Komunikaty PR

Lidl Polska chroni bioróżnorodność

2024-01-18  |  14:00
Biuro prasowe

Zachowanie różnorodności biologicznej ma kluczowe znaczenie dla utrzymania równowagi ekologicznej ekosystemów, a także przekłada się na zdrowie i jakość życia ludzi. Poszanowanie różnorodności biologicznej stanowi jeden z sześciu filarów strategii CSR Lidl Polska. Wartość ta jest realizowana przez spółkę na kilku płaszczyznach.

Ochrona bioróżnorodności sprowadza się nie tylko do zachowania bogactwa gatunków roślin, zwierząt i ptaków, ale również w szerszym ujęciu do utrzymania bezpieczeństwa żywnościowego oraz klimatycznego. Lidl Polska jako firma społecznie odpowiedzialna, w swojej codziennej działalności operacyjnej uwzględnia czynniki sprzyjające zachowaniu biodywersyfikacji. Aktywność ta jest realizowana na kilku poziomach. Jako sprzedawca żywności dbamy o to, aby artykuły rolno-spożywcze dostępne w naszej ofercie były objęte system certyfikacji Bio, Fairtrade i GLOBALG.AP. Oznaczenia te są potwierdzeniem spełnienia wysokich standardów rolnych w zakresie ochrony środowiska naturalnego, w tym poszanowania bioróżnorodności. W celu zarządzania wpływem na ekosystemy opublikowaliśmy dla naszych dostawców polityki zakupowe dotyczące zrównoważonego pozyskiwania surowców.

Mając na uwadze fakt, iż nadmierne spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego oraz związana z nim hodowla stanowią ryzyko dla równowagi ekologicznej, Lidl Polska stale rozbudowuje asortyment produktów wegetariańskich i wegańskich. Równocześnie do działań operacyjnych, spółka na bieżąco angażuje się w aktywność edukacyjną mającą na celu uświadamianie wpływu nawyków żywieniowych na stan środowiska naturalnego. Przykładem takiej inicjatywy była zrealizowana wspólnie z Fundacją WWF Polska ogólnokrajowa kampania promująca dietę planetarną wśród klientów sieci oraz uczniów klas szkół podstawowych. W rezultacie kampania objęła swoim zasięgiem ok. 10 mln konsumentów oraz 17 tys. uczniów.

Firma podejmuje również konkretne działania przyczyniające się do ochrony ekosystemów oraz bioróżnorodności. Na jesieni 2023 r. w ramach projektu odtwarzania krajobrazu rolniczego, Lidl Polska oraz Fundacja WWF przeprowadzili pilotażową akcję zadrzewiania w gminie Grodzisk Wielkopolski. W ciągu 4 dni utworzone zostały 3 szpalery drzew wzdłuż cieków, przy polach i pomiędzy polami uprawnymi. Posadzonych zostało w sumie 300 drzew gatunków miododajnych. Kolejnym etapem projektu będą warsztaty skierowane do współpracujących z siecią dostawców. Ich założeniem ma być upowszechnianie dobrych praktyk w zakresie różnorodności biologicznej oraz adaptacji do zmian klimatu. W ramach inicjatywy zostały przygotowane również dwa podcasty „Naturalnie z WWF” i „Dobry temat!” Lidl Polska, opowiadające o znaczeniu bioróżnorodności oraz o dobroczynnym wpływie zadrzewień śródpolnych.

Ponadto sieć dba także o tereny zielone dookoła swoich sklepów. Przykładem tych działań jest projekt sadzenia łąk kwietnych, który został już zrealizowany w kilkunastu placówkach.

Obecnie łąki kwietne rosną przy 15 sklepach oraz 2 centrach dystrybucyjnych Lidl Polska, a ich łączna powierzchnia to około 129 tys. mkw., co odpowiada powierzchni prawie 800 boisk siatkarskich. Sieć już teraz planuje rozszerzanie projektu o kolejne lokalizacje.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.