Komunikaty PR

Lagardère Travel Retail w Polsce świętuje 25 lat działalności – i zapowiada nowe

2023-11-28  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Maksymiuk
PR Hub

Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu
Do pobrania docx ( 0.18 MB )

25 lat temu otworzył drzwi pierwszy sklep Inmedio w Polsce, rewolucjonizując zakupy prasowe, które dotąd robiło się w kioskach. Dla spółki Lagardère Travel Retail, operatora brandów takich jak Aelia Duty Free, So Coffee, Relay i 1Minute Smacznego! to symboliczna data, która markuje początek jej kreatywnych eksperymentów na polskim rynku. – Nie boimy się być pierwsi – przekonuje Andrzej Kacperski, Prezes Zarządu Lagardère Travel Retail w Polsce od 25 lat, zapowiadając jednocześnie nowe otwarcia. Tylko na 4. kwartał 2023 r. spółka zaplanowała ich aż 40 – w tym 20 w zupełnie nowych lokalizacjach.

W planie otwarć w ostatnim kwartale roku króluje sieć sklepów Inmedio i Inmedio Trendy z aż 13 nowymi punktami. Na drugim miejscu jest inna marka news & gifts, Relay, z liczbą 8 premier. To właśnie od sklepów prasowych rozpoczęła się historia działalności Lagardère Travel Retail w Polsce. 25 lat temu Andrzej Kacperski, z wykształcenia fizyk, zgromadził grono „kilku marzycieli” i założył spółkę, która dzisiaj ma w portfelu 40 różnych brandów i ponad 1000 punktów sprzedaży działających w całej Polsce, od Zakopanego po Gdańsk.

Lider wysokich lotów

Według Andrzeja Kacperskiego, od 25 lat Prezesa Zarządu Lagardère Travel Retail w Polsce, za sukcesem założonej przez niego firmy stoi odwaga i jakość, a raczej przywiązanie do jakości.

Chcemy być liderem wysokich lotów. Nie tylko dlatego, że mamy mocną pozycję na lotniskach i zamierzamy ją utrzymać, ale przede wszystkim dlatego, że tą lotniskową jakość, doradztwo, obsługę klienta na najwyższym poziomie przenosimy do innych konceptów i lokalizacji. Wpisaliśmy ją w swoje DNA – wyjaśnia Andrzej Kacperski.

Lagardère Travel Retail w Polsce w travel retail jest liderem, a w non-travel dynamicznie się rozwija. To właśnie tam spółka prowadzi większość sklepów – 600 z blisko tysiąca, jakimi zarządza. Punkty w obiektach handlowych i przy ulicach przeważają  też w planie otwarć na  ostatni kwartał tego roku. Na liście liczącej dokładnie 36 pozycji aż 26 dotyczy właśnie lokalizacji „non-travel”.

Przede wszystkim: kreatywność

5 otwarć dotyczy So Coffee. W planie jest też nowy sklep pod szyldem 1Minute Smacznego! (pierwszy foodvenience w Polsce). Oba te brandy powstały kreatywnymi siłami polskiego zespołu.

Własnych, zaprojektowanych w Polsce konceptów mamy więcej. Dużo rzeczy robimy wewnętrznie. Rozwijamy rdzennie polskie formaty, brandy shop-in-shop, marki własne produktów. Ciągle wymyślamy coś na nowo, upraszczamy, digitalizujemy. Nie boimy się być pierwsi, eksperymentować. Jeśli czegoś na rynku nie ma, po prostu trzeba to stworzyć – z takiego założenia wychodzimy. Naszym wyróżnikiem, mocną stroną jest wiedza o tym, jak projektować wielofunkcyjne, wieloformatowe przestrzenie z wykorzystaniem konceptów szytych na miarę. Ten know-how też dały nam lotniska – dodaje Andrzej Kacperski.

Nie tylko własne brandy

W planie otwarć na końcówkę roku nie ma Aelia Duty Free, ale ta marka świętowała kilka premier w trzecim kwartale. Marce udało się zakończyć modernizację sklepu na lotnisku w Lublinie i otworzyć dwa nowe lokale w Rzeszowie i na Lotnisku Chopina w strefie VIP.

Obok Inmedio i Relaya, to właśnie So Coffee, 1Minute Smacznego! i Aelia Duty Free mają kluczowe znaczenie dla portfela Lagardère Travel Retail w Polsce. Daty wdrożenia tych marek na polski rynek to kamienie milowe w liczącej już 25 lat historii spółki.     

Ważnych momentów było oczywiście więcej. Nawiązanie współpracy z markami takimi jak PAUL, Johnny Rockets, McDonald’s, a ostatnio Salad Story, otwarcie pierwszego sklepu walkthrough na lotnisku, uruchomienie platformy e-commerce aelia.pl, rozwój programu lojalnościowego Kameleon, objęcie masterfranczyzy Costa Coffee… Z każdym rokiem nasz ekosystem się rozrasta – mówi Andrzej Kacperski.

25 lat – i co dalej?

Plany Lagardère Travel Retail na kolejne lata są ambitne. Z jednej strony spółka chce utrzymać pozycję lidera na polskim rynku travel retail. Z drugiej – rozwijać się w segmencie non-travel, budując skalę biznesu poprzez otwieranie kolejnych punktów w obiektach handlowych i przy ulicach. Ważnym elementem ma być też rozbudowa programu lojalnościowego i rozwiązań omnichannel.

Rozwój Kameleona to zdecydowanie jeden z tych elementów, nad którymi będziemy intensywnie pracować w kolejnych miesiącach i latach. Poza tym chcemy mocniej rozwijać foodservice poza lotniskami, projektować rozwiązania sense of place i budować swoją obecność w obiektach handlowych, w tym w szczególności w retail parkach. To nie plan na kolejne 25 lat, ale plan oparty o 25 lat doświadczenia - podsumowuje Prezes Zarządu Lagardère Travel Retail w Polsce.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Hub
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.