Lidl Polska o 80% zredukuje emisje gazów cieplarnianych
Postępujące globalne ocieplenie stanowi zagrożenie dla ludzi i przyrody – Lidl Polska jako społecznie odpowiedzialna firma każdego dnia podejmuje szereg działań mających na celu ochronę naszego ekosystemu. W swojej strategii CSR, wokół której buduje działalność biznesową, mocny akcent stawia na kwestie klimatyczne.
Zmiany klimatu są zauważalne już dziś – coraz częściej doświadczamy ekstremalnych zjawisk pogodowych, takich jak susze czy burze. Topniejące lodowce powodują podnoszenie poziomu wód w morzach, przez co wielu gatunkom roślin i zwierząt grozi wyginięcie. Ocieplenie klimatu to jedno z największych wyzwań stojących przed społeczeństwem. Mając na uwadze rolę zmian klimatycznych w kształtowaniu przyszłego bezpieczeństwa planetarnego, żywnościowego czy geopolitycznego, Lidl stawia sobie ambitne cele w zakresie emisji gazów cieplarnianych.
Działalność Lidl Polska w zakresie ochrony klimatu skupia się na wielu obszarach, które łączy wspólny mianownik: ograniczenie wzrostu temperatury do 1,5 stopnia Celsjusza względem poziomu z czasów przedprzemysłowych. W roku 2022 sieć przeszła na 100% użycia zielonej energii elektrycznej w Zakresie 1 i 2, m.in. poprzez zakup energii elektrycznej pochodzącej z OZE oraz wytwarzanie własnego prądu z instalacji fotowoltaicznych. Z kolei do roku 2030 Lidl, we wszystkich krajach swojej działalności, zamierza zredukować emisje operacyjne z Zakresu 1 i 2 o 80% względem 2019 roku.
Aby osiągnąć te ambitne założenia Lidl Polska stawia na:
- obniżanie zużycia energii w sklepach, centrach dystrybucyjnych i centrali,
- wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii, efektywnych energetycznie urządzeń chłodniczych i oświetlenia LED,
- optymalizację tras dostaw.
W celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych Lidl Polska zrezygnował z dostaw transportem lotniczym zagranicznych warzyw i owoców. Zdecydowana większość spośród dostępnych
w ofercie Ryneczku Lidla produktów pochodzi od polskich dostawców, a jedynie część jest sprowadzana z innych krajów.
Globalnie sieć zobowiązuje również swoich dostawców, którzy odpowiadają za 75% emisji gazów cieplarnianych, do wyznaczenia własnych celów klimatycznych do 2026 r.
Równolegle do działań operacyjnych, firma stawia na edukację. Od października spółki narodowe Lidl realizują inicjatywę #teamlidl YOU, która ma przybliżyć pracownikom, klientom, dostawcom oraz partnerom społecznym i biznesowym zaangażowanie sieci w działania CSR oraz zachęcić ich do aktywności na rzecz środowiska i społeczeństwa. Celem akcji jest zainspirowanie interesariuszy do włączenia zrównoważonych działań w ich codzienne życie zawodowe i prywatne. Program obejmuje komunikację, szkolenia, tworzenie innowacyjnych platform edukacyjnych i wymiany doświadczeń oraz programy motywacyjne umożliwiające dzielenie się pomysłami.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.