Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.
Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna Miraculum podsumowuje wyniki po I kwartale 2024 r. Po raz pierwszy od wielu lat kwartalny wskaźnik EBITDA przekroczył 1 mln zł – jest to wzrost o 27 proc. r/r., a wskaźnik EBIT wzrósł o 38 proc. r/r do poziomu 0,7 mln zł. W omawianym okresie spółka odnotowała wzrost marży brutto o 12 proc do 4,9 mln zł, a przychody wyniosły 12,7 mln zł.
- W raportowanym okresie Miraculum osiągnęło najwyższy od lat wskaźnik EBITDA, powyżej 1 mln zł. Pomimo lekkiego spadku przychodów, nastąpiła znacząca poprawa marży brutto ze sprzedaży. Sytuację oceniamy jako stabilną, a wypracowane wyniki finansowe potwierdzają naszą zdolność do utrzymania tempa rozwoju i adaptacji do zmieniającego się środowiska rynkowego. Cieszy nas, że połączenie doświadczenia i tradycji 100 letniej firmy Miraculum wraz nowoczesna ofertą produktowa przynoszą efekty. W drugim półroczu planujmy również przedstawienie Inwestorom strategii rozwoju na kolejne lata. Mamy ambitne plany i chcemy dalej się rozwijać, kontynuując cudowną historię polskiej kosmetycznej firmy Miraculum – komentuje Sławomir Ziemski, prezes Miraculum.
Spółka konsekwentnie realizuje strategię sprzedaży wielokanałowej (omnichannel), zwracając uwagę na specyfikę i znaczenie w rozwoju wszystkich kanałów sprzedaży (kanał tradycyjny, e-commerce, nowoczesny, eksportowy). W I kwartale spółka osiągnęła największą sprzedaż w kanale nowoczesnym oraz w kanale eksportowym stanowiąc odpowiednio 50% i 22% całkowitego obrotu. Spółka spodziewa się, że zwiększający się udział w całkowitej sprzedaży kanału nowoczesnego i eksportu będzie kontynuowane w kolejnych miesiącach.
Miraculum systematycznie poszerza ofertę produktową. W I kwartale marka wprowadziła na rynek dwie nowe linie produktów GRACJA Vitamin & Probiotic Face Care, odpowiadając tym samym na zapotrzebowanie klientów o mniejszym portfelu, którzy w obliczu wzrostu cen szukają produktów pielęgnacyjnych dostępnych w przystępnej cenie. W marce JOKO z sukcesem wprowadziła na rynek dwie linie limitowane, specjalnie dedykowane sieci Biedronka. Dodatkowo, marka JOKO wdrożyła linię sześciu odcieni błyszczyków GLOW LIP BALM. Do oferty marki Miraculum trafiły 4 sera do twarzy MIRACULUM.
Miraculum świętuje 100 lat swojego istnienia. W ramach jubileuszowych obchodów, Miraculum został głównym patronem wyjątkowego projektu muzycznego "Czułe Struny". Wybrane dzieła Fryderyka Chopina po raz pierwszy zostały opracowane w formie utworów symfonicznych, do których powstały teksty. 29 i 30 kwietnia 2024 roku Natalia Kukulska wystąpiła przed publicznością (TEATR WIELKI – OPERA NARODOWA – Warszawa, sala NOSPR – Katowice) w swoim „projekcie życia” – jak określa “Czułe struny”.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.