Lidl Polska chroni bioróżnorodność
Zachowanie różnorodności biologicznej ma kluczowe znaczenie dla utrzymania równowagi ekologicznej ekosystemów, a także przekłada się na zdrowie i jakość życia ludzi. Poszanowanie różnorodności biologicznej stanowi jeden z sześciu filarów strategii CSR Lidl Polska. Wartość ta jest realizowana przez spółkę na kilku płaszczyznach.
Ochrona bioróżnorodności sprowadza się nie tylko do zachowania bogactwa gatunków roślin, zwierząt i ptaków, ale również w szerszym ujęciu do utrzymania bezpieczeństwa żywnościowego oraz klimatycznego. Lidl Polska jako firma społecznie odpowiedzialna, w swojej codziennej działalności operacyjnej uwzględnia czynniki sprzyjające zachowaniu biodywersyfikacji. Aktywność ta jest realizowana na kilku poziomach. Jako sprzedawca żywności dbamy o to, aby artykuły rolno-spożywcze dostępne w naszej ofercie były objęte system certyfikacji Bio, Fairtrade i GLOBALG.AP. Oznaczenia te są potwierdzeniem spełnienia wysokich standardów rolnych w zakresie ochrony środowiska naturalnego, w tym poszanowania bioróżnorodności. W celu zarządzania wpływem na ekosystemy opublikowaliśmy dla naszych dostawców polityki zakupowe dotyczące zrównoważonego pozyskiwania surowców.
Mając na uwadze fakt, iż nadmierne spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego oraz związana z nim hodowla stanowią ryzyko dla równowagi ekologicznej, Lidl Polska stale rozbudowuje asortyment produktów wegetariańskich i wegańskich. Równocześnie do działań operacyjnych, spółka na bieżąco angażuje się w aktywność edukacyjną mającą na celu uświadamianie wpływu nawyków żywieniowych na stan środowiska naturalnego. Przykładem takiej inicjatywy była zrealizowana wspólnie z Fundacją WWF Polska ogólnokrajowa kampania promująca dietę planetarną wśród klientów sieci oraz uczniów klas szkół podstawowych. W rezultacie kampania objęła swoim zasięgiem ok. 10 mln konsumentów oraz 17 tys. uczniów.
Firma podejmuje również konkretne działania przyczyniające się do ochrony ekosystemów oraz bioróżnorodności. Na jesieni 2023 r. w ramach projektu odtwarzania krajobrazu rolniczego, Lidl Polska oraz Fundacja WWF przeprowadzili pilotażową akcję zadrzewiania w gminie Grodzisk Wielkopolski. W ciągu 4 dni utworzone zostały 3 szpalery drzew wzdłuż cieków, przy polach i pomiędzy polami uprawnymi. Posadzonych zostało w sumie 300 drzew gatunków miododajnych. Kolejnym etapem projektu będą warsztaty skierowane do współpracujących z siecią dostawców. Ich założeniem ma być upowszechnianie dobrych praktyk w zakresie różnorodności biologicznej oraz adaptacji do zmian klimatu. W ramach inicjatywy zostały przygotowane również dwa podcasty „Naturalnie z WWF” i „Dobry temat!” Lidl Polska, opowiadające o znaczeniu bioróżnorodności oraz o dobroczynnym wpływie zadrzewień śródpolnych.
Ponadto sieć dba także o tereny zielone dookoła swoich sklepów. Przykładem tych działań jest projekt sadzenia łąk kwietnych, który został już zrealizowany w kilkunastu placówkach.
Obecnie łąki kwietne rosną przy 15 sklepach oraz 2 centrach dystrybucyjnych Lidl Polska, a ich łączna powierzchnia to około 129 tys. mkw., co odpowiada powierzchni prawie 800 boisk siatkarskich. Sieć już teraz planuje rozszerzanie projektu o kolejne lokalizacje.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.