Majowy Jarmark Produktów Regionalnych w Blue City
W połowie maja rozpoczyna się - zdaniem wielu - najlepszy sezon w polskim kalendarzu kulinarnym. Może i już po majówce, może i spektakularnych świąt na horyzoncie brak, nie brakuje za to nowalijek. Od tych, które teoretycznie są dostępne cały rok (ale z pewnością nie w takich cenach, o smaku nie wspominając) aż po te, na które sezon skończy się szybciej niż się zaczął.
Do celebrowania majowo-czerwcowego asortymentu warzywniaków i targów nikogo namawiać nie trzeba, warto jednak zadbać o odpowiednią oprawę. Niezależnie od tego, czy królową sezonu jest dla nas młoda kapusta, rabarbar czy botwinka, z całą pewnością w towarzystwie zagrodowego sera, wiejskich jaj lub też rzemieślniczego chleba dostarczy jeszcze pełniejszych wrażeń kulinarnych.
Młode ziemniaczki w okrasie z tradycyjnego smalczyku? A może szparagi zapiekane w plastrach boczku wędzonego drewnem owocowym? Wiejski twarożek z czosnkiem niedźwiedzim? Opcji jest wiele, a Jarmark Produktów Regionalnych niejednokrotnie dostarczył już gościom kulinarnych inspiracji i nowych smaków.
W menu majówkowej edycji nie zabraknie też znanych klientom Blue City Klasyków - wyboru chałwy, daktyli i oliwek z Turcji i Azerbejdżanu, wędzonych ryb, ekologicznych kozich serów, miodów i nalewek z Podlasia.
Jarmark Produktów regionalnych rozpocznie się w środę 15 maja i potrwa do soboty 18 maja. Wystawcy będą dostępni w godzinach otwarcia centrum (10:00 - 22:00) na poziomie -1 przy fontannie.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.