Komunikaty PR

Naszą wielką siłą jest customer experience Manufaktura w Łodzi podsumowuje 2023

2024-02-21  |  17:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.56 MB )

14 nowych marek, otwarcie światowego brandu, zielona inwestycja, a wreszcie wielki miejski jubileusz – tak w wielkim skrócie można opisać najważniejsze wydarzenia minionego roku dla Manufaktury w Łodzi, jednego z największych w Europie kompleksów handlowo-rozrywkowych.

Międzynarodowy brand dołącza do portfolio

2023 rok przyniósł aż 14 premier nowych najemców. Najważniejszą z nich okazało się wrześniowe otwarcie szóstego w Polsce Primarka, międzynarodowego detalisty odzieżowego, który z powodzeniem podbija polski rynek. Marka zajęła lokal o powierzchni 3 300 mkw. na zrewitalizowanym, industrialnym rynku Manufaktury. – Jesteśmy bardzo dumni z tego, że do grona naszych najemców dołączył tak duży gracz jak Primark. To z pewnością było jedno z najbardziej oczekiwanych otwarć w tym roku, co widać po wysokiej i nadal utrzymującej się dobrej frekwencji – komentuje Sławomir Murawski, Dyrektor Manufaktury. Poza tym do grona najemców dołączyła też m.in. łódzka marka modowa wiodąca prym w świecie social mediów, czyli NAOKO, najemcy ze świata fashion: Patrizia Pepe HUB, Modivo czy Olsen, a także ci związani z gastronomią, np. Salad Story.

Manufaktura zasilana energią słoneczną

W połowie roku wystartowała też jedna z największych w ostatnich latach inwestycja kompleksu – farma fotowoltaiczna składająca się z 1218 paneli solarnych. Zamontowana na dachu budynku galerii handlowej, instalacja wyprodukowała ponad 270 tys. kWh, przynosząc w ten sposób obiektowi oszczędności rzędu 280 tys. złotych. – Analizując tych kilka miesięcy pracy farmy widzimy, że to bardzo wartościowa inwestycja. Wieloletnie przygotowania i mnóstwo pracy, którą poświęciliśmy na odpowiednie zaprojektowanie i montaż paneli przynoszą bardzo dobre efekty, które są pożyteczne nie tylko dla nas, patrząc na rosnące koszty energii i nadal dość niestabilną sytuację na rynku energetycznym, ale także środowiska – mówi Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury. – To ważny krok na naszej drodze do zmniejszenia emisyjności kompleksu, a jednocześnie rozwój działań z zakresu zrównoważonego rozwoju, ujętych w strategii Manufaktury Dobrej Energii. To pionierska inwestycja w naszej branży, ale wierzymy, że będzie inspiracją dla innych obiektów handlowych – dodaje Murawski.

Miejski jubileusz

Miniony rok był też ważny dla kompleksu z Łodzi pod kątem wielkiego jubileuszu – miasto Łódź obchodziło bowiem 600-lecie nadania praw miejskich. Manufaktura podjęła współpracę z Urzędem Miasta przy organizacji tych obchodów, udostępniając jedną z 4 oficjalnych scen koncertowych podczas festiwalu Łódź Summer Festival. – 600-lecie Łodzi pokazało, że bliska współpraca sektora samorządowego z prywatnym jest nie tylko możliwa, ale przynosi wiele korzyści obu stronom. Rynek Manufaktury, od lat pełniący nieformalną funkcję miejskiego rynku, tak lubiany przez łodzian, kolejny raz stał się centrum miejskich wydarzeń i miejscem spotkań dla dziesiątek tysięcy ludzi. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że mogliśmy włączyć się w świętowanie tak ważnego jubileuszu. Było to możliwe dzięki naszym wieloletnim, ścisłym relacjom z władzami samorządowymi i ogromnemu zaangażowaniu, jakie wkładamy w działania na rzecz lokalnej społeczności – podsumowuje Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.

Walka o uwagę i czas klienta

- 2023 rok był dla nas wymagający przede wszystkim z dwóch względów. Z jednej strony musieliśmy mierzyć się z realnym spadkiem siły nabywczej Polaków i utrzymującym się niskim poziomem nastrojów społecznych, a z drugiej wyzwaniami lokalnymi, jakimi w Łodzi były piętrzące się remonty ulic wokół kompleksu – wyjaśnia Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury. – Wymagało to od nas podjęcia szeregu działań, w tym marketingowych czy komunikacyjnych, a wszystko po to, by przyciągnąć uwagę klientów i zachęcić ich do odwiedzenia Manufaktury. Szczęśliwie, dzięki najszerszej w regionie ofercie handlowej i rozrywkowej oraz wielowymiarowej atrakcyjności kompleksu zwanej w branży „customer experience”, utrzymywanej od wielu lat na bardzo wysokim poziomie, Manufaktura z sukcesami walczy o gości. Jesteśmy świadomi, że w dzisiejszych realiach, z silną i ustabilizowaną pozycją e-commerce, szeroką ofertą rozrywkową online, kompleksy handlowe podobne do Manufaktury, aby przyciągnąć klientów muszą skutecznie się wyróżniać, proponować znacznie więcej niż tylko zakupy w atrakcyjnych cenach. To właśnie troska o ciągłe ulepszanie atrakcyjności Manufaktury napędza nas do działania – dodaje Murawski. Jak pokazują wyniki zanotowane przez kompleks w Łodzi, to się udało i to z sukcesem – Manufaktura zanotowała w 2023 roku prawie 21 milionów wizyt

W planach na 2024 rok kolejne inwestycje – m.in. otwarcie taneczno-muzyczno-rozrywkowego show pod wodzą Agustina Egurroli, pomysłodawcy lokalu Manuarte, zlokalizowanego w zabytkowym budynku Elektrowni w Manufakturze, modernizacja strefy rozrywki czy toalet w budynku galerii handlowej, a także wyczekiwane pozwolenie na budowę łącznika pomiędzy budującą się stacją PKP a budynkiem galerii handlowej Manufaktury.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok Biuro prasowe
2024-05-17 | 10:25

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok

Działania Grupy Żabka mają istotny wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Z opublikowanego Raportu Odpowiedzialności „Wygodnie i odpowiedzialnie” wynika, że całkowita kwota
Handel Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.
2024-05-17 | 01:00

Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.

Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna Miraculum podsumowuje wyniki po I kwartale 2024 r. Po raz pierwszy od wielu lat kwartalny wskaźnik EBITDA przekroczył 1 mln zł –
Handel Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki
2024-05-15 | 08:49

Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki

Gdzie handel opłaca się najbardziej? Wszędzie tam, gdzie są klienci! Niby to znana od lat prawda, jednak tam, gdzie potencjalnych klientów jest najwięcej, najczęściej stawki za

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.