MIRACULUM w sierpniu 2023r. mocno rośnie w kanale nowoczesnym
Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna Miraculum od stycznia do końca sierpnia wypracowała 31,3 mln zł. przychodów, co stanowi wzrost o 13 względem analogicznego okresu ubiegłego roku. W samym sierpniu przychody spółki wyniosły 3,6 mln zł i były wyższe o 6 proc. r/r. W minionym miesiącu najlepszą sprzedaż spółka odnotowała w nowoczesnym kanale dystrybucji – wpływy z tego tytułu wyniosły 1,6 mln i jest to o 96 proc. więcej niż w sierpniu 2022 r.
Narastająco, nowoczesny kanał dystrybucji wypracował przychody na poziomie 13,2 mln zł – o 20 proc. więcej r/r.
- Sprzedaż w Miraculum utrzymuje się na wysokim poziomie, w minionym miesiącu bardzo dobry wynik odnotował nowoczesny kanał dystrybucji. Jest to konsekwencja wdrażania interesującej oferty produktowej, budowania świadomości naszych polskich marek, możliwości przygotowania oferty praktycznie dla wszystkich klientów, w ramach posiadania zdywersyfikowanego portfela produktowego oraz w szczególności uczciwej polityki cenowej (w tym nie stosowania tak powszechnego downsizingu). Mniejsze przychody z tytułu eksportu wynikają z wysokiej bazy w roku poprzednim, kiedy to zrealizowaliśmy bardzo duży kontrakt dla klienta z Arabii Saudyjskiej. Pracujemy nad dalszym umacnianiem tego kanału. W najbliższym czasie mamy zaplanowany udział w jesiennych targach kosmetycznych w Dubaju, co powinno przełożyć się na nowe zagraniczne kontrakty – komentuje Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum.
W sierpniu 2023 r. wpływy z eksportu wyniosły 0,9 mln zł i było to o 33 proc. mniej niż rok wcześniej. Narastająco, w tym kanale Miraculum wypracowało 7,7 mln zł i jest to 22 proc. więcej r/r.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.