Mocne półrocze w G City Europe w Polsce
Pierwsza połowa 2023 roku w G City w Polsce obfitowała w otwarcia nowych sklepów o łącznej powierzchni najmu ponad 22 000 GLA. Portfolio obiektów firmy wzmocniły nowe marki, często debiutujące w kraju lub w mieście działania centrum handlowego, czy też wdrażające zupełnie nowe koncepty. Mocna pierwsza połowa roku to zwieńczenie bardzo aktywnego okresu najmu związanego z otwarciem zmodernizowanej Promenady, jednego z flagowych centrów Grupy.
Portfolio obiektów firmy wzmocniło 98 nowych sklepów, w tym przedstawicielstw marek wcześniej nieobecnych. Wiele z nich otworzyło swoje lokale w najnowszych konceptach, potwierdzając fakt, że centra należące do spółki i ich lokalizacje, są idealnym miejscem do zaistnienia na polskim rynku. Łącznie powierzchnia najmu G City Europe w Polsce, w pierwszej połowie 2023 roku, wyniosła ponad 22 000 GLA. W samej Promenadzie, która w kwietniu br. otworzyła swoje zmodernizowane skrzydło, było to 13 200 GLA, a w pozostałych obiektach firmy – 8880 GLA.
Wśród znaczących umów podpisanych przez G City Europe w Polsce w warszawskich centrach firmy, jest otwarcie siódmego w stolicy salonu Rituals (228 m2) w Domach Towarowych Wars Sawa Junior. Do grona najemców Atrium Targówek dołączyły następujące marki: Tezenis (206 m2), Pandora (ponad 76 m2) czy Tous (prawie 94 m2), natomiast ofertę gastronomiczną wzbogaciły restauracje Rumia i Salad Story oraz piekarnia Otrębusy. W marcu polska marka odzieżowa Monnari otworzyła salon o powierzchni 168 m2 w nowej lokalizacji w Atrium Reduta. Z kolei w lipcu do grona nowych najemców centrum dołączył zwycięzca konkursu Wygraj pop-up store! – marka nerd hunters, oferująca unikalny asortyment dla geeków i nerdów, która stawia pierwsze kroki w stacjonarnym handlu detalicznym. King Cross Praga także odświeżyło swoje dotychczasowe portfolio. W lutym ofertę obuwniczą uzupełnił sklep CCC o powierzchni prawie 392 m2, a w segmencie odzieżowym marka Unisono z salonem o powierzchni około 93 m2.
Nowoczesne centrum handlowe Promenada na warszawskiej Pradze, w połączeniu ze stale rosnącym catchmentem, położone w świetnie skomunikowanej lokalizacji, stało się również łakomym kąskiem dla najemców – zwłaszcza dla znanych, zagranicznych marek. W maju portfolio galerii wzbogaciły brandy należące do włoskiej Calzedonia Group – Intimissimi Uomo i Falconeri. W czerwcu natomiast swój salon o powierzchni 334 m2 otworzyła marka Hebe, poszerzając tym samym ofertę drogeryjną galerii.
– Odpowiedni dobór najemców to podstawa każdego centrum handlowego. To właśnie atrakcyjne i zróżnicowane portfolio marek decyduje o popularności galerii wśród mieszkańców danego miasta. Jesteśmy właścicielem wielu placówek handlowych zlokalizowanych w całej Polsce i do każdej z nich podchodzimy indywidualnie, skrupulatnie analizując potrzeby lokalnych społeczności. Nie ma znaczenia, czy jest to wielkopowierzchniowy obiekt zlokalizowany w stolicy, czy mniejsze centrum handlowe w mieście poniżej 100 tys. mieszkańców – mówi Szymon Mińczuk, Retail Director.
Znana i lubiana marka United Colors of Benetton otworzyła się w formule pop-up w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu na powierzchni 327 m2. Mieszkańcy Bydgoszczy odwiedzający Centrum Handlowe Focus od czerwca mogą korzystać z szerokiej oferty dodatków do wnętrz w salonie Homla o powierzchni 326,5 m2. Od lipca z kolei obowiązkowym przystankiem podczas zakupów bydgoszczan stał się Starbucks (143 m2) – miejsce spotkań prawdziwych miłośników kawy. W Atrium Plejada od czerwca goście galerii Bytom mogą korzystać z kolorowej oferty salonu Unisono. Wiosną w Atrium Biała swoje salony otworzyły trzy popularne firmy – marka YES (77 m2) produkująca biżuterię, Quiosque (138 m2) oferująca modę damską oraz salon z bielizną damską Change Lingerie (79 m2). Z kolei pod koniec marca do grona najemców dołączył sklep marki odzieżowej Greenpoint o powierzchni 89 m2. Portfolio galerii Atrium Kasztanowa wzmocnił także pierwszy w Pile dyskont Dealz (450 m2), oferujący tysiące artykułów z różnych kategorii. Otwarcie przyciągnęło tysiące osób z całej Piły.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.