużych cystern samochodowych lub 10 basenów o długości 25 metrów. Roczna produkcja wystarczyłaby również na ustawienie słoików jeden na drugim, co pozwoliłoby dosięgnąć Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) aż 10 razy! Gdyby ułożyć opakowania obok siebie, Majonez Kielecki mógłby połączyć wybrzeża Wielkiej Brytanii i Kanady. Te liczby pokazują, jak ogromną skalę osiągnęła produkcja Kieleckiego.
A jak ważny jest on dla mieszkańców Kielc? To coś więcej niż tylko produkt spożywczy, a wręcz część lokalnej tożsamości, co potwierdzają liczne przykłady oddania fanów. Warto wspomnieć o społeczności #teamkielecki, która zrzesza miłośników majonezu nie tylko z Polski, ale i z całego świata.
Majonez pochodzący z serca Województwa Świętokrzyskiego przez dziesięciolecia zyskał nie tylko uznanie, ale i oddanie konsumentów. To symbol niezmiennej jakości, tradycji i lokalnej dumy, który na stałe wpisał się w kulinarną mapę Polski. Świętując 65-lecie, WSP „Społem” pragnie podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu Majonezu Kieleckiego – od wiernych konsumentów po pracowników, którzy nie wyobrażają sobie swojej kuchni bez tego wyjątkowego smaku.
Ponadto firma przygotowała słodką niespodziankę dla równolatków Kieleckiego. Pierwsze pięć osób, które pojawią się w poniedziałek, 16 września o godz.12.00 i potwierdzą, że urodziły się 15.09.1959 otrzyma wyjątkowy, urodzinowy tort. Szczegółowe informacje na temat akcji oraz inne urodzinowe niespodzianki pojawią się na profilu Majonezu Kieleckiego, na portalu Facebook: https://www.facebook.com/majonezkielecki.
Do świętowania przyłączą się także „Lody z Balic”. W poniedziałek, 16 września, w godzinach od 10 do 20, w ofercie lodziarni dostępne będą lody „Majonez Kielecki”. Warto odwiedzić lokal na ul. Mielczarskiego 107 w Kielcach i spróbować tego wyjątkowego przysmaku.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.