Komunikaty PR

Lidl edukuje najmłodszych – konkurs w ramach akcji „Ekomisja – Nie Marnuję”!

2023-11-07  |  13:00

Sieć sklepów Lidl Polska wraz z Federacją Polskich Banków Żywności już po raz czwarty edukuje dzieci i młodzież w ramach projektu “EkoMisja – Nie marnuję”. Do tegorocznej edycji zapisały się 552 szkoły. Oprócz specjalnych lekcji, Lidl przygotował konkurs plastyczny dla najmłodszych pt. „Kosmiczna Bajka”, w którym można wygrać atrakcyjne nagrody.

Lidl Polska współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności od ponad 20 lat, angażując się w działania na rzecz niemarnowania jedzenia. Celem sieci jest także edukacja społeczeństwa i promowanie odpowiedzialnych postaw wśród dzieci i młodzieży w przystępnej formie. Stąd akcja „EkoMisja – Nie marnuję”, w ramach której Federacja Polskich Banków Żywności, dzięki finansowaniu Lidl Polska, przekazuje nauczycielom specjalnie opracowane plany lekcji.

„Kosmiczna Bajka”

Lidl chce angażować dzieci na wesoło. Dlatego uczniowie szkół, które zgłosiły się do programu, oraz podopieczni domów kultury mogą również wziąć udział w wyjątkowym konkursie plastycznym. Każda placówka może zgłosić maksymalnie 10 uczestników w wieku od 6 do 14 lat. By zawalczyć o nagrody, należy zilustrować dwa fragmenty z opowiadania Justyny Bednarek pt. „Kosmiczna bajka o ciasteczkach”. To materiał edukacyjny tegorocznej edycji akcji „EkoMisja – Nie Marnuję”. Prace w formacie A4 mogą być wykonane dowolną techniką, z wyłączeniem prac przestrzennych.

Lidl Polska przeznaczył 8 tys. zł na nagrody

Laureaci konkursu zostaną wybrani w 3 kategoriach wiekowych, a łączna wartość nagród to aż 8 tys. zł. Zwycięzcy mają szansę na zdobycie kart podarunkowych do sklepu EMPIK, gdzie sami zdecydują na co przeznaczyć wygrane środki. Wyniki zostaną opublikowane 16 stycznia 2024 r. na stronie projektu – ekomisja.edu.pl.

Razem w trosce o edukację dzieci i młodzieży

Projekt „EkoMisja” cieszy się powodzeniem – wzięło w nim już udział ponad 140 000 uczniów z prawie 1 400 szkół. Dzięki akcji zwiększa się świadomość młodych ludzi w temacie ekologii, zdrowego stylu życia oraz niemarnowania zasobów – w tym żywności. 

„Edukacja dzieci i młodzieży realnie przyczynia się do kształtowania u nich proekologicznych postaw. Cała akcja „Ekomisja – nie marnuję” ma na celu uświadomienie najmłodszym, jak ważna jest dbałość o zasoby naszej planety oraz jak swoimi wyborami mogą wspierać środowisko” – komentuje Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

„W Lidl Polska wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej i ma realny wpływ na nasze środowisko oraz kształtowanie konsumenckich postaw. Podejmujemy wiele działań, by chronić nasze środowisko i wspierać lokalne społeczności. Jedną z naszych sztandarowych akcji jest współpraca z Federacją Polskich Banków Żywności, z której jesteśmy szczerze dumni. Wspólnie dążymy do uwrażliwienia społeczeństwa na zbyt pochopne marnowanie żywności, a także organizujemy zbiórki żywności dla potrzebujących. Cieszymy się, że we wspólnym projekcie EkoMisja edukujemy w tym temacie młode pokolenia i liczymy na ciekawe prace konkursowe. Mamy nadzieję, że promując ekologiczny tryb życia poprzez pobudzanie wyobraźni, zachęcimy dzieci i młodzież do wzięcia udziału w naszym konkursie” – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska. 

Informacje o konkursie:

Konkurs plastyczny w ramach akcji “EkoMisja –  Nie marnuję” trwa do 16 grudnia br. Więcej informacji oraz regulamin dostępne są na stronie: ekomisja.edu.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność

Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.

Polityka

Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.

Transport

Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.