Majowy Jarmark Produktów Regionalnych w Blue City
W połowie maja rozpoczyna się - zdaniem wielu - najlepszy sezon w polskim kalendarzu kulinarnym. Może i już po majówce, może i spektakularnych świąt na horyzoncie brak, nie brakuje za to nowalijek. Od tych, które teoretycznie są dostępne cały rok (ale z pewnością nie w takich cenach, o smaku nie wspominając) aż po te, na które sezon skończy się szybciej niż się zaczął.
Do celebrowania majowo-czerwcowego asortymentu warzywniaków i targów nikogo namawiać nie trzeba, warto jednak zadbać o odpowiednią oprawę. Niezależnie od tego, czy królową sezonu jest dla nas młoda kapusta, rabarbar czy botwinka, z całą pewnością w towarzystwie zagrodowego sera, wiejskich jaj lub też rzemieślniczego chleba dostarczy jeszcze pełniejszych wrażeń kulinarnych.
Młode ziemniaczki w okrasie z tradycyjnego smalczyku? A może szparagi zapiekane w plastrach boczku wędzonego drewnem owocowym? Wiejski twarożek z czosnkiem niedźwiedzim? Opcji jest wiele, a Jarmark Produktów Regionalnych niejednokrotnie dostarczył już gościom kulinarnych inspiracji i nowych smaków.
W menu majówkowej edycji nie zabraknie też znanych klientom Blue City Klasyków - wyboru chałwy, daktyli i oliwek z Turcji i Azerbejdżanu, wędzonych ryb, ekologicznych kozich serów, miodów i nalewek z Podlasia.
Jarmark Produktów regionalnych rozpocznie się w środę 15 maja i potrwa do soboty 18 maja. Wystawcy będą dostępni w godzinach otwarcia centrum (10:00 - 22:00) na poziomie -1 przy fontannie.
W sieci to Niemiec, Hiszpan i Francuz najwięcej wydają u Polaka
Nie tylko niskie ceny – Lidl Polska to także komfortowe warunki pracy
Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów
Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.
Ochrona środowiska
Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty
Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.
Ochrona środowiska
Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany
Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.