Nie tylko niskie ceny – Lidl Polska to także komfortowe warunki pracy
Lidl Polska to jedna z wiodących sieci handlowych na polskim rynku, która kojarzy się z jakościowymi produktami w atrakcyjnych cenach. Sieć jest także miejscem pracy dla blisko 27 tys. osób i jako pracodawca aktywnie działa na rzecz pracowników. Lidl Polska nie tylko oferuje jedne z najwyższych zarobków w handlu, lecz również dba o komfortowe warunki pracy i angażuje się w działania z obszaru CSR.
W Polsce Lidl ma już ponad 900 sklepów i stale kontynuuje swój rozwój, zatrudniając blisko 27 tys. osób. Jako pracodawca sieć stawia na wspierające środowisko pracy, w którym pracownicy są szanowani, a ich potrzeby zaspokajane. Jednym z filarów strategii zrównoważonego rozwoju Lidl Polska jest uczciwość, która jest również podstawą relacji sieci z pracownikami. Dowodem na to, że działania Lidl Polska są skuteczne, jest prestiżowa nagroda „Top Employer 2024”, którą sieć otrzymała po raz 11. za wyjątkową troskę o swoje zespoły.
„W trosce o lepsze jutro” – pracowników
Lidl Polska kieruje się mottem „W trosce o lepsze jutro”, które dotyczy również warunków pracy w firmie. Każdy pracownik sieci, bez względu na zajmowane stanowisko, jest traktowany z szacunkiem i odpowiednio wynagradzany. Lidl Polska, poza oferowaniem szeregu dodatkowych benefitów, pomaga również w utrzymaniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym, m.in. poprzez umożliwianie korzystania z elastycznego modelu czasu pracy.
Poza tym, Lidl Polska dba także o komfortowe warunki w sklepach, przestrzegając zasad BHP i stawiając wygodę pracowników i klientów na pierwszym miejscu. Wszystkie placówki sieci są klimatyzowane. Dodatkowo, sklepowe alejki są na tyle szerokie, aby pracownicy mogli bez problemu wykładać towar na półkach, a kasy tak skonstruowane, by ułatwić kasjerom obsługiwanie klientów. Lidl Polska myśli również o wyjątkowych potrzebach kobiet, dlatego wszystkie pracownicze łazienki w sklepach są wyposażone w różowe skrzyneczki z bezpłatnymi środkami higieny osobistej.
– To dla nas bardzo ważne, aby zapewniać pracownikom Lidl Polska jak najlepsze środowisko pracy które jest wspierające, pełne wzajemnego szacunku i komfortowe. Naszym zespołom oferujemy atrakcyjne warunki zatrudnienia, kładąc nacisk na przejrzyste ścieżki rozwoju, decyzyjność, przedsiębiorczość, możliwości rozwoju oraz konkurencyjne zarobki. Ważną rolę w naszej firmie odgrywa także zaufanie, uczciwość i szacunek dla różnorodności. Chcemy, aby każdy pracownik Lidl Polska czuł się dobrze w miejscu pracy i wiedział, że może liczyć na wsparcie – podkreśla Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych w Lidl Polska.
Nie tylko dobre warunki pracy
Lidl Polska wie, że środowisko pracy jest ważne dla komfortu pracowników, jednak nie miałoby większego znaczenia bez odpowiednich zarobków. Każda funkcja w firmie ma określone stawki wynagrodzeń, które są komunikowane pracownikom na poszczególnych stanowiskach. Wynagrodzenia osób pracujących w sklepach i magazynach w lipcu br. ponownie wzrosły. W samym 2024 roku Lidl Polska przeznaczył na podwyżki i stworzenie kolejnych miejsc pracy ponad 240 mln zł.
Poza wysokimi wynagrodzeniami – jednymi z najwyższych w handlu, Lidl Polska gwarantuje swojej załodze szeroki pakiet benefitów pozapłacowych, takich jak: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe i turystyczne, karty MultiSport oraz Medicover Sport, szkolenia, wyprawki „dla maluszka” oraz pierwszoklasisty, a także bezpłatny program wsparcia psychologa, prawnika i doradcy finansowego. Wprowadzono także dodatkowy benefit, czyli roczne ubezpieczenia NNW dla dzieci i wnuków pracowników, obejmujące nieszczęśliwe wypadki do 25. roku życia. Dzięki temu zabezpieczeniu, w razie nieszczęśliwego wypadku, koszty leczenia, rehabilitacji oraz inne wydatki medyczne nie stanowią już takiego obciążenia finansowego dla rodzin pracowników.
Dodatkowo, sieć wspiera ideę fair pay, dlatego wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia. Chcąc promować sprawiedliwe traktowanie pracowników poza swoimi strukturami, Lidl Polska w 2019 roku stworzył nagrodę honorową „Lidl Fair Pay”, nagradzającą przedsiębiorstwa stosujące równą politykę płacową.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.