Majowy Jarmark Produktów Regionalnych w Blue City
W połowie maja rozpoczyna się - zdaniem wielu - najlepszy sezon w polskim kalendarzu kulinarnym. Może i już po majówce, może i spektakularnych świąt na horyzoncie brak, nie brakuje za to nowalijek. Od tych, które teoretycznie są dostępne cały rok (ale z pewnością nie w takich cenach, o smaku nie wspominając) aż po te, na które sezon skończy się szybciej niż się zaczął.
Do celebrowania majowo-czerwcowego asortymentu warzywniaków i targów nikogo namawiać nie trzeba, warto jednak zadbać o odpowiednią oprawę. Niezależnie od tego, czy królową sezonu jest dla nas młoda kapusta, rabarbar czy botwinka, z całą pewnością w towarzystwie zagrodowego sera, wiejskich jaj lub też rzemieślniczego chleba dostarczy jeszcze pełniejszych wrażeń kulinarnych.
Młode ziemniaczki w okrasie z tradycyjnego smalczyku? A może szparagi zapiekane w plastrach boczku wędzonego drewnem owocowym? Wiejski twarożek z czosnkiem niedźwiedzim? Opcji jest wiele, a Jarmark Produktów Regionalnych niejednokrotnie dostarczył już gościom kulinarnych inspiracji i nowych smaków.
W menu majówkowej edycji nie zabraknie też znanych klientom Blue City Klasyków - wyboru chałwy, daktyli i oliwek z Turcji i Azerbejdżanu, wędzonych ryb, ekologicznych kozich serów, miodów i nalewek z Podlasia.
Jarmark Produktów regionalnych rozpocznie się w środę 15 maja i potrwa do soboty 18 maja. Wystawcy będą dostępni w godzinach otwarcia centrum (10:00 - 22:00) na poziomie -1 przy fontannie.
Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny
Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.