Lidl Polska zrezygnował z dostaw warzyw i owoców transportem lotniczym
Lidl Polska nieustannie rozwija swoje procesy tak, aby działać w sposób jak najbardziej zrównoważony. Sieć inicjuje działania na rzecz ograniczenia CO2 w swojej działalności operacyjnej i łańcuchach dostaw. Lidl Polska w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych całkowicie zrezygnował z dostaw transportem lotniczym zagranicznych warzyw i owoców.
W Lidl Polska znajdziemy średnio 175 rodzajów świeżych warzyw i owoców. Zdecydowana większość z nich pochodzi od polskich dostawców, jednak w ramach „Ryneczku Lidla” klienci mają dostęp również do egzotycznych gatunków. Lidl Polska w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych całkowicie zrezygnował z dostaw realizowanych przez transport lotniczy zagranicznych warzyw i owoców. Zmiana rodzaju transportu nie jest zauważalna dla klienta – w ofercie „Ryneczku Lidla” wciąż obecny jest szeroki wybór świeżych artykułów. Ponadto oferta „Ryneczku” zmienia się wraz z porami roku, więc klienci na co dzień znajdą to, czego potrzebują.
Ekologiczne rozwiązania Lidl Polska
Lidl Polska jest społecznie odpowiedzialną firmą, która na co dzień działa według strategii CSR na lata 2020-2025. Sieć stale sięga po nowoczesne i ekologiczne rozwiązania, aby wpływ firmy na środowisko naturalne był jak najmniejszy. W tym celu sklepy Lidl Polska ogrzewane są dzięki odzyskowi ciepła z lodówek, a w niemalże 1/3 sklepów wykorzystuje się geotermię i pompy ciepła. Co więcej, wszystkie nowo wybudowane sklepy Lidl Polska posiadają instalację fotowoltaiczną. Jest ona instalowana również w istniejących już placówkach. Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności Lidl Polska podsumowywane są w wydawanym co dwa lata raporcie zrównoważonego rozwoju, przygotowywanym według standardu GRI.
Ostatni raport za lata 2021-2022 dostępny jest na stronie: https://kimjestesmy.lidl.pl/zrownowazony-rozwoj/raport-zrownowazonego-rozwoju

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.