Komunikaty PR

Lidl edukuje najmłodszych – konkurs w ramach akcji „Ekomisja – Nie Marnuję”!

2023-11-07  |  13:00

Sieć sklepów Lidl Polska wraz z Federacją Polskich Banków Żywności już po raz czwarty edukuje dzieci i młodzież w ramach projektu “EkoMisja – Nie marnuję”. Do tegorocznej edycji zapisały się 552 szkoły. Oprócz specjalnych lekcji, Lidl przygotował konkurs plastyczny dla najmłodszych pt. „Kosmiczna Bajka”, w którym można wygrać atrakcyjne nagrody.

Lidl Polska współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności od ponad 20 lat, angażując się w działania na rzecz niemarnowania jedzenia. Celem sieci jest także edukacja społeczeństwa i promowanie odpowiedzialnych postaw wśród dzieci i młodzieży w przystępnej formie. Stąd akcja „EkoMisja – Nie marnuję”, w ramach której Federacja Polskich Banków Żywności, dzięki finansowaniu Lidl Polska, przekazuje nauczycielom specjalnie opracowane plany lekcji.

„Kosmiczna Bajka”

Lidl chce angażować dzieci na wesoło. Dlatego uczniowie szkół, które zgłosiły się do programu, oraz podopieczni domów kultury mogą również wziąć udział w wyjątkowym konkursie plastycznym. Każda placówka może zgłosić maksymalnie 10 uczestników w wieku od 6 do 14 lat. By zawalczyć o nagrody, należy zilustrować dwa fragmenty z opowiadania Justyny Bednarek pt. „Kosmiczna bajka o ciasteczkach”. To materiał edukacyjny tegorocznej edycji akcji „EkoMisja – Nie Marnuję”. Prace w formacie A4 mogą być wykonane dowolną techniką, z wyłączeniem prac przestrzennych.

Lidl Polska przeznaczył 8 tys. zł na nagrody

Laureaci konkursu zostaną wybrani w 3 kategoriach wiekowych, a łączna wartość nagród to aż 8 tys. zł. Zwycięzcy mają szansę na zdobycie kart podarunkowych do sklepu EMPIK, gdzie sami zdecydują na co przeznaczyć wygrane środki. Wyniki zostaną opublikowane 16 stycznia 2024 r. na stronie projektu – ekomisja.edu.pl.

Razem w trosce o edukację dzieci i młodzieży

Projekt „EkoMisja” cieszy się powodzeniem – wzięło w nim już udział ponad 140 000 uczniów z prawie 1 400 szkół. Dzięki akcji zwiększa się świadomość młodych ludzi w temacie ekologii, zdrowego stylu życia oraz niemarnowania zasobów – w tym żywności. 

„Edukacja dzieci i młodzieży realnie przyczynia się do kształtowania u nich proekologicznych postaw. Cała akcja „Ekomisja – nie marnuję” ma na celu uświadomienie najmłodszym, jak ważna jest dbałość o zasoby naszej planety oraz jak swoimi wyborami mogą wspierać środowisko” – komentuje Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

„W Lidl Polska wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej i ma realny wpływ na nasze środowisko oraz kształtowanie konsumenckich postaw. Podejmujemy wiele działań, by chronić nasze środowisko i wspierać lokalne społeczności. Jedną z naszych sztandarowych akcji jest współpraca z Federacją Polskich Banków Żywności, z której jesteśmy szczerze dumni. Wspólnie dążymy do uwrażliwienia społeczeństwa na zbyt pochopne marnowanie żywności, a także organizujemy zbiórki żywności dla potrzebujących. Cieszymy się, że we wspólnym projekcie EkoMisja edukujemy w tym temacie młode pokolenia i liczymy na ciekawe prace konkursowe. Mamy nadzieję, że promując ekologiczny tryb życia poprzez pobudzanie wyobraźni, zachęcimy dzieci i młodzież do wzięcia udziału w naszym konkursie” – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska. 

Informacje o konkursie:

Konkurs plastyczny w ramach akcji “EkoMisja –  Nie marnuję” trwa do 16 grudnia br. Więcej informacji oraz regulamin dostępne są na stronie: ekomisja.edu.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę Biuro prasowe
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że
Handel Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
2024-06-27 | 11:40

Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa

Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego
Handel Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
2024-06-27 | 09:45

Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.