Komunikaty PR

Lidl w trosce o planetę – jak sieć angażuje 360 tys. pracowników

2024-02-15  |  10:10
Biuro prasowe

Światowa populacja przekroczyła 8 mld, co stanowi duże wyzwanie dla planety. W trosce o środowisko i ludzi, Lidl Polska chętnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju w ramach sześciu filarów swojej strategii CSR. Sieć we wrześniu 2023 r. wystartowała z inicjatywą #teamlidl YOU, której celem jest m.in. promowanie ochrony zasobów. Program przybliża ponad 360 tysiącom pracowników w 31 krajach zaangażowanie sieci w działania CSR oraz zachęca ich do aktywności na rzecz środowiska i społeczeństwa.

Szacuje się, że w nadchodzących dziesięcioleciach liczba ludności będzie wciąż rosła, przekraczając 10 miliardów w 2060 r. To ogromne wyzwanie dla planety, ponieważ ta sama ilość zasobów naturalnych musi wyżywić coraz więcej ludzi. W 2023 r. dzisiejsza populacja do początku sierpnia wykorzystała ilość zasobów, jaką planeta może odtworzyć w ciągu roku. To oznacza, że abyśmy mogli żyć tak jak dotychczas, potrzeba byłoby 1,75 Ziemi (źródło: Statista). W trosce o dobro planety, ludzi i przyszłych pokoleń, Lidl nieustannie poszukuje nowych, bardziej ekologicznych rozwiązań, które odzwierciadlają odpowiedzialność sieci w tym temacie.

W trosce o lepsze jutro – misja Lidl Polska

Zgodnie z ideą „W trosce o lepsze jutro”, Lidl stworzył autorską inicjatywę „Lidl YOU #teamlidl”, która jest skierowana do pracowników sieci i ma na celu wzmocnienie ich aktywności w jednym z sześciu obszarów. Ochrona zasobów to jeden z tematów podejmowanych w ramach programu. Odpowiedzialne podejście do wykorzystania surowców wspiera środowisko, a także pomaga w zachowaniu zasobów naturalnych dla przyszłych pokoleń. Lidl Polska, jako firma z misją, stosuje ostrożne podejście do pozyskiwania i wykorzystywania krytycznych surowców. Sieć kupuje surowce z certyfikowanych źródeł, wspierając w ten sposób producentów stosujących praktyki zrównoważonego rolnictwa, a także stale poszerza asortyment o produkty z certyfikatami zrównoważonego rozwoju – w tym BIO i Rainforest Alliance. Aby zmniejszać zużycie oraz zanieczyszczenie wody w swoich łańcuchach dostaw, Lidl wprowadził „Politykę wodną w sektorze zakupów towarów handlowych”. Dokument określa wyzwania, cele i obowiązki w zakresie odpowiednich praktyk wykorzystywania zasobów wodnych.

Polityki zakupowe

Aby osiągnąć wytyczone cele, Lidl Polska wdrożył serię unikatowych na polskim rynku polityk zakupowych, w których sieć określa swoje zasady dotyczące pozyskiwania produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. To kluczowe wytyczne dla Lidla i jego dostawców, w których sieć zwraca szczególną uwagę na wpływ upraw i hodowli na środowisko naturalne. Polityki dotyczą: wody, mikroplastiku, świadomego odżywiania, kakao, herbaty, jaj, kawy, kwiatów i roślin, oleju palmowego, ryb, skorupiaków i ich przetworów, produktów marek własnych zawierających celulozę, świeżych warzyw i owoców, ograniczenia materiałów opakowaniowych, przeciwdziałania marnowaniu żywności oraz przeciwdziałania wylesianiu.

Lidl w swojej działalności stosuje wiele rozwiązań, które przyczyniają się do ochrony zasobów naturalnych. Jednym z nich są elektroniczne cenówki w sklepach sieci, dzięki którym można zaoszczędzić ponad 133 tony papieru rocznie. Idąc o krok dalej, Lidl wymienił papier do paragonów na bardziej przyjazny środowisku. Nowe, niebieskie paragony są wykonane z bardziej ekologicznego papieru termicznego z certyfikatem FSC. Oznacza to, że materiał pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej i przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych oraz bioróżnorodności. Co ważne, paragony mogą być wrzucane do pojemników na papier i poddawane recyklingowi.

Współpraca z WWF

Aby zwiększyć zasięg swoich działań, Lidl nawiązał współpracę z Fundacją WWF Polska, wspólnie przeprowadzając m.in. kampanię edukacyjną na temat diety planetarnej. Akcja miała uświadomić, że nawet niewielka zmiana w sposobie żywienia ma wpływ na kondycję naszej planety. W ramach programu przeprowadzono szeroko zakrojoną kampanię marketingową, która dotarła do ok. 10 mln odbiorców. Aby ułatwić klientom wprowadzenie diety w życie, Lidl promował przepisy na dania planetarne. W ramach kontynuacji projektu przygotowano program edukacyjny dla uczniów szkół podstawowych z całej Polski, nauczycieli i osób zarządzających stołówkami szkolnymi. Lidl wspólnie z Fundacją WWF Polska przeprowadził również warsztaty dla swoich dostawców oraz pracowników działu zakupów, w celu szerzenia wiedzy na temat zrównoważonego łańcucha dostaw.

 

Niemarnowanie żywności

Z badania przeprowadzonego przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy i Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego wynika, że w Polsce rocznie marnuje się prawie 5 mln ton żywności. Aby temu zapobiec, Lidl Polska od ponad 20 lat współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności. Sieć chętnie angażuje się we wspólne działania edukacyjne (jak konkurs „EkoMisja – Nie marnuję”, który promuje odpowiedzialne postawy wśród dzieci i młodzieży) oraz akcje charytatywne. W zeszłym roku, w ramach przedświątecznych zbiórek żywności, klienci sieci przekazali ponad 102 tony produktów spożywczych na rzecz osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.