Komunikaty PR

Młodzi w trosce o środowisko – nagrodzeni przez Lidl Polska

2024-05-24  |  15:45
Biuro prasowe

Za nami gala finałowa niezwykłego projektu Zwolnieni z Teorii, podczas której wyłoniono zwycięzców tegorocznej edycji. Lidl Polska, stale angażując się w działania na rzecz redukcji plastiku, po raz kolejny przyznał nagrodę wyjątkowemu zespołowi, który wykazał się innowacyjnym podejściem i efektywnymi działaniami w obszarze ekologii.

Zaangażowanie społeczne, umiejętności przywódcze, organizacja pracy, zarządzanie czasem i praca w grupie – rozwijanie kompetencji przyszłości było głównym celem projektu Zwolnieni z Teorii, którego partnerem jest Lidl Polska.

Przez wiele tygodni ponad 7400 uczniów szkół ponadpodstawowych pracowało nad praktycznymi zadaniami, które miały realny wpływ na otoczenie. Ostatecznie ukończono ponad tysiąc pięćset przedsięwzięć w całej Polsce. Tematyka projektów była ogromnie zróżnicowana: od projektów ekologicznych i prozdrowotnych, przez aktywizację seniorów aż po pomoc zwierzętom. Uczniowie przy odpowiedniej motywacji chcą się angażować w różne projekty, a także mają nietuzinkowe pasje i zainteresowania, które chętnie rozwijają.

W ramach projektu Zwolnieni z Teorii, w październiku 2023 r. ruszyła czwarta edycja programu Mniej Plastiku, którego inicjatorem jest Lidl Polska. Młodzież uczestnicząca w programie realizuje projekty społeczne na rzecz redukcji lub recyklingu plastiku zgodnie ze strategią REset Plastic Grupy Schwarz. Strategia ta wynika ze świadomości odpowiedzialności za środowisko. Obejmuje pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację oraz edukację.

Tegoroczną nagrodę specjalną przyznawaną przez sieć Lidl Polska, podczas jubileuszowej, X edycji olimpiady, o wartości 10 000 PLN odebrały członkinie zespołu "Eco Mode 2.0", cztery utalentowane licealistki z Poznania. Ich zespół wykazał się innowacyjnym podejściem i efektywnymi działaniami w obszarze ekologii. Poprzez innowacyjne podejście do edukacji społeczności lokalnej, zespół przeprowadził szereg działań, włączając w to warsztaty oraz stworzenie e-learningu dot. prawidłowej segregacji odpadów oraz zmian klimatycznych na stronie internetowej. Ich aktywność w mediach społecznościowych i organizacja konkursów pozwoliły na dotarcie z przekazem o ekologicznym postępowaniu do ponad 40 tysięcy osób.

Niezwykle cieszy nas, że po raz kolejny możemy wesprzeć działania młodych osób dotyczące ekologii. Jako Lidl Polska konsekwentnie realizujemy działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, którego

jednym z sześciu filarów jest ochrona zasobów. W ramach naszej strategii REset Plastic zobowiązaliśmy się do redukcji zużycia plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, a także promujemy gospodarkę obiegu zamkniętego i związane z nią wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu.

Młode pokolenie jest świadome wyzwań współczesnego świata oraz poczuwa się do odpowiedzialności za planetę, czego dowodem są wszystkie zgłoszone projekty w ramach projektu Mniej Plastiku – opowiadała Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

Jako firma Lidl Polska bierze odpowiedzialność za środowisko naturalne. Z tego powodu firma zobowiązała się do zmniejszenia zużycia plastiku. Termin realizacji przyjętych w ramach strategii REset Plastic zobowiązań to 2025 r.

Zwolnieni z Teorii to ogólnopolska praktyczna olimpiada dla szkół ponadpodstawowych, w ramach której uczniowie i uczennice sami realizują projekty społeczne. Zdobywają przy tym praktyczne umiejętności potrzebne na rynku pracy, uczą się zarządzania, pracy zespołowej, komunikacji i rozwiązywania problemów oraz zdobywają międzynarodowe certyfikaty pomocne przy szukaniu pracy lub rekrutacji na studia, ale przede wszystkim, robią coś dobrego dla innych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.