Manufaktura w Łodzi komentuje zmianę dotyczącą niedziel handlowych
Komentarz: Sławomir Murawski, Dyrektor Manufaktury
Decyzją Sejmu w grudniu konsumenci będą mogli zrobić zakupy 10 grudnia (w godzinach 10:00-21:00) i 17 grudnia (w godzinach 10:00-22:00), czyli w drugą i trzecią niedzielę miesiąca. Z kolei w Wigilię tylko wybrane punkty usługowo-handlowe nie będą objęte zakazem, będą to m.in: apteki, kwiaciarnie, punkty weterynaryjne czy poczta. Z naszej perspektywy jest to bardzo pozytywna informacja – zarówno dla Gości, jak i pracowników branży handlowej. Z doświadczenia widzimy, że grudzień to najbardziej dynamiczny miesiąc w roku i permanentny wyścig z czasem. Co roku obserwujemy naszych Gości, którzy często w niemałym pośpiechu robią zakupy i poszukują ostatnich prezentów. W tygodniu nie zawsze mają czas, by ze wszystkim zdążyć, dlatego dostępność dwóch niedziel handlowych będzie dla nich dużym ułatwieniem. Jednocześnie Manufaktura jest miejscem, w którym klienci mogą zaspokoić niemal wszystkie swoje zakupowe potrzeby w relatywnie krótkim czasie. Wartością dodaną jest także szeroki zakres usług dodatkowych dostępnych w centrum, jak pakowanie prezentów czy zakupy ze stylistką. Wierzymy, że dodatkowa niedziela handlowa pozwoli klientom na komfortowe dokonanie zakupów, a to z kolei przyczyni się do spokojniejszego przeżycia okresu świątecznego. Ponadto, taka zmiana byłaby korzystna także dla wielu pracowników branży handlowej, umożliwiając im spędzenie całej Wigilii z bliskimi.
W dłuższej perspektywie czasowej, jako Zarządca Manufaktury – czołowego centrum handlowo-usługowo-rozrywkowego – liczymy na przynajmniej częściowe przywrócenie niedziel handlowych na jasno określonych zasadach i z uwzględnieniem odpowiednich wynagrodzeń pracowników handlu. Głęboko wierzymy, że takie rozwiązanie doceniłoby wielu naszych Gości, jednocześnie dodatkowe dni handlowe korzystnie wpłynęłyby na gospodarkę kraju.

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.