Komunikaty PR

Lidl Polska o 80% zredukuje emisje gazów cieplarnianych

2023-11-27  |  14:00
Biuro prasowe

Postępujące globalne ocieplenie stanowi zagrożenie dla ludzi i przyrody – Lidl Polska jako społecznie odpowiedzialna firma każdego dnia podejmuje szereg działań mających na celu ochronę naszego ekosystemu. W swojej strategii CSR, wokół której buduje działalność biznesową, mocny akcent stawia na kwestie klimatyczne.

Zmiany klimatu są zauważalne już dziś – coraz częściej doświadczamy ekstremalnych zjawisk pogodowych, takich jak susze czy burze. Topniejące lodowce powodują podnoszenie poziomu wód w morzach, przez co wielu gatunkom roślin i zwierząt grozi wyginięcie. Ocieplenie klimatu to jedno z największych wyzwań stojących przed społeczeństwem. Mając na uwadze rolę zmian klimatycznych w kształtowaniu przyszłego bezpieczeństwa planetarnego, żywnościowego czy geopolitycznego, Lidl stawia sobie ambitne cele w zakresie emisji gazów cieplarnianych.

Działalność Lidl Polska w zakresie ochrony klimatu skupia się na wielu obszarach, które łączy wspólny mianownik: ograniczenie wzrostu temperatury do 1,5 stopnia Celsjusza względem poziomu z czasów przedprzemysłowych. W roku 2022 sieć przeszła na 100% użycia zielonej energii elektrycznej w Zakresie 1 i 2, m.in. poprzez zakup energii elektrycznej pochodzącej z OZE oraz wytwarzanie własnego prądu z instalacji fotowoltaicznych. Z kolei do roku 2030 Lidl, we wszystkich krajach swojej działalności, zamierza zredukować emisje operacyjne z Zakresu 1 i 2 o 80% względem 2019 roku.

Aby osiągnąć te ambitne założenia Lidl Polska stawia na:

  • obniżanie zużycia energii w sklepach, centrach dystrybucyjnych i centrali,
  • wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii, efektywnych energetycznie urządzeń chłodniczych i oświetlenia LED,
  • optymalizację tras dostaw.

W celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych Lidl Polska zrezygnował z dostaw transportem lotniczym zagranicznych warzyw i owoców. Zdecydowana większość spośród dostępnych
w ofercie Ryneczku Lidla produktów pochodzi od polskich dostawców, a jedynie część jest sprowadzana z innych krajów.

Globalnie sieć zobowiązuje również swoich dostawców, którzy odpowiadają za 75% emisji gazów cieplarnianych, do wyznaczenia własnych celów klimatycznych do 2026 r.

Równolegle do działań operacyjnych, firma stawia na edukację. Od października spółki narodowe Lidl realizują inicjatywę #teamlidl YOU, która ma przybliżyć pracownikom, klientom, dostawcom oraz partnerom społecznym i biznesowym zaangażowanie sieci w działania CSR oraz zachęcić ich do aktywności na rzecz środowiska i społeczeństwa. Celem akcji jest zainspirowanie interesariuszy do włączenia zrównoważonych działań w ich codzienne życie zawodowe i prywatne. Program obejmuje komunikację, szkolenia, tworzenie innowacyjnych platform edukacyjnych i wymiany doświadczeń oraz programy motywacyjne umożliwiające dzielenie się pomysłami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę Biuro prasowe
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że
Handel Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
2024-06-27 | 11:40

Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa

Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego
Handel Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
2024-06-27 | 09:45

Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.