Lidl Polska promuje produkty z certyfikatem Fairtrade – nowa kampania sieci
Lidl Polska w ofercie posiada niemal 100 produktów z certyfikatem Fairtrade, który oznacza, że artykuły zostały wyprodukowane z poszanowaniem standardów społecznych i środowiskowych. Sieć co roku rozszerza asortyment marki własnej z tym certyfikatem, a także jest liderem w kategorii sprzedaży produktów z ziarna kakaowego Fairtrade. W nowej kampanii edukacyjnej Lidl Polska zachęca klientów do wspierania Sprawiedliwego Handlu. Kampanii towarzyszą specjalne akcje promocyjne.
Lidl Polska – wśród sieci swojego formatu – posiada najwięcej produktów z oznaczeniem Fairtrade – obecnie jest już ich niemal 100. Są to przede wszystkim artykuły marek własnych – Favorina, Deluxe, Fin Carre czy Fairglobe. Prawie 100% czekolad marki własnej Lidl Polska posiada certyfikat Fairtrade. Sieć jest także zdecydowanym liderem sprzedaży produktów stworzonych na bazie certyfikowanych ziaren kakaowych Fairtrade – w 2022 roku Lidl Polska posiadał aż 60-procentowy udział w sprzedaży takich artykułów w Polsce.
W zeszłym roku zakupy klientów sieci Lidl ze wszystkich kategorii produktowych wygenerowały ponad 2 miliony złotych w ramach premii Fairtrade. To dodatkowe środki, które trafiają do certyfikowanych spółdzielni rolniczych przy sprzedaży plonów. Z premii Fairtrade finansowane są konkretne projekty służące rolnikom i lokalnym społecznościom, takie jak modernizacja gospodarstw, dostarczenie czystej wody czy budowa szkół lub przychodni.
Produkty z certyfikatem Fairtrade już od lat dostępne są w naszych sklepach. Co roku poszerzamy asortyment marki własnej z tym oznaczeniem. Jesteśmy dumni, że oferujemy klientom produkty, które powstały z poszanowaniem praw człowieka oraz środowiska naturalnego. Zachęcamy wszystkich klientów, aby częściej sięgali po produkty z oznaczeniem Fairtrade dla dobra planety, a także rolników, ich rodzin i całych społeczności lokalnych z Afryki, Ameryki Łacińskiej, Karaibów oraz Azji i Oceanii – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
W celu zwiększania świadomości klientów na temat Sprawiedliwego Handlu oraz znaczenia certyfikacji Fairtrade, Lidl Polska prowadzi edukacyjną kampanię. W ramach akcji klienci mogą poznać ofertę sieci z oznaczeniem Fairtrade oraz dowiedzieć się, dlaczego warto sięgać po te produkty. Z badania konsumenckiego GlobeScan 2023 na zlecenie Fairtrade International wynika, że najbardziej motywującymi czynnikami wybierania certyfikowanych towarów jest: niezgoda na pracę dzieci, ograniczone użycie sztucznych środków ochrony roślin oraz niezgoda na pracę przymusową.
Dlaczego warto być „fair”?
Standardy Fairtrade określają kwestie społeczne, takie jak respektowanie praw pracowniczych, równouprawnienie kobiet, zakaz pracy dzieci i pracy przymusowej, a także kwestie środowiskowe. Rolnicy zrzeszeni w certyfikowanych spółdzielniach są zobowiązani m.in. do ochrony bioróżnorodności, nie mogą prowadzić do wylesiania i nie mogą stosować szkodliwych środków ochrony roślin.
W systemie Fairtrade działa już ponad 2 miliony rolników i pracowników najemnych, a ponad 3367 firm posiada licencję na używanie znaku Fairtrade. Cieszymy się, że certyfikowane produkty dostępne są w sklepach Lidl Polska. Dzięki temu każdy z nas podczas codziennych zakupów może wspierać społeczności rolnicze z krajów globalnego Południa, dawać im szanse na dobre warunki pracy, edukację dzieci i godne życie. Bądźmy fair, kupujmy fair! – komentuje Michał Bryda-Przybyszewski, PR & Communications Manager w Fairtrade Polska.
O kampanii
Kampania promująca produkty Fairtrade prowadzona jest w gazetkach reklamowych oraz kanałach social media Lidl Polska i Fairtrade Polska, a także we współpracy z influencerami. Kampania będzie realizowana do pierwszych dni grudnia br. i towarzyszyć jej będą specjalne akcje promocyjne na produkty z certyfikatem.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.