Lagardère Travel Retail stawia na sezonowy asortyment. Nie tylko w foodservice
PR Hub
Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu
Lagardère Travel Retail w Polsce stawia na sezonowość. Jesienne produkty zagościły już nie tylko w konceptach foodservice’owych, ale także w innych formatach operatora, który w Polsce zarządza blisko 1000 punktów sprzedaży pod ponad 40 różnymi markami – takimi jak 1Minute Smacznego!, Aelia Duty Free, Inmedio, Relay i So Coffee. To pierwszy rok, w którym kampanie sezonowe w Lagardère Travel Retail wystartowały w wielu brandach w tym samym czasie.
Jesienne smaki w So Coffee i Costa Coffee
Oferta sezonowa w konceptach zarządzanych przez Lagardère Travel Retail w Polsce pojawiła się z początkiem września. Jest to widoczne szczególnie, ale nie tylko w konceptach kawiarnianych. W menu So Coffee w ramach kampanii „Bajeczna jesień” pojawiły się m.in. karmelove dyniolatte, cappuccino o smaku szarlotki z cynamonem oraz dwie herbaty: zielona z rokitnikiem i grapefruitem oraz czarna z pomarańczą, śliwką i cytryną. Wśród sezonowych nowości znalazły się też ciasta, m.in. sernik korzenny z gruszką i tarta śliwkowa.
Jesienna kampania trwa również w polskich kawiarniach Costa Coffee, którymi Lagardère Travel Retail zarządza od lutego tego roku. W menu pojawiła się nowość: Apple Pie Latte o smaku szarlotki, a także sprawdzony jesienny duet Maplenut Latte i Maplenut Frappe. Jesień zaowocowała też rozszerzeniem współpracy z LOTTE Wedel i marką Ptasie Mleczko o nowy napój: Ptasie Mleczko Caramel Macchiato Frappe. Poza tym w sezonowej ofercie Costa Coffee są dostępne nowe kanapki serwowane w wersji z chrupiącym pieczywem na zakwasie.
Jesień w Inmedio, 1Minute Smacznego! i w konceptach lotniskowych
Sezonowe menu w sieciach kawiarni to coś, do czego klienci już zdążyli się przyzwyczaić. Jednak w tym roku spółka Lagardère Travel Retail w Polsce zdecydowała się iść o krok dalej. Pierwszego września ruszyły też jesienne kampanie w sieciach convenience i duty free.
– Stawiamy na sezonowość nie tylko w konceptach gastronomicznych. Również w innych naszych punktach pojawiły się jesienne produkty – m.in. w sieciach Inmedio TOP&POP i 1Minute Smacznego!, a także w lotniskowych sklepach Premium Food Gate i Aelia Duty Free. Co ważne, sezonowym modyfikacjom w tych formatach nie podlega wyłącznie oferta foodowa, bo np. w Inmedio TOP&POP promujemy jesienne świece zapachowe, kule i pudry do kąpieli, a w Aelia Duty Free rozszerzamy ofertę perfum. Uzupełniając asortyment o propozycje sezonowe, współpracujemy blisko z producentami i dbamy o lokalny, polski charakter promowanej oferty. Przykładowo, kosmetyki dostępne w jesiennej ofercie Inmedio TOP&POP dostarcza Stara Mydlarnia. To kierunek, który odpowiada wprost na trendy rynkowe i na potrzeby konsumentów we wszystkich segmentach, w których działamy – mówi Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Zarządzający ds. Handlowych i Innowacji w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Przykładów lokalnych produktów sezonowych w ofercie konceptów Lagardère Travel Retail w Polsce jest więcej. Na półkach sklepu Premium Food Gate na warszawskim lotnisku Chopina klienci znajdą m.in. unikatowy zestaw miodów z Beskidu Małego (prosto z Pasieki Łysoń), marynowane grzyby z Podlasia w opakowaniu o kształcie borowika (marki Leśne Skarby) oraz aromatyczne, suszone śliwki z polskich sadów, otulone aromatem gorzkiej czekolady (Śliwka Nałęczowska). Z kolei Aelia Duty Free wprowadziła do oferty edycję limitowaną Chopin Potato Vodka ze specjalną, zaprojektowaną specjalnie dla sieci etykietą przedstawiającą polskie symbole i krajobrazy.
Sezonowe promocje z Kameleonem
Na jesienne produkty dostępne w ofercie Lagardère Travel Retail w Polsce obowiązują specjalne promocje. Można z nich skorzystać za pomocą aplikacji Kameleon. Jedyny w Polsce multibrandowy program lojalnościowy działa obecnie w 800 punktach zarządzanych przez Lagardère Travel Retail w różnych lokalizacjach na lotniskach i w przestrzeni miejskiej, w tym na dworcach, stacjach metra i osiedlach, a także w retail parkach i centrach handlowych. Mechanizm programu jest oparty o cashback.
– Kameleon buduje świadomość naszych marek i zwiększa powracalność klientów do punktów sprzedaży. Oferuje bony za regularne zakupy i liczne promocje – m.in. zniżkę w wysokości 30 proc. na kolejne zakupy po 5 wykonanych transakcjach. Liczba użytkowników aplikacji stale rośnie. Liczymy na to, że docenią oni także nasze oferty sezonowe – podkreśla Dariusz Sinkiewicz.
***
Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2022 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 5,2 mld euro. W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.