Komunikaty PR

Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za 2022 rok

2023-08-03  |  01:00
Biuro prasowe

Lorenz publikuje dane liczbowe i podsumowuje najważniejsze działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, które firma przeprowadziła w 2022 r. w całej Grupie. To m.in. przystąpienie do inicjatywy Science Based Targets initiative (SBTi) oraz sukcesywne zmiany produktów, których efektem ma być redukcja soli i plastiku. Ponadto firma w ubiegłym roku wyznaczyła sobie kolejny cel – jest nim współpraca z rolnikami korzystającymi z metod rolnictwa regeneratywnego z intencją przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu i wspierania bioróżnorodności.

Lorenz łączy radość życia i odpowiedzialność – to podejście strategiczne firmy, które wyznacza także jej dalszy rozwój w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, z myślą o kolejnych pokoleniach. Znajduje ono odzwierciedlenie w różnorodnych inicjatywach, które firma zawarła w swoim pierwszym Raporcie zrównoważonego rozwoju, opublikowanym w 2020 r., i kontynuuje w następnych latach.

W 2022 r. firma podsumowuje dotychczasowe działania i wyznacza kolejne cele w siedmiu obszarach: „Zdrowie konsumentów i odżywianie”, „Opakowania”, „Odpowiedzialne zaopatrzenie”, „Klimat i zasoby”, „Rolnictwo regeneratywne”, „Zaangażowanie społeczne” i „Nasi pracownicy”. W najnowszym raporcie Lorenz po raz pierwszy publikuje dane liczbowe dotyczące statusu realizacji postawionych celów. Jest to ważny krok naprzód, który zapewnia transparentność wewnętrzną i zewnętrzną w zakresie poczynionych postępów, a jednocześnie pokazuje, gdzie leżą największe wyzwania.

W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Grupa Lorenz wyznaczyła sobie konkretne cele, m.in. zmniejszenie zawartości soli o 15% i wykorzystanie o 15% mniej plastiku do 2025 r. (w porównaniu z rokiem 2019). Ponadto planowane jest osiągnięcie zerowej emisji netto wzdłuż całego łańcucha wartości do 2045 r.

Cały czas podejmujemy szereg działań mających na celu redukcję plastiku, poprawę naszych receptur, zmniejszenie śladu węglowego czy optymalizację łańcucha dostaw. Zmiany objęły już część marek dostępnych na polskim rynku, np. Chipsletten: chipsy te mają dziś o 30% mniej soli od produkowanych przez nas dotychczas, a zarazem zachowują ceniony przez konsumentów smak. Aby ograniczyć ilość farby, sukcesywnie zmieniamy opakowania, tak by zadruk ich tylnej części był tylko w dwóch kolorach. Zmianami objęliśmy wszystkie nasze marki, w tym Crunchips, Curly i Monster Munch – mówi Bartosz Sikorski, Kierownik CSR w firmie Lorenz.

Dołączając do Science Based Targets initiative (SBTi), firma zrobiła ważny krok naprzód w tej dziedzinie i wzmocniła swoje ambicje w zakresie ochrony klimatu. Nowy cel wyznaczony w 2022 r. również jest tego wyrazem: od 2024 r. Lorenz chce pozyskać ponad 50 rolników zajmujących się uprawą ziemniaków do stosowania metod rolnictwa regeneratywnego z intencją przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu oraz wspierania bioróżnorodności.

Cieszymy się z tego, co udało nam się dotąd osiągnąć, ale jesteśmy również świadomi, że przed nami jeszcze dużo pracy. Będziemy nadal robić wszystko, co w naszej mocy, aby zrealizować postawione przez Lorenz cele. Jest to możliwe tylko z pomocą naszych licznych pracowników i partnerów na całym świecie. Jesteśmy im za to bardzo wdzięczni – mówi Moritz Bahlsen, właściciel Lorenz.

Lorenz kieruje się na swojej drodze zasadami inicjatywy UN Global Compact. Jako sygnatariusz największej na świecie inicjatywy na rzecz odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, firma aktywnie wspiera Agendę 2030 ONZ i współpracuje z innymi uczestnikami na całym świecie, aby wcielić w życie Cele Zrównoważonego Rozwoju.

Więcej informacji na temat celów i działań Grupy Lorenz można znaleźć w aktualnym Raporcie z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za 2022 rok, który jest już dostępny na stronie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.