Komunikaty PR

Kultowy majonez kończy 65 lat!

2024-09-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Kawiecka
Soul&Mind

ul. Grudzieniec 102b
60-621 POZNAŃ
ewa.kawiecka|soulandmind.pl| |ewa.kawiecka|soulandmind.pl
+ 48 664979170
https://www.soulandmind.pl/

W tym roku przypada 65. rocznica rozpoczęcia produkcji Majonezu Kieleckiego, jednego z najbardziej rozpoznawalnych i uwielbianych produktów spożywczych w Polsce. To doskonała okazja, by przypomnieć sobie jak powstała jego, niezmieniona do dziś, receptura. Dla wielbicieli Kieleckiego jest to też po prostu pretekst do świętowania i cieszenia się ogromnym sukcesem, jaki odniósł on zarówno w kraju i zagranicą.

Historia pełna smaku i tradycji

Kielecki, produkowany przez Wytwórczą Spółdzielnię Pracy „Społem", wszedł na rynek w 1959 roku, stając się pierwszym majonezem wytwarzanym w Polsce na skalę przemysłową. W ciągu kolejnych dziesięcioleci podbił serca milionów rodaków i stał się symbolem kulinarnym, bez którego trudno wyobrazić sobie nasze stoły, zwłaszcza podczas świąt.

Opracowana w latach 50. receptura Majonezu Kieleckiego (stosowana do dziś), to efekt wytrwałej pracy i zaangażowania licznych eksperymentów. Początkowo, produkcja była niezwykle pracochłonna. Pierwsze partie majonezu powstawały w 20-kilogramowych garnkach, a gotowy majonez miał zaledwie miesięczny okres przydatności. Krótka trwałość wynikała ze zbyt szybkiego mieszania, które prowadziło do nadmiernego napowietrzenia Kieleckiego, co przyspieszało jego jełczenie. Problem ten został jednak szybko rozwiązany i pozwoliło to na znaczne zwiększenie jakości i trwałości produktu.

To właśnie dzięki precyzyjnemu procesowi wytwarzania, Majonez Kielecki zyskał uznanie nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Już w latach 70. co trzeci słoik trafiał na eksport, a produkt zdobywał popularność w tak odległych krajach jak Stany Zjednoczone czy Australia.

Wyjątkowy charakter Kieleckiego oraz jego popularność potwierdza fakt, że jego receptura posłużyła jako wzór do opracowania Polskiej Normy majonezu. Dziś jest nie tylko bardzo chętnie kupowany oraz ceniony przez konsumentów na całym świecie, ale stał się także symbolem kulinarnej tradycji. Jego kremowa konsystencja i niezawodnie doskonały smak sprawiają, że od 65 lat gości na polskich stołach, będąc nieodłącznym elementem wielu rodzinnych spotkań i uroczystości.

Majonezowy fenomen

Pochodzący z Kielc majonez to prawdziwa ikona, a jego produkcja osiąga rozmiary, które mogą zaskoczyć każdego. Przyjrzyjmy się kilku zaskakującym faktom, żeby dowiedzieć się, jak  imponujące są ilości tego popularnego produktu.

W ciągu jednego roku WSP „Społem” wytwarza tyle kultowego majonezu, że mogłaby wypełnić on 400 dużych cystern samochodowych lub 10 basenów o długości 25 metrów. Roczna produkcja wystarczyłaby również na ustawienie słoików jeden na drugim, co pozwoliłoby dosięgnąć Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) aż 10 razy! Gdyby ułożyć opakowania obok siebie, Majonez Kielecki mógłby połączyć wybrzeża Wielkiej Brytanii i Kanady. Te liczby pokazują, jak ogromną skalę osiągnęła produkcja Kieleckiego.

A jak ważny jest on dla mieszkańców Kielc? To coś więcej niż tylko produkt spożywczy, a wręcz część lokalnej tożsamości, co potwierdzają liczne przykłady oddania fanów. Warto wspomnieć o społeczności #teamkielecki, która zrzesza miłośników majonezu nie tylko z Polski, ale i z całego świata.

Majonez pochodzący z serca Województwa Świętokrzyskiego przez dziesięciolecia zyskał nie tylko uznanie, ale i oddanie konsumentów. To symbol niezmiennej jakości, tradycji i lokalnej dumy, który na stałe wpisał się w kulinarną mapę Polski. Świętując 65-lecie, WSP „Społem” pragnie podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu Majonezu Kieleckiego – od wiernych konsumentów po pracowników, którzy nie wyobrażają sobie swojej kuchni bez tego wyjątkowego smaku.

Ponadto firma przygotowała słodką niespodziankę dla równolatków Kieleckiego. Pierwsze pięć osób, które pojawią się w poniedziałek, 16 września o godz.12.00 i potwierdzą, że urodziły się 15.09.1959 otrzyma wyjątkowy, urodzinowy tort.  Szczegółowe informacje na temat akcji oraz inne urodzinowe niespodzianki pojawią się na profilu Majonezu Kieleckiego, na portalu Facebook: https://www.facebook.com/majonezkielecki.

Do świętowania przyłączą się także „Lody z Balic”. W poniedziałek, 16 września, w godzinach od 10 do 20, w ofercie lodziarni dostępne będą lody „Majonez Kielecki”. Warto odwiedzić lokal na ul. Mielczarskiego 107 w Kielcach i spróbować tego wyjątkowego przysmaku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Soul&Mind
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.