Lidl Polska rusza z 12. edycją kampanii społecznej „Mały procent, wielka pomoc”
Sieć Lidl Polska, jako firma społecznie odpowiedzialna, już po raz 12. w ramach kampanii „Mały procent, wielka pomoc” zachęca klientów oraz pracowników do skorzystania z możliwości przekazania 1,5% podatku na rzecz wybranej fundacji lub organizacji pożytku publicznego. W akcji Lidl Polska współpracuje z m.in.: Fundacją WOŚP, Caritas Polska, Bankami Żywności, Fundacją JiM czy Fundacją Mam Marzenie. Kampania potrwa od 1 lutego do 30 kwietnia.
Przekazując 1,5% podatku, wspierasz najbardziej potrzebujących
Od roku 2023 podatnicy mogą odliczyć i przekazać aż 1,5% swojego podatku dla dowolnie wybranej organizacji pożytku publicznego. Aby wesprzeć wybraną jednostkę pozarządową, wystarczy jedynie wpisać jej nazwę i numer KRS do odpowiedniej rubryki w rocznym zestawieniu podatkowym (PIT). Ten drobny gest, nic nas nie kosztuje, a przyczynia się do kreowania lepszego świata dla osób potrzebujących naszej uwagi i troski. Część swojego podatku w ramach akcji można przekazać do 30 kwietnia br.
Lidl Polska partnerem fundacji pozarządowych
W ramach przyjętej strategii CSR, Lidl Polska aktywnie angażuje się w liczne inicjatywy organizacji pozarządowych, których celem jest zapewnienie szeroko zakrojonej pomocy najpotrzebniejszym: osobom chorym, z niepełnosprawnościami czy w kryzysie bezdomności. Realizowana od ponad 10 lat kampania „Mały procent, wielka pomoc” z jednej strony jest kolejnym przykładem współpracy sieci z jednostkami pozarządowymi, a z drugiej niesie za sobą walor edukacyjny.
„Coroczne rozliczenie podatku to doskonała okazja, aby pomagać innym, nie ponosząc przy tym kosztów. Może się wydawać, że 1,5% to niewielka kwota, jednak to nieprawda. Każda uzyskana w ten sposób wpłata jest nieocenioną wartością dla wielu fundacji oraz ich podopiecznych. Realizując kampanię „Mały procent, wielka pomoc” chcemy podkreślić, że każdy z nas może mieć znaczący udział w budowaniu lepszego świata. Przekazując 1,5 % naszego podatku dajemy wielu osobom nadzieję na przyszłość oraz zapewniamy im realną pomoc – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.
W tym roku, tak jak w latach ubiegłych kampanią zostało objętych trzynaście organizacji pożytku publicznego. Należą do nich: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Federacja Polskich Banków Żywności, Caritas Polska, Fundacja Mam Marzenie, Fundacja Instytutu Matki i Dziecka, Fundacja Anny Wierskiej „Dar Szpiku”, Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii, Fundacja JiM, Fundacja „Labrador”, Fundacja dla Dzieci z Chorobami Nowotworowymi „Krwinka” oraz Fundacja Siepomaga.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.