Lidl Polska chroni bioróżnorodność
Zachowanie różnorodności biologicznej ma kluczowe znaczenie dla utrzymania równowagi ekologicznej ekosystemów, a także przekłada się na zdrowie i jakość życia ludzi. Poszanowanie różnorodności biologicznej stanowi jeden z sześciu filarów strategii CSR Lidl Polska. Wartość ta jest realizowana przez spółkę na kilku płaszczyznach.
Ochrona bioróżnorodności sprowadza się nie tylko do zachowania bogactwa gatunków roślin, zwierząt i ptaków, ale również w szerszym ujęciu do utrzymania bezpieczeństwa żywnościowego oraz klimatycznego. Lidl Polska jako firma społecznie odpowiedzialna, w swojej codziennej działalności operacyjnej uwzględnia czynniki sprzyjające zachowaniu biodywersyfikacji. Aktywność ta jest realizowana na kilku poziomach. Jako sprzedawca żywności dbamy o to, aby artykuły rolno-spożywcze dostępne w naszej ofercie były objęte system certyfikacji Bio, Fairtrade i GLOBALG.AP. Oznaczenia te są potwierdzeniem spełnienia wysokich standardów rolnych w zakresie ochrony środowiska naturalnego, w tym poszanowania bioróżnorodności. W celu zarządzania wpływem na ekosystemy opublikowaliśmy dla naszych dostawców polityki zakupowe dotyczące zrównoważonego pozyskiwania surowców.
Mając na uwadze fakt, iż nadmierne spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego oraz związana z nim hodowla stanowią ryzyko dla równowagi ekologicznej, Lidl Polska stale rozbudowuje asortyment produktów wegetariańskich i wegańskich. Równocześnie do działań operacyjnych, spółka na bieżąco angażuje się w aktywność edukacyjną mającą na celu uświadamianie wpływu nawyków żywieniowych na stan środowiska naturalnego. Przykładem takiej inicjatywy była zrealizowana wspólnie z Fundacją WWF Polska ogólnokrajowa kampania promująca dietę planetarną wśród klientów sieci oraz uczniów klas szkół podstawowych. W rezultacie kampania objęła swoim zasięgiem ok. 10 mln konsumentów oraz 17 tys. uczniów.
Firma podejmuje również konkretne działania przyczyniające się do ochrony ekosystemów oraz bioróżnorodności. Na jesieni 2023 r. w ramach projektu odtwarzania krajobrazu rolniczego, Lidl Polska oraz Fundacja WWF przeprowadzili pilotażową akcję zadrzewiania w gminie Grodzisk Wielkopolski. W ciągu 4 dni utworzone zostały 3 szpalery drzew wzdłuż cieków, przy polach i pomiędzy polami uprawnymi. Posadzonych zostało w sumie 300 drzew gatunków miododajnych. Kolejnym etapem projektu będą warsztaty skierowane do współpracujących z siecią dostawców. Ich założeniem ma być upowszechnianie dobrych praktyk w zakresie różnorodności biologicznej oraz adaptacji do zmian klimatu. W ramach inicjatywy zostały przygotowane również dwa podcasty „Naturalnie z WWF” i „Dobry temat!” Lidl Polska, opowiadające o znaczeniu bioróżnorodności oraz o dobroczynnym wpływie zadrzewień śródpolnych.
Ponadto sieć dba także o tereny zielone dookoła swoich sklepów. Przykładem tych działań jest projekt sadzenia łąk kwietnych, który został już zrealizowany w kilkunastu placówkach.
Obecnie łąki kwietne rosną przy 15 sklepach oraz 2 centrach dystrybucyjnych Lidl Polska, a ich łączna powierzchnia to około 129 tys. mkw., co odpowiada powierzchni prawie 800 boisk siatkarskich. Sieć już teraz planuje rozszerzanie projektu o kolejne lokalizacje.
E-commerce w Finlandii – nowe możliwości dla polskich e-sklepów
Decathlon i Arval rozpoczynają współpracę w zakresie wynajmu rowerów dla firm
9000. franczyzobiorca dołączył do sieci Żabka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi
Prawie połowa polskich turystów podróżujących do Czech obiera za cel stolicę tego kraju. Chociaż w ostatnich latach chętniej podróżujemy do innych regionów naszego południowego sąsiada, wciąż wiele miejsc i atrakcji pozostaje nieodkrytych przez Polaków. Czesi chcą to zmienić i ruszają z dwiema kampaniami promocyjnymi skierowanymi do polskich turystów, które mają pokazać nieco inne Czechy, niż do tej pory znaliśmy. Potencjał jest, bo Polacy już dziś stanowią trzecią najliczniejszą grupę gości zagranicznych na czeskim rynku.
Firma
Grupa LUX MED szuka medycznych innowatorów. Najlepsi mogą liczyć na potężny zastrzyk finansowania
Prawie 3/4 polskich start-upów, które rozwijają innowacje w medycynie, nawiązuje współpracę z placówkami medycznymi – pokazuje nowy raport „Top Disruptors in Healthcare 2024”. Wynika z niego też, że największym wyzwaniem dla młodych, innowacyjnych spółek wciąż pozostaje znalezienie inwestora i pozyskanie finansowania. Szansą dla start-upów może się okazać międzynarodowy program eco-Disruptive, prowadzony przez Bupa, właściciela Grupy LUX MED. Obok 200 tys. funtów nagrody finansowej zwycięski start-up może liczyć w nim również na wsparcie doradcze, możliwość dalszego rozwoju swojego produktu bądź usługi oraz szansę zadebiutowania na zagranicznych rynkach.
Ochrona środowiska
Małe i średnie firmy dopiero zapoznają się z tematyką zrównoważonego rozwoju. Oczekiwania ze strony dużych kontrahentów wymuszą na nich szybsze działania
Czynniki ESG, związane ze zrównoważonym rozwojem, odgrywają coraz ważniejszą rolę w działalności firm, bez których zaangażowania niewiele da się zdziałać w kwestii łagodzenia skutków zmian klimatu i zanieczyszczenia środowiska. W Polsce słyszało o nich już 3/4 dużych i 2/3 średnich firm, ale w praktyce długofalową strategię działań w tym obszarze ma o wiele mniej podmiotów. Rodzime przedsiębiorstwa przywiązują też zdecydowanie większą wagę do celów społecznych niż środowiskowych. Jednak unijne regulacje, które wejdą w życie w przyszłym roku, wymuszą poprawę na tym polu, chociaż będą one dotyczyć w pierwszej kolejności dużych podmiotów. One będą z kolei wymagać tego od swoich mniejszych kontrahentów.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.