Lidl Polska rozwija się szybciej niż konkurencja
Strategia niskich, równych cen, a także budowanie przez lata zaufania wśród klientów przynosi efekty. Widoczne jest to na przykładzie sieci Lidl Polska, której obroty rozwijają się znacznie szybciej niż obroty największej konkurencji. Liczby potwierdzają, że pozycja firmy jest stabilna, a konkurenci mogą mieć powody do niepokoju.
Dane finansowe Lidl Polska – zarówno z pierwszego, jak i drugiego kwartału tego roku – pokazują, że obrany przez firmę kierunek jest właściwy, a klienci chętnie wybierają sklepy Lidl na zakupy dla swoich rodzin. Wyniki osiągnięte w drugim kwartale potwierdzają, że sieć rozwija się i rośnie w siłę.
Pozycja na tle konkurencji
W czwartym kwartale 2023 roku oraz pierwszym i drugim kwartale 2024 roku obroty Lidl Polska rozwijają się znacznie szybciej niż obroty głównego konkurenta. Lidl Polska osiągnął ponad 2 procentowy wzrost obrotu porównywalnego like4like, podczas gdy Biedronka zanotowała spadek o 4,60%. Rozczarowujące inwestorów wyniki finansowe konkurencyjnej sieci spowodowały znaczące spadki cen akcji na giełdzie w Lizbonie (JMG) oraz w Warszawie (Dino).
Klienci chętnie kierują się do sklepów Lidl Polska, bo wiedzą, że to tam każdego dnia znajdą atrakcyjne produkty w niskich cenach, a ponadto wiele promocji i nowości, jak również mnogość artykułów od polskich producentów.
Ciosy poniżej pasa będą ukarane?
Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że reklamy największej konkurencji naruszają szereg zasad Kodeksu Etyki Reklamy. KER zwraca uwagę przede wszystkim na to, jak ważne jest spełnianie wszystkich wymogów reklamy porównawczej, a także uwzględnianie danych rzetelnych i możliwych do zweryfikowania.
– Ocena Komisji Etyki Reklamy to dla nas ważny sygnał, który pokazuje, w jakim kierunku powinna rozwijać się reklama. Od początku funkcjonowania w Polsce, czyli od 2002 roku, nasza firma działa zgodnie z przepisami prawa. Cieszymy się, że inne podmioty na rynku są wzywane do podjęcia odpowiedzialności za swoje działania oraz muszą, tak jak my, stosować się do zasad weryfikowanych i kontrolowanych przez UOKiK. Przepisy, tak jak ceny w Lidl Polska, są takie same dla wszystkich – mówi Michał Nowaczyk, CFO Lidl Polska.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.