MIRACULUM podsumowuje sprzedaż we wrześniu 2023 r.
Firma kosmetyczna Miraculum od stycznia do końca sierpnia 2023 r. wypracowała 35,2 mln zł. przychodów, co stanowi wzrost o 10 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. We wrześniu przychody notowanej na Głównym Rynku GPW firmy wyniosły 3,9 mln zł. Wrzesień obfitował w istotne wydarzenia operacyjne: perfumy Chopin trafiły do kolejnej polskiej sieci drogerii Hebe, premierę miała też kultowa woda kolońska Prastara, która została bardzo dobrze odebrana przez rynek.
- Kontynuujemy działania związane z poszerzaniem oferty i dostępności produktów. Ważnym wydarzeniem minionego miesiąca było rozpoczęcie sprzedaży perfum Chopin w sieci drogerii Hebe oraz wdrożenie, które zapisze się na kartach historii Miraculum, czyli wprowadzenie na rynek kultowej wody kolońskiej Prastara. Produkt w odświeżonej formie trafił już na półki sklepowe i wzbudził wiele pozytywnych emocji wśród klientów. We wrześniu poszerzyliśmy też ofertę marki JOKO – komentuje Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum.
Spółka systematycznie realizuje zawarte kontrakty z zagranicznymi kontrahentami. W minionym miesiącu sprzedaż eksportowa została zrealizowana m.in. do USA, Arabii Saudyjskiej, Hiszpanii, Chorwacji, Grecji. Przychody z tego segmentu narastająco wyniosły 9 mln zł i jest to wzrost w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku o 13 proc. W samym wrześniu przychody z tego tytułu wyniosły 1.2 mln zł i jest to o 22 proc. mniej r/r.
- Zmniejszenie przychodów w stosunku do września roku poprzedniego wynika z wysokiej bazy w roku poprzednim, a konkretnie dużego kontraktu do Arabii Saudyjskiej. We wrześniu 2023 dział eksportu koncentrował się na dywersyfikacji tego kanału i rozwoju sprzedaży do kontrahentów z innych krajów. Spółka zamierza umacniać pozycję na rykach zagranicznych, w tym celu przygotowujemy się właśnie do udziału w targach kosmetycznych w Dubaju – wyjaśnia Sławomir Ziemski.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.