Młodzi w trosce o środowisko – nagrodzeni przez Lidl Polska
Za nami gala finałowa niezwykłego projektu Zwolnieni z Teorii, podczas której wyłoniono zwycięzców tegorocznej edycji. Lidl Polska, stale angażując się w działania na rzecz redukcji plastiku, po raz kolejny przyznał nagrodę wyjątkowemu zespołowi, który wykazał się innowacyjnym podejściem i efektywnymi działaniami w obszarze ekologii.
Zaangażowanie społeczne, umiejętności przywódcze, organizacja pracy, zarządzanie czasem i praca w grupie – rozwijanie kompetencji przyszłości było głównym celem projektu Zwolnieni z Teorii, którego partnerem jest Lidl Polska.
Przez wiele tygodni ponad 7400 uczniów szkół ponadpodstawowych pracowało nad praktycznymi zadaniami, które miały realny wpływ na otoczenie. Ostatecznie ukończono ponad tysiąc pięćset przedsięwzięć w całej Polsce. Tematyka projektów była ogromnie zróżnicowana: od projektów ekologicznych i prozdrowotnych, przez aktywizację seniorów aż po pomoc zwierzętom. Uczniowie przy odpowiedniej motywacji chcą się angażować w różne projekty, a także mają nietuzinkowe pasje i zainteresowania, które chętnie rozwijają.
W ramach projektu Zwolnieni z Teorii, w październiku 2023 r. ruszyła czwarta edycja programu Mniej Plastiku, którego inicjatorem jest Lidl Polska. Młodzież uczestnicząca w programie realizuje projekty społeczne na rzecz redukcji lub recyklingu plastiku zgodnie ze strategią REset Plastic Grupy Schwarz. Strategia ta wynika ze świadomości odpowiedzialności za środowisko. Obejmuje pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację oraz edukację.
Tegoroczną nagrodę specjalną przyznawaną przez sieć Lidl Polska, podczas jubileuszowej, X edycji olimpiady, o wartości 10 000 PLN odebrały członkinie zespołu "Eco Mode 2.0", cztery utalentowane licealistki z Poznania. Ich zespół wykazał się innowacyjnym podejściem i efektywnymi działaniami w obszarze ekologii. Poprzez innowacyjne podejście do edukacji społeczności lokalnej, zespół przeprowadził szereg działań, włączając w to warsztaty oraz stworzenie e-learningu dot. prawidłowej segregacji odpadów oraz zmian klimatycznych na stronie internetowej. Ich aktywność w mediach społecznościowych i organizacja konkursów pozwoliły na dotarcie z przekazem o ekologicznym postępowaniu do ponad 40 tysięcy osób.
Niezwykle cieszy nas, że po raz kolejny możemy wesprzeć działania młodych osób dotyczące ekologii. Jako Lidl Polska konsekwentnie realizujemy działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, którego
jednym z sześciu filarów jest ochrona zasobów. W ramach naszej strategii REset Plastic zobowiązaliśmy się do redukcji zużycia plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, a także promujemy gospodarkę obiegu zamkniętego i związane z nią wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu.
Młode pokolenie jest świadome wyzwań współczesnego świata oraz poczuwa się do odpowiedzialności za planetę, czego dowodem są wszystkie zgłoszone projekty w ramach projektu Mniej Plastiku – opowiadała Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
Jako firma Lidl Polska bierze odpowiedzialność za środowisko naturalne. Z tego powodu firma zobowiązała się do zmniejszenia zużycia plastiku. Termin realizacji przyjętych w ramach strategii REset Plastic zobowiązań to 2025 r.
Zwolnieni z Teorii to ogólnopolska praktyczna olimpiada dla szkół ponadpodstawowych, w ramach której uczniowie i uczennice sami realizują projekty społeczne. Zdobywają przy tym praktyczne umiejętności potrzebne na rynku pracy, uczą się zarządzania, pracy zespołowej, komunikacji i rozwiązywania problemów oraz zdobywają międzynarodowe certyfikaty pomocne przy szukaniu pracy lub rekrutacji na studia, ale przede wszystkim, robią coś dobrego dla innych.
Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny
Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.