Komunikaty PR

Kultowy majonez kończy 65 lat!

2024-09-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Kawiecka
Soul&Mind

ul. Grudzieniec 102b
60-621 POZNAŃ
ewa.kawiecka|soulandmind.pl| |ewa.kawiecka|soulandmind.pl
+ 48 664979170
https://www.soulandmind.pl/

W tym roku przypada 65. rocznica rozpoczęcia produkcji Majonezu Kieleckiego, jednego z najbardziej rozpoznawalnych i uwielbianych produktów spożywczych w Polsce. To doskonała okazja, by przypomnieć sobie jak powstała jego, niezmieniona do dziś, receptura. Dla wielbicieli Kieleckiego jest to też po prostu pretekst do świętowania i cieszenia się ogromnym sukcesem, jaki odniósł on zarówno w kraju i zagranicą.

Historia pełna smaku i tradycji

Kielecki, produkowany przez Wytwórczą Spółdzielnię Pracy „Społem", wszedł na rynek w 1959 roku, stając się pierwszym majonezem wytwarzanym w Polsce na skalę przemysłową. W ciągu kolejnych dziesięcioleci podbił serca milionów rodaków i stał się symbolem kulinarnym, bez którego trudno wyobrazić sobie nasze stoły, zwłaszcza podczas świąt.

Opracowana w latach 50. receptura Majonezu Kieleckiego (stosowana do dziś), to efekt wytrwałej pracy i zaangażowania licznych eksperymentów. Początkowo, produkcja była niezwykle pracochłonna. Pierwsze partie majonezu powstawały w 20-kilogramowych garnkach, a gotowy majonez miał zaledwie miesięczny okres przydatności. Krótka trwałość wynikała ze zbyt szybkiego mieszania, które prowadziło do nadmiernego napowietrzenia Kieleckiego, co przyspieszało jego jełczenie. Problem ten został jednak szybko rozwiązany i pozwoliło to na znaczne zwiększenie jakości i trwałości produktu.

To właśnie dzięki precyzyjnemu procesowi wytwarzania, Majonez Kielecki zyskał uznanie nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Już w latach 70. co trzeci słoik trafiał na eksport, a produkt zdobywał popularność w tak odległych krajach jak Stany Zjednoczone czy Australia.

Wyjątkowy charakter Kieleckiego oraz jego popularność potwierdza fakt, że jego receptura posłużyła jako wzór do opracowania Polskiej Normy majonezu. Dziś jest nie tylko bardzo chętnie kupowany oraz ceniony przez konsumentów na całym świecie, ale stał się także symbolem kulinarnej tradycji. Jego kremowa konsystencja i niezawodnie doskonały smak sprawiają, że od 65 lat gości na polskich stołach, będąc nieodłącznym elementem wielu rodzinnych spotkań i uroczystości.

Majonezowy fenomen

Pochodzący z Kielc majonez to prawdziwa ikona, a jego produkcja osiąga rozmiary, które mogą zaskoczyć każdego. Przyjrzyjmy się kilku zaskakującym faktom, żeby dowiedzieć się, jak  imponujące są ilości tego popularnego produktu.

W ciągu jednego roku WSP „Społem” wytwarza tyle kultowego majonezu, że mogłaby wypełnić on 400 dużych cystern samochodowych lub 10 basenów o długości 25 metrów. Roczna produkcja wystarczyłaby również na ustawienie słoików jeden na drugim, co pozwoliłoby dosięgnąć Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) aż 10 razy! Gdyby ułożyć opakowania obok siebie, Majonez Kielecki mógłby połączyć wybrzeża Wielkiej Brytanii i Kanady. Te liczby pokazują, jak ogromną skalę osiągnęła produkcja Kieleckiego.

A jak ważny jest on dla mieszkańców Kielc? To coś więcej niż tylko produkt spożywczy, a wręcz część lokalnej tożsamości, co potwierdzają liczne przykłady oddania fanów. Warto wspomnieć o społeczności #teamkielecki, która zrzesza miłośników majonezu nie tylko z Polski, ale i z całego świata.

Majonez pochodzący z serca Województwa Świętokrzyskiego przez dziesięciolecia zyskał nie tylko uznanie, ale i oddanie konsumentów. To symbol niezmiennej jakości, tradycji i lokalnej dumy, który na stałe wpisał się w kulinarną mapę Polski. Świętując 65-lecie, WSP „Społem” pragnie podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu Majonezu Kieleckiego – od wiernych konsumentów po pracowników, którzy nie wyobrażają sobie swojej kuchni bez tego wyjątkowego smaku.

Ponadto firma przygotowała słodką niespodziankę dla równolatków Kieleckiego. Pierwsze pięć osób, które pojawią się w poniedziałek, 16 września o godz.12.00 i potwierdzą, że urodziły się 15.09.1959 otrzyma wyjątkowy, urodzinowy tort.  Szczegółowe informacje na temat akcji oraz inne urodzinowe niespodzianki pojawią się na profilu Majonezu Kieleckiego, na portalu Facebook: https://www.facebook.com/majonezkielecki.

Do świętowania przyłączą się także „Lody z Balic”. W poniedziałek, 16 września, w godzinach od 10 do 20, w ofercie lodziarni dostępne będą lody „Majonez Kielecki”. Warto odwiedzić lokal na ul. Mielczarskiego 107 w Kielcach i spróbować tego wyjątkowego przysmaku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Soul&Mind
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej Biuro prasowe
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność

Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.

Bankowość

Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.

Konsument

Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.