Komunikaty PR

Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade

2024-07-05  |  12:07
Biuro prasowe

Lidl Polska, dla którego zrównoważony rozwój jest jednym z filarów polityki CSR, promuje świadome odżywianie, z poszanowaniem zasobów oraz osób pracujących w łańcuchach dostaw. Sieć jest zdecydowanym liderem w kategorii sprzedaży produktów na bazie ziarna kakaowego z certyfikatem Fairtrade w Polsce. Wyroby tej kategorii odnotowały wzrost o aż 145 proc. w porównaniu do 2022. Duży wzrost odnotowano również w kategorii kawy – i sieć liczy na kontynuację tego trendu. Ponadto zakupy klientów sieci Lidl Polska ze wszystkich kategorii produktowych wygenerowały w ramach premii Fairtrade ponad 4,7 milionów złotych w 2023 roku.

Lidl Polska dba o środowisko, swoich pracowników i osoby pracujące w łańcuchach dostaw, a także o zdrowie i zadowolenie klientów. Z tego względu sieć opracowała strategię CSR, która przedstawia plan Lidla w zakresie odpowiedzialnego działania. Jednymi z jej filarów są świadome odżywianie oraz zrównoważony rozwój – dla sieci ważna jest idea odpowiedzialnego handlu, który chroni różnorodność biologiczną, ekosystem, a także przynosi korzyści lokalnej społeczności.

Fairtrade – lepsze warunki dla rolników

Fairtrade to system certyfikacji produktów, który działa na rzecz poprawy sytuacji społeczności rolniczych w krajach globalnego Południa. Obejmuje ponad 2 miliony rolników i pracowników najemnych w 70 krajach świata, zrzeszonych w ponad 1930 organizacjach producentów. Oprócz stabilnych i uczciwych cen skupu rolnicy otrzymują również premię Fairtrade na rozwój. Środki z premii są przeznaczane na projekty rozwojowe, służące nie tylko rolnikom (poprawa jakości i wydajności upraw), lecz także całym społecznościom (poprawa warunków sanitarnych, dostęp do edukacji i opieki medycznej).

Obecnie udział Lidl Polska w sprzedaży ziarna kakaowego Fairtrade w Polsce wynosi 78%, co sprawia, że sieć jest zdecydowanym liderem w tej kategorii w naszym kraju. Jak pisze Fairtrade Polska w swoim Raporcie 2023, „Lidl – wśród sieci swojego formatu – posiada najwięcej produktów ze znakiem FAIRTRADE w stałej ofercie. Są to przede wszystkim artykuły marek własnych: Favorina, Deluxe, Fin Carre oraz Fairglobe”. Sieć przoduje również w sprzedaży produktów stworzonych na bazie certyfikowanych ziaren kakao Fairtrade. Co więcej, zakupy klientów sieci Lidl Polska ze wszystkich kategorii produktowych wygenerowały w ramach premii Fairtrade ponad 4,7 mln złotych. To środki, które trafią do certyfikowanych spółdzielni rolniczych przy sprzedaży plonów.

Sama uprawa kakao jest źródłem utrzymania dla 5 do 6 milionów ludzi i około 40 milionów pracowników najemnych, którzy są zatrudnieni na plantacjach tego surowca. Ich przeciętne dzienne zarobki wynoszą poniżej dolara, co nie pozwala na godziwe życie [1]. Certyfikat Fairtrade pozwala rolnikom uprawiającym kakao na uzyskanie uczciwego wynagrodzenia oraz stabilnych warunków eksportu towarów. Dzięki niemu, otrzymują za swoje plony ustaloną cenę minimalną, która pokrywa koszty zrównoważonej produkcji kakao.

 Zrównoważony rozwój jest jednym z głównych celów strategicznych Lidl Polska na rzecz lepszej przyszłości. Bierzemy odpowiedzialność za obszary, w których nasze działania wpływają na ludzi i środowisko. Podstawą naszego asortymentu są surowce. Dlatego też jesteśmy odpowiedzialni za ich pozyskiwanie w sposób społecznie akceptowalny i przyjazny dla środowiska. Jest to warunek konieczny do odpowiedzialnego wytwarzania produktów – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR w Lidl Polska.

W trosce o lepsze jutro

W zgodzie ze swoim motto, W trosce o lepsze jutro, Lidl Polska chce uwrażliwiać społeczeństwo w zakresie zrównoważonego rozwoju i jego wpływu na środowisko i życie wielu rodzin. Około 400 milionów ludzi na całym świecie utrzymuje się z uprawy produktów rolnych, takich jak kawa, kakao, banany, olej palmowy czy bawełna [2]. Zrównoważony rozwój ma ogromny wpływ na ich warunki życiowe, zdrowie czy edukację. Nie myślimy o tym podczas zakupów, dlatego Lidl Polska robi to za nas – sieć jest zaangażowana w maksymalne ograniczenie negatywnego wpływu ekologicznego oraz społecznego swoich podstawowych produktów. Zaczyna się to już na etapie uprawy, do zbiorów i późniejszego przetwarzania, aż po transport do sklepów. Sieć dąży do tego, aby do 2025 r. pozyskiwane przez sieć surowce określone jako krytyczne były bardziej zrównoważone.

Świadome odżywianie

Jako detalista spożywczy posiadający ponad 900 sklepów w Polsce, Lidl Polska oferuje szeroką gamę produktów, docierając codziennie do milionów klientów oraz wpływając na ich sposób odżywiania. Założeniem firmy jest ograniczanie społecznych i ekologicznych skutków związanych z produkcją żywności poprzez oferowanie klientom gamy produktów wspierających zdrowy i  zrównoważony styl życia. W związku z tym, sieć opublikowała politykę „Świadome odżywianie”, w której określa swoje cele w zakresie zwiększania oferty zrównoważonych zdrowych i oferowanych w przystępnych cenach produktów. W 2017 roku Lidl jako pierwsza firma z branży handlu detalicznego artykułami spożywczymi opublikowała kompleksową strategię redukcji cukru i soli, a także cele dotyczące pozostałości, zanieczyszczeń i dodatków w asortymencie marek własnych. Więcej informacji w tym temacie, można znaleźć pod adresem: Świadome odżywianie (lidl.pl)

Oferta na Dzień Czekolady

Już 7 lipca Dzień Czekolady, a Lidl Polska zaprasza do świętowania tego wyjątkowego dnia z certyfikowanymi produktami Fairtrade. W związku z tym, w sklepach Lidl Polska pojawiła się specjalna promocja na czekolady Fin Carré:

- czekolada gorzka 85% 100 g taniej przy zakupie dwóch, 5,89 zł [3] /opak.

- czekolada gorzka 74% 100 g taniej przy zakupie dwóch, 5,89 zł [4] /opak.

- czekolada mleczna 100 g taniej przy zakupie dwóch, 2,99 [5] zł/opak. 

Aby skorzystać z oferty należy zeskanować aplikację Lidl Plus przy kasie.

Natomiast czekoladę mleczną z całymi orzechami Fin Carré można zakupić w ofercie 1+1 gratis za 5,99 zł [6]. 

Promocje obowiązują do soboty 6.07.2024 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny Biuro prasowe
2024-12-03 | 15:30

Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny

Klient dokonując zakupów w internecie, często pozostaje bezbronny. Z badań wynika, że tylko 22% Polaków zna swoje prawa konsumenckie, a 65% nie jest w stanie
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
2024-12-03 | 06:00

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.