Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za 2022 rok
Lorenz publikuje dane liczbowe i podsumowuje najważniejsze działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, które firma przeprowadziła w 2022 r. w całej Grupie. To m.in. przystąpienie do inicjatywy Science Based Targets initiative (SBTi) oraz sukcesywne zmiany produktów, których efektem ma być redukcja soli i plastiku. Ponadto firma w ubiegłym roku wyznaczyła sobie kolejny cel – jest nim współpraca z rolnikami korzystającymi z metod rolnictwa regeneratywnego z intencją przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu i wspierania bioróżnorodności.
Lorenz łączy radość życia i odpowiedzialność – to podejście strategiczne firmy, które wyznacza także jej dalszy rozwój w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, z myślą o kolejnych pokoleniach. Znajduje ono odzwierciedlenie w różnorodnych inicjatywach, które firma zawarła w swoim pierwszym Raporcie zrównoważonego rozwoju, opublikowanym w 2020 r., i kontynuuje w następnych latach.
W 2022 r. firma podsumowuje dotychczasowe działania i wyznacza kolejne cele w siedmiu obszarach: „Zdrowie konsumentów i odżywianie”, „Opakowania”, „Odpowiedzialne zaopatrzenie”, „Klimat i zasoby”, „Rolnictwo regeneratywne”, „Zaangażowanie społeczne” i „Nasi pracownicy”. W najnowszym raporcie Lorenz po raz pierwszy publikuje dane liczbowe dotyczące statusu realizacji postawionych celów. Jest to ważny krok naprzód, który zapewnia transparentność wewnętrzną i zewnętrzną w zakresie poczynionych postępów, a jednocześnie pokazuje, gdzie leżą największe wyzwania.
W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Grupa Lorenz wyznaczyła sobie konkretne cele, m.in. zmniejszenie zawartości soli o 15% i wykorzystanie o 15% mniej plastiku do 2025 r. (w porównaniu z rokiem 2019). Ponadto planowane jest osiągnięcie zerowej emisji netto wzdłuż całego łańcucha wartości do 2045 r.
– Cały czas podejmujemy szereg działań mających na celu redukcję plastiku, poprawę naszych receptur, zmniejszenie śladu węglowego czy optymalizację łańcucha dostaw. Zmiany objęły już część marek dostępnych na polskim rynku, np. Chipsletten: chipsy te mają dziś o 30% mniej soli od produkowanych przez nas dotychczas, a zarazem zachowują ceniony przez konsumentów smak. Aby ograniczyć ilość farby, sukcesywnie zmieniamy opakowania, tak by zadruk ich tylnej części był tylko w dwóch kolorach. Zmianami objęliśmy wszystkie nasze marki, w tym Crunchips, Curly i Monster Munch – mówi Bartosz Sikorski, Kierownik CSR w firmie Lorenz.
Dołączając do Science Based Targets initiative (SBTi), firma zrobiła ważny krok naprzód w tej dziedzinie i wzmocniła swoje ambicje w zakresie ochrony klimatu. Nowy cel wyznaczony w 2022 r. również jest tego wyrazem: od 2024 r. Lorenz chce pozyskać ponad 50 rolników zajmujących się uprawą ziemniaków do stosowania metod rolnictwa regeneratywnego z intencją przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu oraz wspierania bioróżnorodności.
– Cieszymy się z tego, co udało nam się dotąd osiągnąć, ale jesteśmy również świadomi, że przed nami jeszcze dużo pracy. Będziemy nadal robić wszystko, co w naszej mocy, aby zrealizować postawione przez Lorenz cele. Jest to możliwe tylko z pomocą naszych licznych pracowników i partnerów na całym świecie. Jesteśmy im za to bardzo wdzięczni – mówi Moritz Bahlsen, właściciel Lorenz.
Lorenz kieruje się na swojej drodze zasadami inicjatywy UN Global Compact. Jako sygnatariusz największej na świecie inicjatywy na rzecz odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, firma aktywnie wspiera Agendę 2030 ONZ i współpracuje z innymi uczestnikami na całym świecie, aby wcielić w życie Cele Zrównoważonego Rozwoju.
Więcej informacji na temat celów i działań Grupy Lorenz można znaleźć w aktualnym Raporcie z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za 2022 rok, który jest już dostępny na stronie.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.