Komunikaty PR

Młodzi w trosce o środowisko – nagrodzeni przez Lidl Polska

2024-05-24  |  15:45
Biuro prasowe

Za nami gala finałowa niezwykłego projektu Zwolnieni z Teorii, podczas której wyłoniono zwycięzców tegorocznej edycji. Lidl Polska, stale angażując się w działania na rzecz redukcji plastiku, po raz kolejny przyznał nagrodę wyjątkowemu zespołowi, który wykazał się innowacyjnym podejściem i efektywnymi działaniami w obszarze ekologii.

Zaangażowanie społeczne, umiejętności przywódcze, organizacja pracy, zarządzanie czasem i praca w grupie – rozwijanie kompetencji przyszłości było głównym celem projektu Zwolnieni z Teorii, którego partnerem jest Lidl Polska.

Przez wiele tygodni ponad 7400 uczniów szkół ponadpodstawowych pracowało nad praktycznymi zadaniami, które miały realny wpływ na otoczenie. Ostatecznie ukończono ponad tysiąc pięćset przedsięwzięć w całej Polsce. Tematyka projektów była ogromnie zróżnicowana: od projektów ekologicznych i prozdrowotnych, przez aktywizację seniorów aż po pomoc zwierzętom. Uczniowie przy odpowiedniej motywacji chcą się angażować w różne projekty, a także mają nietuzinkowe pasje i zainteresowania, które chętnie rozwijają.

W ramach projektu Zwolnieni z Teorii, w październiku 2023 r. ruszyła czwarta edycja programu Mniej Plastiku, którego inicjatorem jest Lidl Polska. Młodzież uczestnicząca w programie realizuje projekty społeczne na rzecz redukcji lub recyklingu plastiku zgodnie ze strategią REset Plastic Grupy Schwarz. Strategia ta wynika ze świadomości odpowiedzialności za środowisko. Obejmuje pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację oraz edukację.

Tegoroczną nagrodę specjalną przyznawaną przez sieć Lidl Polska, podczas jubileuszowej, X edycji olimpiady, o wartości 10 000 PLN odebrały członkinie zespołu "Eco Mode 2.0", cztery utalentowane licealistki z Poznania. Ich zespół wykazał się innowacyjnym podejściem i efektywnymi działaniami w obszarze ekologii. Poprzez innowacyjne podejście do edukacji społeczności lokalnej, zespół przeprowadził szereg działań, włączając w to warsztaty oraz stworzenie e-learningu dot. prawidłowej segregacji odpadów oraz zmian klimatycznych na stronie internetowej. Ich aktywność w mediach społecznościowych i organizacja konkursów pozwoliły na dotarcie z przekazem o ekologicznym postępowaniu do ponad 40 tysięcy osób.

Niezwykle cieszy nas, że po raz kolejny możemy wesprzeć działania młodych osób dotyczące ekologii. Jako Lidl Polska konsekwentnie realizujemy działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, którego

jednym z sześciu filarów jest ochrona zasobów. W ramach naszej strategii REset Plastic zobowiązaliśmy się do redukcji zużycia plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, a także promujemy gospodarkę obiegu zamkniętego i związane z nią wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu.

Młode pokolenie jest świadome wyzwań współczesnego świata oraz poczuwa się do odpowiedzialności za planetę, czego dowodem są wszystkie zgłoszone projekty w ramach projektu Mniej Plastiku – opowiadała Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

Jako firma Lidl Polska bierze odpowiedzialność za środowisko naturalne. Z tego powodu firma zobowiązała się do zmniejszenia zużycia plastiku. Termin realizacji przyjętych w ramach strategii REset Plastic zobowiązań to 2025 r.

Zwolnieni z Teorii to ogólnopolska praktyczna olimpiada dla szkół ponadpodstawowych, w ramach której uczniowie i uczennice sami realizują projekty społeczne. Zdobywają przy tym praktyczne umiejętności potrzebne na rynku pracy, uczą się zarządzania, pracy zespołowej, komunikacji i rozwiązywania problemów oraz zdobywają międzynarodowe certyfikaty pomocne przy szukaniu pracy lub rekrutacji na studia, ale przede wszystkim, robią coś dobrego dla innych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.