Napoje roślinne w Lidl Polska – smaczna alternatywa dla krowiego mleka
Światowy Dzień Mleka Roślinnego, który wypada 22 sierpnia, to dobra okazja do mówienia o coraz bogatszej ofercie alternatyw dla mleka krowiego. Nie każdy chce lub może spożywać tradycyjne mleko, dlatego Lidl Polska ma w swojej ofercie szeroki asortyment napojów roślinnych, które świetnie zastępują tradycyjną opcję. Propozycje roślinne idealnie komponują się z kawą czy innymi przekąskami.
Szeroka oferta produktów roślinnych w Lidl Polska to element realizacji strategii dotyczącej dbałości o środowisko, jak również zapewnienie klientom sieci łatwego dostępu do wegańskich i wegetariańskich opcji. Roślinny asortyment to propozycja dla tych, którzy nie mogą spożywać zwierzęcych produktów, lub chcą ograniczyć czy zastąpić je w diecie. Jedną z alternatyw, które w ostatnich latach zyskały na popularności, są napoje roślinne – to doskonały zamiennik mleka krowiego, często wzbogacony o niezbędne witaminy i minerały.
Spożycie mleka roślinnego w Polsce
Według raportu Good Food Institute Europe, Polska: Raport o Rynku Detalicznym Żywności Pochodzenia Roślinnego (2020-2022), Polska była na ósmym miejscu w Europie pod względem sprzedaży mleka roślinnego, które miało 10 proc. udziałów w rodzimym rynku w całej kategorii mleka. Tego typu napoje to najbardziej rozwinięta kategoria roślinnych alternatyw w Polsce, która odnotowała stabilny wzrost w latach 2020-20221. Napoje roślinne cieszą się coraz większym zainteresowaniem, dlatego Lidl Polska ma je w stałej ofercie, aby klienci sieci mogli bez problemu zaopatrzyć się w ulubiony produkt.
Napoje roślinne w Lidl Polska
Produkcja artykułów odzwierzęcych ma globalnie duży wpływ na środowisko, dlatego zgodnie z polityką „Świadome odżywianie”, Lidl Polska stale powiększa asortyment produktów pochodzenia roślinnego. Od 2017 r. sieć sprzedaje wegańskie i wegetariańskie opcje pod marką własną Vemondo. W jej portfolio znajduje się aż osiem produktów na bazie owsa, migdałów, kokosa, soi oraz ryżu. Wszystkie napoje są sprzedawane w kartonach o pojemności 1 litra.
Wyróżnikiem oferty sieci jest napój sojowy High protein z zawartością białka 5 g. Na sklepowych półkach Lidl Polska znajdziemy również napój owsiany o smaku kakao w marce własnej. To właśnie napoje roślinne na bazie owsa najczęściej lądują w koszykach klientów sieci. Oferując produkty roślinne, Lidl Polska nie tylko odpowiada na potrzeby wegan i wegetarian, lecz także zachęca pozostałych konsumentów do wprowadzania do diety produktów roślinnych.
1 Polska: Raport o Rynku Detalicznym Żywności Pochodzenia Roślinnego (2020-2022), Good Food Institute Europe, 2023

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.