Komunikaty PR

Lidl Polska promuje produkty z certyfikatem Fairtrade – nowa kampania sieci

2023-11-20  |  15:00
Biuro prasowe

Lidl Polska w ofercie posiada niemal 100 produktów z certyfikatem Fairtrade, który oznacza, że artykuły zostały wyprodukowane z poszanowaniem standardów społecznych i środowiskowych. Sieć co roku rozszerza asortyment marki własnej z tym certyfikatem, a także jest liderem w kategorii sprzedaży produktów z ziarna kakaowego Fairtrade. W nowej kampanii edukacyjnej Lidl Polska zachęca klientów do wspierania Sprawiedliwego Handlu. Kampanii towarzyszą specjalne akcje promocyjne.

 

Lidl Polska – wśród sieci swojego formatu – posiada najwięcej produktów z oznaczeniem Fairtrade – obecnie jest już ich niemal 100. Są to przede wszystkim artykuły marek własnych – Favorina, Deluxe, Fin Carre czy Fairglobe. Prawie 100% czekolad marki własnej Lidl Polska posiada certyfikat Fairtrade. Sieć jest także zdecydowanym liderem sprzedaży produktów stworzonych na bazie certyfikowanych ziaren kakaowych Fairtrade – w 2022 roku Lidl Polska posiadał aż 60-procentowy udział w sprzedaży takich artykułów w  Polsce.

W zeszłym roku zakupy klientów sieci Lidl ze wszystkich kategorii produktowych wygenerowały ponad 2 miliony złotych w ramach premii Fairtrade. To dodatkowe środki, które trafiają do certyfikowanych spółdzielni rolniczych przy sprzedaży plonów. Z premii Fairtrade finansowane są konkretne projekty służące rolnikom i lokalnym społecznościom, takie jak modernizacja gospodarstw, dostarczenie czystej wody czy budowa szkół lub przychodni. 

Produkty z certyfikatem Fairtrade już od lat dostępne są w naszych sklepach. Co roku poszerzamy asortyment marki własnej z tym oznaczeniem. Jesteśmy dumni, że oferujemy klientom produkty, które powstały z poszanowaniem praw człowieka oraz środowiska naturalnego. Zachęcamy wszystkich klientów, aby częściej sięgali po produkty z oznaczeniem Fairtrade dla dobra planety, a także rolników, ich rodzin i całych społeczności lokalnych z Afryki, Ameryki Łacińskiej, Karaibów oraz Azji i Oceanii – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

W celu zwiększania świadomości klientów na temat Sprawiedliwego Handlu oraz znaczenia certyfikacji Fairtrade, Lidl Polska prowadzi edukacyjną kampanię. W ramach akcji klienci mogą poznać ofertę sieci z oznaczeniem Fairtrade oraz dowiedzieć się, dlaczego warto sięgać po te produkty. Z badania konsumenckiego GlobeScan 2023 na zlecenie Fairtrade International wynika, że najbardziej motywującymi czynnikami wybierania certyfikowanych towarów jest: niezgoda na pracę dzieci, ograniczone użycie sztucznych środków ochrony roślin oraz niezgoda na pracę przymusową.

 

Dlaczego warto być „fair”?

Standardy Fairtrade określają kwestie społeczne, takie jak respektowanie praw pracowniczych, równouprawnienie kobiet, zakaz pracy dzieci i pracy przymusowej, a także kwestie środowiskowe. Rolnicy zrzeszeni w certyfikowanych spółdzielniach są zobowiązani m.in. do  ochrony bioróżnorodności, nie mogą prowadzić do wylesiania i nie mogą stosować szkodliwych środków ochrony roślin.

W systemie Fairtrade działa już ponad 2 miliony rolników i pracowników najemnych, a ponad 3367 firm posiada licencję na używanie znaku Fairtrade. Cieszymy się, że certyfikowane produkty dostępne są w sklepach Lidl Polska. Dzięki temu każdy z nas podczas codziennych zakupów może wspierać społeczności rolnicze z krajów globalnego Południa, dawać im szanse na dobre warunki pracy, edukację dzieci i godne życie. Bądźmy fair, kupujmy fair! – komentuje Michał Bryda-Przybyszewski, PR & Communications Manager w Fairtrade Polska.

O kampanii

Kampania promująca produkty Fairtrade prowadzona jest w gazetkach reklamowych oraz kanałach social media Lidl Polska i Fairtrade Polska, a także we współpracy z influencerami. Kampania będzie realizowana do pierwszych dni grudnia br. i towarzyszyć jej będą specjalne akcje promocyjne na produkty z certyfikatem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę Biuro prasowe
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że
Handel Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
2024-06-27 | 11:40

Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa

Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego
Handel Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
2024-06-27 | 09:45

Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.