Komunikaty PR

Lidl w trosce o planetę – jak sieć angażuje 360 tys. pracowników

2024-02-15  |  10:10
Biuro prasowe

Światowa populacja przekroczyła 8 mld, co stanowi duże wyzwanie dla planety. W trosce o środowisko i ludzi, Lidl Polska chętnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju w ramach sześciu filarów swojej strategii CSR. Sieć we wrześniu 2023 r. wystartowała z inicjatywą #teamlidl YOU, której celem jest m.in. promowanie ochrony zasobów. Program przybliża ponad 360 tysiącom pracowników w 31 krajach zaangażowanie sieci w działania CSR oraz zachęca ich do aktywności na rzecz środowiska i społeczeństwa.

Szacuje się, że w nadchodzących dziesięcioleciach liczba ludności będzie wciąż rosła, przekraczając 10 miliardów w 2060 r. To ogromne wyzwanie dla planety, ponieważ ta sama ilość zasobów naturalnych musi wyżywić coraz więcej ludzi. W 2023 r. dzisiejsza populacja do początku sierpnia wykorzystała ilość zasobów, jaką planeta może odtworzyć w ciągu roku. To oznacza, że abyśmy mogli żyć tak jak dotychczas, potrzeba byłoby 1,75 Ziemi (źródło: Statista). W trosce o dobro planety, ludzi i przyszłych pokoleń, Lidl nieustannie poszukuje nowych, bardziej ekologicznych rozwiązań, które odzwierciadlają odpowiedzialność sieci w tym temacie.

W trosce o lepsze jutro – misja Lidl Polska

Zgodnie z ideą „W trosce o lepsze jutro”, Lidl stworzył autorską inicjatywę „Lidl YOU #teamlidl”, która jest skierowana do pracowników sieci i ma na celu wzmocnienie ich aktywności w jednym z sześciu obszarów. Ochrona zasobów to jeden z tematów podejmowanych w ramach programu. Odpowiedzialne podejście do wykorzystania surowców wspiera środowisko, a także pomaga w zachowaniu zasobów naturalnych dla przyszłych pokoleń. Lidl Polska, jako firma z misją, stosuje ostrożne podejście do pozyskiwania i wykorzystywania krytycznych surowców. Sieć kupuje surowce z certyfikowanych źródeł, wspierając w ten sposób producentów stosujących praktyki zrównoważonego rolnictwa, a także stale poszerza asortyment o produkty z certyfikatami zrównoważonego rozwoju – w tym BIO i Rainforest Alliance. Aby zmniejszać zużycie oraz zanieczyszczenie wody w swoich łańcuchach dostaw, Lidl wprowadził „Politykę wodną w sektorze zakupów towarów handlowych”. Dokument określa wyzwania, cele i obowiązki w zakresie odpowiednich praktyk wykorzystywania zasobów wodnych.

Polityki zakupowe

Aby osiągnąć wytyczone cele, Lidl Polska wdrożył serię unikatowych na polskim rynku polityk zakupowych, w których sieć określa swoje zasady dotyczące pozyskiwania produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. To kluczowe wytyczne dla Lidla i jego dostawców, w których sieć zwraca szczególną uwagę na wpływ upraw i hodowli na środowisko naturalne. Polityki dotyczą: wody, mikroplastiku, świadomego odżywiania, kakao, herbaty, jaj, kawy, kwiatów i roślin, oleju palmowego, ryb, skorupiaków i ich przetworów, produktów marek własnych zawierających celulozę, świeżych warzyw i owoców, ograniczenia materiałów opakowaniowych, przeciwdziałania marnowaniu żywności oraz przeciwdziałania wylesianiu.

Lidl w swojej działalności stosuje wiele rozwiązań, które przyczyniają się do ochrony zasobów naturalnych. Jednym z nich są elektroniczne cenówki w sklepach sieci, dzięki którym można zaoszczędzić ponad 133 tony papieru rocznie. Idąc o krok dalej, Lidl wymienił papier do paragonów na bardziej przyjazny środowisku. Nowe, niebieskie paragony są wykonane z bardziej ekologicznego papieru termicznego z certyfikatem FSC. Oznacza to, że materiał pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej i przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych oraz bioróżnorodności. Co ważne, paragony mogą być wrzucane do pojemników na papier i poddawane recyklingowi.

Współpraca z WWF

Aby zwiększyć zasięg swoich działań, Lidl nawiązał współpracę z Fundacją WWF Polska, wspólnie przeprowadzając m.in. kampanię edukacyjną na temat diety planetarnej. Akcja miała uświadomić, że nawet niewielka zmiana w sposobie żywienia ma wpływ na kondycję naszej planety. W ramach programu przeprowadzono szeroko zakrojoną kampanię marketingową, która dotarła do ok. 10 mln odbiorców. Aby ułatwić klientom wprowadzenie diety w życie, Lidl promował przepisy na dania planetarne. W ramach kontynuacji projektu przygotowano program edukacyjny dla uczniów szkół podstawowych z całej Polski, nauczycieli i osób zarządzających stołówkami szkolnymi. Lidl wspólnie z Fundacją WWF Polska przeprowadził również warsztaty dla swoich dostawców oraz pracowników działu zakupów, w celu szerzenia wiedzy na temat zrównoważonego łańcucha dostaw.

 

Niemarnowanie żywności

Z badania przeprowadzonego przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy i Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego wynika, że w Polsce rocznie marnuje się prawie 5 mln ton żywności. Aby temu zapobiec, Lidl Polska od ponad 20 lat współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności. Sieć chętnie angażuje się we wspólne działania edukacyjne (jak konkurs „EkoMisja – Nie marnuję”, który promuje odpowiedzialne postawy wśród dzieci i młodzieży) oraz akcje charytatywne. W zeszłym roku, w ramach przedświątecznych zbiórek żywności, klienci sieci przekazali ponad 102 tony produktów spożywczych na rzecz osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.