Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za 2022 rok
Lorenz publikuje dane liczbowe i podsumowuje najważniejsze działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, które firma przeprowadziła w 2022 r. w całej Grupie. To m.in. przystąpienie do inicjatywy Science Based Targets initiative (SBTi) oraz sukcesywne zmiany produktów, których efektem ma być redukcja soli i plastiku. Ponadto firma w ubiegłym roku wyznaczyła sobie kolejny cel – jest nim współpraca z rolnikami korzystającymi z metod rolnictwa regeneratywnego z intencją przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu i wspierania bioróżnorodności.
Lorenz łączy radość życia i odpowiedzialność – to podejście strategiczne firmy, które wyznacza także jej dalszy rozwój w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, z myślą o kolejnych pokoleniach. Znajduje ono odzwierciedlenie w różnorodnych inicjatywach, które firma zawarła w swoim pierwszym Raporcie zrównoważonego rozwoju, opublikowanym w 2020 r., i kontynuuje w następnych latach.
W 2022 r. firma podsumowuje dotychczasowe działania i wyznacza kolejne cele w siedmiu obszarach: „Zdrowie konsumentów i odżywianie”, „Opakowania”, „Odpowiedzialne zaopatrzenie”, „Klimat i zasoby”, „Rolnictwo regeneratywne”, „Zaangażowanie społeczne” i „Nasi pracownicy”. W najnowszym raporcie Lorenz po raz pierwszy publikuje dane liczbowe dotyczące statusu realizacji postawionych celów. Jest to ważny krok naprzód, który zapewnia transparentność wewnętrzną i zewnętrzną w zakresie poczynionych postępów, a jednocześnie pokazuje, gdzie leżą największe wyzwania.
W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Grupa Lorenz wyznaczyła sobie konkretne cele, m.in. zmniejszenie zawartości soli o 15% i wykorzystanie o 15% mniej plastiku do 2025 r. (w porównaniu z rokiem 2019). Ponadto planowane jest osiągnięcie zerowej emisji netto wzdłuż całego łańcucha wartości do 2045 r.
– Cały czas podejmujemy szereg działań mających na celu redukcję plastiku, poprawę naszych receptur, zmniejszenie śladu węglowego czy optymalizację łańcucha dostaw. Zmiany objęły już część marek dostępnych na polskim rynku, np. Chipsletten: chipsy te mają dziś o 30% mniej soli od produkowanych przez nas dotychczas, a zarazem zachowują ceniony przez konsumentów smak. Aby ograniczyć ilość farby, sukcesywnie zmieniamy opakowania, tak by zadruk ich tylnej części był tylko w dwóch kolorach. Zmianami objęliśmy wszystkie nasze marki, w tym Crunchips, Curly i Monster Munch – mówi Bartosz Sikorski, Kierownik CSR w firmie Lorenz.
Dołączając do Science Based Targets initiative (SBTi), firma zrobiła ważny krok naprzód w tej dziedzinie i wzmocniła swoje ambicje w zakresie ochrony klimatu. Nowy cel wyznaczony w 2022 r. również jest tego wyrazem: od 2024 r. Lorenz chce pozyskać ponad 50 rolników zajmujących się uprawą ziemniaków do stosowania metod rolnictwa regeneratywnego z intencją przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu oraz wspierania bioróżnorodności.
– Cieszymy się z tego, co udało nam się dotąd osiągnąć, ale jesteśmy również świadomi, że przed nami jeszcze dużo pracy. Będziemy nadal robić wszystko, co w naszej mocy, aby zrealizować postawione przez Lorenz cele. Jest to możliwe tylko z pomocą naszych licznych pracowników i partnerów na całym świecie. Jesteśmy im za to bardzo wdzięczni – mówi Moritz Bahlsen, właściciel Lorenz.
Lorenz kieruje się na swojej drodze zasadami inicjatywy UN Global Compact. Jako sygnatariusz największej na świecie inicjatywy na rzecz odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, firma aktywnie wspiera Agendę 2030 ONZ i współpracuje z innymi uczestnikami na całym świecie, aby wcielić w życie Cele Zrównoważonego Rozwoju.
Więcej informacji na temat celów i działań Grupy Lorenz można znaleźć w aktualnym Raporcie z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za 2022 rok, który jest już dostępny na stronie.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.