Nie tylko niskie ceny – Lidl Polska to także komfortowe warunki pracy
Lidl Polska to jedna z wiodących sieci handlowych na polskim rynku, która kojarzy się z jakościowymi produktami w atrakcyjnych cenach. Sieć jest także miejscem pracy dla blisko 27 tys. osób i jako pracodawca aktywnie działa na rzecz pracowników. Lidl Polska nie tylko oferuje jedne z najwyższych zarobków w handlu, lecz również dba o komfortowe warunki pracy i angażuje się w działania z obszaru CSR.
W Polsce Lidl ma już ponad 900 sklepów i stale kontynuuje swój rozwój, zatrudniając blisko 27 tys. osób. Jako pracodawca sieć stawia na wspierające środowisko pracy, w którym pracownicy są szanowani, a ich potrzeby zaspokajane. Jednym z filarów strategii zrównoważonego rozwoju Lidl Polska jest uczciwość, która jest również podstawą relacji sieci z pracownikami. Dowodem na to, że działania Lidl Polska są skuteczne, jest prestiżowa nagroda „Top Employer 2024”, którą sieć otrzymała po raz 11. za wyjątkową troskę o swoje zespoły.
„W trosce o lepsze jutro” – pracowników
Lidl Polska kieruje się mottem „W trosce o lepsze jutro”, które dotyczy również warunków pracy w firmie. Każdy pracownik sieci, bez względu na zajmowane stanowisko, jest traktowany z szacunkiem i odpowiednio wynagradzany. Lidl Polska, poza oferowaniem szeregu dodatkowych benefitów, pomaga również w utrzymaniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym, m.in. poprzez umożliwianie korzystania z elastycznego modelu czasu pracy.
Poza tym, Lidl Polska dba także o komfortowe warunki w sklepach, przestrzegając zasad BHP i stawiając wygodę pracowników i klientów na pierwszym miejscu. Wszystkie placówki sieci są klimatyzowane. Dodatkowo, sklepowe alejki są na tyle szerokie, aby pracownicy mogli bez problemu wykładać towar na półkach, a kasy tak skonstruowane, by ułatwić kasjerom obsługiwanie klientów. Lidl Polska myśli również o wyjątkowych potrzebach kobiet, dlatego wszystkie pracownicze łazienki w sklepach są wyposażone w różowe skrzyneczki z bezpłatnymi środkami higieny osobistej.
– To dla nas bardzo ważne, aby zapewniać pracownikom Lidl Polska jak najlepsze środowisko pracy które jest wspierające, pełne wzajemnego szacunku i komfortowe. Naszym zespołom oferujemy atrakcyjne warunki zatrudnienia, kładąc nacisk na przejrzyste ścieżki rozwoju, decyzyjność, przedsiębiorczość, możliwości rozwoju oraz konkurencyjne zarobki. Ważną rolę w naszej firmie odgrywa także zaufanie, uczciwość i szacunek dla różnorodności. Chcemy, aby każdy pracownik Lidl Polska czuł się dobrze w miejscu pracy i wiedział, że może liczyć na wsparcie – podkreśla Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych w Lidl Polska.
Nie tylko dobre warunki pracy
Lidl Polska wie, że środowisko pracy jest ważne dla komfortu pracowników, jednak nie miałoby większego znaczenia bez odpowiednich zarobków. Każda funkcja w firmie ma określone stawki wynagrodzeń, które są komunikowane pracownikom na poszczególnych stanowiskach. Wynagrodzenia osób pracujących w sklepach i magazynach w lipcu br. ponownie wzrosły. W samym 2024 roku Lidl Polska przeznaczył na podwyżki i stworzenie kolejnych miejsc pracy ponad 240 mln zł.
Poza wysokimi wynagrodzeniami – jednymi z najwyższych w handlu, Lidl Polska gwarantuje swojej załodze szeroki pakiet benefitów pozapłacowych, takich jak: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe i turystyczne, karty MultiSport oraz Medicover Sport, szkolenia, wyprawki „dla maluszka” oraz pierwszoklasisty, a także bezpłatny program wsparcia psychologa, prawnika i doradcy finansowego. Wprowadzono także dodatkowy benefit, czyli roczne ubezpieczenia NNW dla dzieci i wnuków pracowników, obejmujące nieszczęśliwe wypadki do 25. roku życia. Dzięki temu zabezpieczeniu, w razie nieszczęśliwego wypadku, koszty leczenia, rehabilitacji oraz inne wydatki medyczne nie stanowią już takiego obciążenia finansowego dla rodzin pracowników.
Dodatkowo, sieć wspiera ideę fair pay, dlatego wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia. Chcąc promować sprawiedliwe traktowanie pracowników poza swoimi strukturami, Lidl Polska w 2019 roku stworzył nagrodę honorową „Lidl Fair Pay”, nagradzającą przedsiębiorstwa stosujące równą politykę płacową.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.