Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.
Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna Miraculum podsumowuje wyniki po I kwartale 2024 r. Po raz pierwszy od wielu lat kwartalny wskaźnik EBITDA przekroczył 1 mln zł – jest to wzrost o 27 proc. r/r., a wskaźnik EBIT wzrósł o 38 proc. r/r do poziomu 0,7 mln zł. W omawianym okresie spółka odnotowała wzrost marży brutto o 12 proc do 4,9 mln zł, a przychody wyniosły 12,7 mln zł.
- W raportowanym okresie Miraculum osiągnęło najwyższy od lat wskaźnik EBITDA, powyżej 1 mln zł. Pomimo lekkiego spadku przychodów, nastąpiła znacząca poprawa marży brutto ze sprzedaży. Sytuację oceniamy jako stabilną, a wypracowane wyniki finansowe potwierdzają naszą zdolność do utrzymania tempa rozwoju i adaptacji do zmieniającego się środowiska rynkowego. Cieszy nas, że połączenie doświadczenia i tradycji 100 letniej firmy Miraculum wraz nowoczesna ofertą produktowa przynoszą efekty. W drugim półroczu planujmy również przedstawienie Inwestorom strategii rozwoju na kolejne lata. Mamy ambitne plany i chcemy dalej się rozwijać, kontynuując cudowną historię polskiej kosmetycznej firmy Miraculum – komentuje Sławomir Ziemski, prezes Miraculum.
Spółka konsekwentnie realizuje strategię sprzedaży wielokanałowej (omnichannel), zwracając uwagę na specyfikę i znaczenie w rozwoju wszystkich kanałów sprzedaży (kanał tradycyjny, e-commerce, nowoczesny, eksportowy). W I kwartale spółka osiągnęła największą sprzedaż w kanale nowoczesnym oraz w kanale eksportowym stanowiąc odpowiednio 50% i 22% całkowitego obrotu. Spółka spodziewa się, że zwiększający się udział w całkowitej sprzedaży kanału nowoczesnego i eksportu będzie kontynuowane w kolejnych miesiącach.
Miraculum systematycznie poszerza ofertę produktową. W I kwartale marka wprowadziła na rynek dwie nowe linie produktów GRACJA Vitamin & Probiotic Face Care, odpowiadając tym samym na zapotrzebowanie klientów o mniejszym portfelu, którzy w obliczu wzrostu cen szukają produktów pielęgnacyjnych dostępnych w przystępnej cenie. W marce JOKO z sukcesem wprowadziła na rynek dwie linie limitowane, specjalnie dedykowane sieci Biedronka. Dodatkowo, marka JOKO wdrożyła linię sześciu odcieni błyszczyków GLOW LIP BALM. Do oferty marki Miraculum trafiły 4 sera do twarzy MIRACULUM.
Miraculum świętuje 100 lat swojego istnienia. W ramach jubileuszowych obchodów, Miraculum został głównym patronem wyjątkowego projektu muzycznego "Czułe Struny". Wybrane dzieła Fryderyka Chopina po raz pierwszy zostały opracowane w formie utworów symfonicznych, do których powstały teksty. 29 i 30 kwietnia 2024 roku Natalia Kukulska wystąpiła przed publicznością (TEATR WIELKI – OPERA NARODOWA – Warszawa, sala NOSPR – Katowice) w swoim „projekcie życia” – jak określa “Czułe struny”.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.