Lidl Polska promuje produkty z certyfikatem Fairtrade – nowa kampania sieci
Lidl Polska w ofercie posiada niemal 100 produktów z certyfikatem Fairtrade, który oznacza, że artykuły zostały wyprodukowane z poszanowaniem standardów społecznych i środowiskowych. Sieć co roku rozszerza asortyment marki własnej z tym certyfikatem, a także jest liderem w kategorii sprzedaży produktów z ziarna kakaowego Fairtrade. W nowej kampanii edukacyjnej Lidl Polska zachęca klientów do wspierania Sprawiedliwego Handlu. Kampanii towarzyszą specjalne akcje promocyjne.
Lidl Polska – wśród sieci swojego formatu – posiada najwięcej produktów z oznaczeniem Fairtrade – obecnie jest już ich niemal 100. Są to przede wszystkim artykuły marek własnych – Favorina, Deluxe, Fin Carre czy Fairglobe. Prawie 100% czekolad marki własnej Lidl Polska posiada certyfikat Fairtrade. Sieć jest także zdecydowanym liderem sprzedaży produktów stworzonych na bazie certyfikowanych ziaren kakaowych Fairtrade – w 2022 roku Lidl Polska posiadał aż 60-procentowy udział w sprzedaży takich artykułów w Polsce.
W zeszłym roku zakupy klientów sieci Lidl ze wszystkich kategorii produktowych wygenerowały ponad 2 miliony złotych w ramach premii Fairtrade. To dodatkowe środki, które trafiają do certyfikowanych spółdzielni rolniczych przy sprzedaży plonów. Z premii Fairtrade finansowane są konkretne projekty służące rolnikom i lokalnym społecznościom, takie jak modernizacja gospodarstw, dostarczenie czystej wody czy budowa szkół lub przychodni.
Produkty z certyfikatem Fairtrade już od lat dostępne są w naszych sklepach. Co roku poszerzamy asortyment marki własnej z tym oznaczeniem. Jesteśmy dumni, że oferujemy klientom produkty, które powstały z poszanowaniem praw człowieka oraz środowiska naturalnego. Zachęcamy wszystkich klientów, aby częściej sięgali po produkty z oznaczeniem Fairtrade dla dobra planety, a także rolników, ich rodzin i całych społeczności lokalnych z Afryki, Ameryki Łacińskiej, Karaibów oraz Azji i Oceanii – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
W celu zwiększania świadomości klientów na temat Sprawiedliwego Handlu oraz znaczenia certyfikacji Fairtrade, Lidl Polska prowadzi edukacyjną kampanię. W ramach akcji klienci mogą poznać ofertę sieci z oznaczeniem Fairtrade oraz dowiedzieć się, dlaczego warto sięgać po te produkty. Z badania konsumenckiego GlobeScan 2023 na zlecenie Fairtrade International wynika, że najbardziej motywującymi czynnikami wybierania certyfikowanych towarów jest: niezgoda na pracę dzieci, ograniczone użycie sztucznych środków ochrony roślin oraz niezgoda na pracę przymusową.
Dlaczego warto być „fair”?
Standardy Fairtrade określają kwestie społeczne, takie jak respektowanie praw pracowniczych, równouprawnienie kobiet, zakaz pracy dzieci i pracy przymusowej, a także kwestie środowiskowe. Rolnicy zrzeszeni w certyfikowanych spółdzielniach są zobowiązani m.in. do ochrony bioróżnorodności, nie mogą prowadzić do wylesiania i nie mogą stosować szkodliwych środków ochrony roślin.
W systemie Fairtrade działa już ponad 2 miliony rolników i pracowników najemnych, a ponad 3367 firm posiada licencję na używanie znaku Fairtrade. Cieszymy się, że certyfikowane produkty dostępne są w sklepach Lidl Polska. Dzięki temu każdy z nas podczas codziennych zakupów może wspierać społeczności rolnicze z krajów globalnego Południa, dawać im szanse na dobre warunki pracy, edukację dzieci i godne życie. Bądźmy fair, kupujmy fair! – komentuje Michał Bryda-Przybyszewski, PR & Communications Manager w Fairtrade Polska.
O kampanii
Kampania promująca produkty Fairtrade prowadzona jest w gazetkach reklamowych oraz kanałach social media Lidl Polska i Fairtrade Polska, a także we współpracy z influencerami. Kampania będzie realizowana do pierwszych dni grudnia br. i towarzyszyć jej będą specjalne akcje promocyjne na produkty z certyfikatem.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.