Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego pięcioletniego, strategicznego partnerstwa obejmującego 31 krajów. Długoterminowa współpraca z WWF skupi się na działaniach w łańcuchu wartości Lidla, mając na celu stawienie czoła globalnym wyzwaniom ekologicznym naszych czasów. Partnerstwo umożliwi większej liczbie odbiorców dostęp do bardziej zrównoważonych wyborów i będzie promować modele biznesowe działające w harmonii z naturą i w granicach planety.
Nowy filar zaangażowania w zrównoważony rozwój
Partnerstwo stanowi nowy etap w wieloletnim zaangażowaniu Lidla w zrównoważony rozwój, realizowanym w ramach międzynarodowej strategii firmy. Wspólnym celem jest umożliwienie klientom dokonywania jeszcze bardziej świadomych i zrównoważonych wyborów.
"Łącząc siły"
"Jako jeden z największych sprzedawców detalicznych żywności zdajemy sobie sprawę z naszej odpowiedzialności i wpływu. Podejmujemy się wyzwania prowadzenia działalności z poszanowaniem możliwości planety. Dla Lidla zrównoważone zarządzanie to nie tylko kwestia podejścia, ale również podstawa zapewnienia możliwości długofalowej działalności firmy. Dzięki wsparciu i wiedzy WWF, nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju osiągnie wyższy poziom. Tylko współpracując możemy pokonać główne globalne wyzwania, takie jak zmiana klimatu i utrata ekosystemów. Dlatego wierzymy w silne partnerstwa, które pozwolą nam wspólnie tworzyć bardziej zrównoważoną przyszłość"- mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska
Kirsten Schuijt, dyrektor generalna WWF International, dodaje: "Sposób, w jaki produkujemy i konsumujemy żywność i energię, jest jednym z głównych czynników powodujących utratę ekosystemów i zmiany klimatyczne. Aby zatrzymać i odwrócić ten kryzys, potrzebujemy odważnych i pilnych działań mających na celu zmianę naszych systemów żywnościowych i energetycznych. Sektor spożywczy i handel detaliczny odgrywają kluczową rolę w napędzaniu tej zmiany. Lidl, jako jeden z największych detalistów na arenie międzynarodowej, ma ogromny potencjał do inicjowania zrównoważonych zmian w branży. WWF z dumą towarzyszy Lidlowi w tej podróży, wspierając go i stawiając przed nim wyzwania".
Wspólnie silniejsi w 31 krajach
Lidl i WWF współpracują już od kilku lat w ramach projektów w Szwajcarii, Austrii i w Polsce. Nowe partnerstwo rozszerza tę współpracę na skalę globalną, aby wspierać odpowiedzialny biznes na poziomie międzynarodowym. Lidl stawia sobie za cel zwiększenie dostępu do zrównoważonych produktów dla klientów na całym świecie oraz współpracę z WWF w celu zapewnienia bardziej przyjaznych dla planety wyborów żywieniowych, a tym samym aktywnego kształtowania zrównoważonej transformacji. Partnerstwo z WWF będzie koncentrować się na następujących kluczowych obszarach:
- Ochrona i promowanie różnorodności biologicznej
- Odpowiedzialne zarządzanie zasobami wodnymi
- Ochrona klimatu w oparciu o Naukowe Cele Klimatyczne, tzw. Science Based Targets
- Budowanie i rozwijanie przejrzystych, wolnych od wylesiania i przekształceń łańcuchów dostaw
- Odpowiedzialne pozyskiwanie kluczowych surowców, takich jak olej palmowy, soja, kakao, herbata, kawa, drewno i produkty wykonane z papieru
- Odpowiedzialne pozyskiwanie ryb i owoców morza oraz ochrona kluczowych łowisk i stad
- Promowanie bardziej świadomych i zrównoważonych diet i wzorców konsumpcji
- Ograniczenie marnowania żywności
Oprócz zaangażowania w działania w łańcuchu wartości, Lidl będzie również wspierał wybrane projekty ochrony środowiska realizowane przez WWF, mające na celu ochronę środowiska w regionach, z których firma pozyskuje produkty.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.