Komunikaty PR

Na co e-sklepy powinny zwracać uwagę, by zyskać klienta

2022-08-10  |  19:00
Biuro prasowe

 

 

Polska gospodarka po pandemii koronawirusa zdecydowanie odżyła, dzięki czemu możemy swobodnie wybierać między różnymi formami robienia zakupów. Miało to także wpływ na sam przebieg sposobu w jaki ich dokonujemy. Dziś możemy robić je tak, jak jest nam w danym momencie najwygodniej – stacjonarnie lub cyfrowo. Według raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” Izby Gospodarki Elektronicznej, aż 87% klientów oczekuje, że marka będzie dostępna do kupienia w wielu kanałach. Tym samym integralność doświadczenia zakupowego w sklepie cyfrowym i stacjonarnym staje się kluczowa. Co się zmieniło i na co warto zwrócić uwagę, by pozyskać nowych klientów?

 

Jak robimy zakupy?

Zgodnie z danymi raportu e-Izby, połowa kupujących w sieci kupuje mobilnie. Obecność marki w tym kanale to konieczność, aby nie stracić ogromnego potencjału sprzedażowego. 2/3 badanych zareaguje negatywnie, jeśli firma nie będzie miała swojego m-sklepu (wersja e-sklepu na urządzenia mobilne). Co więcej, niska cena nie jest już najważniejszym czynnikiem wyboru konkretnego miejsca zakupowego. Dla 32% ankietowanych kluczowe jest zaufanie do sklepu. Z kolei dla 24% respondentów istotny jest szeroki asortyment. Samo przyzwyczajenie do miejsca zakupu zaczyna grać większą rolę w przypadku zakupów elektronicznych niż stacjonarnych.

 

Marka dostępna w wielu kanałach

Różne nowoczesne rozwiązania zakupowe, w tym nowoczesne płatności i formy prezentacji produktów, jak wideo produktowe, wykorzystuje 79% badanych internautów. To aż o 23% więcej niż jeszcze rok temu. Konsumenci oczekują zarówno od sklepów cyfrowych, jak i stacjonarnych, że zapewnią im one spójne doświadczenie zakupowe niezależnie od tego, gdzie akurat są obsługiwani. Ponad 40% klientów chciałoby także zamówić on-line znaleziony produkt i otrzymać bezpośrednio do domu.

 

Wyniki raportu wskazują również na to, że w tym roku widać, że zakładanych jest coraz więcej
m-sklepów. Tzw. niemobilność marki ma wpływ nie tylko na jej wizerunek, ale i sprzedaż, bowiem aż 18% ankietowanych poszuka nowych miejsc, w których wygodnie dokona zakupu. Co 8. badany ostrzeże innych przed taką firmą, a co 5. całkowicie zniechęci się do zakupów.

 

Komfort przy płaceniu

Klienci e-sklepów cenią sobie wygodę podczas codziennych zakupów i wybierają rozwiązania, które pozwalają im płacić szybko i bezpiecznie. W tym roku najpopularniejszy według raportu okazał się BLIK - 44% wskazań, a zaraz za nim szybkie przelewy - 23% odpowiedzi. Płatności kartowe zdobyły 18% głosów, a co 12. badany za najwygodniejszą formę płatności uznaje Apple Pay.

 

Z możliwości sfinansowania zakupu w Internecie przy pomocy płatności odroczonych skorzystało 22% ankietowanych internautów. Według nich taka forma nie tylko zwiększa siłę nabywczą, ale daje też możliwość zakupu i zwrotu bez ponoszenia konsekwencji.

 

Obsługa klienta

W nowoczesne rozwiązania zakupowe wpisuje się także podejście do obsługi klienta. Okazuje się, że współcześni konsumenci mają nie tylko duże wymagania co do rozwiązań oferowanych przez sklepy w różnych kanałach zakupowych, ale też co do czasu reakcji na zadawane przez nich pytania. Dane pokazują, że 36% klientów oczekuje, że sklep odpowie im w ciągu 3-8 godzin, zaś kolejne 30% nabywców chciałoby informację uzyskać w ciągu 1-3 godzin. Najmniej cierpliwi są jednak ci, którzy dokonali zakupu w aplikacji mobilnej lub z pomocą mediów społecznościowych. Szybkie reagowanie na potrzeby klientów jest kluczowe, bowiem dzielą się oni swoją opinią o sklepie i jakości obsługi z innymi użytkownikami.

 

Zakupy i dostawy cross-border

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że za granicą przez Internet zakupu dokonał już co 3. e-kupujący. Polacy najczęściej zamawiają artykuły wyposażenia wnętrz (52%), aplikacje i gry (20%) oraz produkty spożywcze (17%) i elektronikę (9%). Na dalszych miejscach znalazła się moda i artykuły dziecięce (5%).

 

Gdy konsumenci kupują w sieci, zdecydowanie najczęściej wybierają dostawę do dedykowanego punktu lub paczkomatu (28% wskazań), albo przesyłkę kurierską (27%).

 

- Klienci coraz chętniej zamawiają produkty z całego świata. Rodzime e-sklepy, by odnieść sukces muszą być nie tylko omnikanałowe, ale także wyjść z ofertą na zagraniczne rynki. Jak pokazują wyniki badania, nie decyduje już jedynie cena samego produktu, ale także wysoka jakość obsługi klienta od momentu zamówienia, po dostawę przesyłki pod wskazany adres. Poprzez podpisanie umów z wieloma różnymi dostawcami, Packeta oferuje wszystkie wskazane przez respondentów formy dostawy zamówień. Dzięki temu we wszystkich 34 krajach, w których jesteśmy obecni możemy wspierać rozwój e-sklepów i mieć pozytywny wpływ na zadowolenie klientów z dokonanych zakupów. – mówi Justyna Andreas, Managing Director Packeta Poland

 

Packeta posiada również bogate doświadczenie w pomocy e-sklepom w rozpoczęciu działalności za granicą. Oprócz dostarczania przesyłek klientom końcowym, może zaoferować doradztwo w nawiązywaniu relacji z lokalnymi partnerami biznesowymi czy w organizowaniu kampanii marketingowych.

 

 

*Materiał został przygotowany na podstawie raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” Izby Gospodarki Elektronicznej

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne posiadając własną sieć kurierską. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 11,5 tys. własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła ponad 73 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:07

Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade

Lidl Polska, dla którego zrównoważony rozwój jest jednym z filarów polityki CSR, promuje świadome odżywianie, z poszanowaniem zasobów oraz osób
Handel Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!
2024-07-05 | 11:00

Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!

Polskie Towarzystwo Logistyczne już po raz 16. nagrodziło najciekawsze projekty, związane z innowacjami w dziedzinie logistyki, realizowane przez rodzime przedsiębiorstwa. W tym roku
Handel Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN
2024-07-04 | 16:07

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.