Komunikaty PR

Nie tylko niskie ceny – Lidl Polska to także komfortowe warunki pracy

2024-08-22  |  15:10
Biuro prasowe

Lidl Polska to jedna z wiodących sieci handlowych na polskim rynku, która kojarzy się z jakościowymi produktami w atrakcyjnych cenach. Sieć jest także miejscem pracy dla blisko 27 tys. osób i jako pracodawca aktywnie działa na rzecz pracowników. Lidl Polska nie tylko oferuje jedne z najwyższych zarobków w handlu, lecz również dba o komfortowe warunki pracy i angażuje się w działania z obszaru CSR.

W Polsce Lidl ma już ponad 900 sklepów i stale kontynuuje swój rozwój, zatrudniając blisko 27 tys. osób. Jako pracodawca sieć stawia na wspierające środowisko pracy, w którym pracownicy są szanowani, a ich potrzeby zaspokajane. Jednym z filarów strategii zrównoważonego rozwoju Lidl Polska jest uczciwość, która jest również podstawą relacji sieci z pracownikami. Dowodem na to, że działania Lidl Polska są skuteczne, jest prestiżowa nagroda „Top Employer 2024”, którą sieć otrzymała po raz 11. za wyjątkową troskę o swoje zespoły.

„W trosce o lepsze jutro” – pracowników

Lidl Polska kieruje się mottem „W trosce o lepsze jutro”, które dotyczy również warunków pracy w firmie. Każdy pracownik sieci, bez względu na zajmowane stanowisko, jest traktowany z szacunkiem i odpowiednio wynagradzany. Lidl Polska, poza oferowaniem szeregu dodatkowych benefitów, pomaga również w utrzymaniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym, m.in. poprzez umożliwianie korzystania z elastycznego modelu czasu pracy.

Poza tym, Lidl Polska dba także o komfortowe warunki w sklepach, przestrzegając zasad BHP i stawiając wygodę pracowników i klientów na pierwszym miejscu. Wszystkie placówki sieci są klimatyzowane. Dodatkowo, sklepowe alejki są na tyle szerokie, aby pracownicy mogli bez problemu wykładać towar na półkach, a kasy tak skonstruowane, by ułatwić kasjerom obsługiwanie klientów. Lidl Polska myśli również o wyjątkowych potrzebach kobiet, dlatego wszystkie pracownicze łazienki w sklepach są wyposażone w różowe skrzyneczki z bezpłatnymi środkami higieny osobistej.

– To dla nas bardzo ważne, aby zapewniać pracownikom Lidl Polska jak najlepsze środowisko pracy które jest wspierające, pełne wzajemnego szacunku i komfortowe. Naszym zespołom oferujemy atrakcyjne warunki zatrudnienia, kładąc nacisk na przejrzyste ścieżki rozwoju, decyzyjność, przedsiębiorczość, możliwości rozwoju oraz konkurencyjne zarobki. Ważną rolę w naszej firmie odgrywa także zaufanie, uczciwość i szacunek dla różnorodności. Chcemy, aby każdy pracownik Lidl Polska czuł się dobrze w miejscu pracy i wiedział, że może liczyć na wsparcie – podkreśla Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych w Lidl Polska.

Nie tylko dobre warunki pracy

Lidl Polska wie, że środowisko pracy jest ważne dla komfortu pracowników, jednak nie miałoby większego znaczenia bez odpowiednich zarobków. Każda funkcja w firmie ma określone stawki wynagrodzeń, które są komunikowane pracownikom na poszczególnych stanowiskach. Wynagrodzenia osób pracujących w sklepach i magazynach w lipcu br. ponownie wzrosły. W samym 2024 roku Lidl Polska przeznaczył na podwyżki i stworzenie kolejnych miejsc pracy ponad 240 mln zł.

Poza wysokimi wynagrodzeniami – jednymi z najwyższych w handlu, Lidl Polska gwarantuje swojej załodze szeroki pakiet benefitów pozapłacowych, takich jak: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe i turystyczne, karty MultiSport oraz Medicover Sport, szkolenia, wyprawki „dla maluszka” oraz pierwszoklasisty, a także bezpłatny program wsparcia psychologa, prawnika i doradcy finansowego. Wprowadzono także dodatkowy benefit, czyli roczne ubezpieczenia NNW dla dzieci i wnuków pracowników, obejmujące nieszczęśliwe wypadki do 25. roku życia. Dzięki temu zabezpieczeniu, w razie nieszczęśliwego wypadku, koszty leczenia, rehabilitacji oraz inne wydatki medyczne nie stanowią już takiego obciążenia finansowego dla rodzin pracowników.

Dodatkowo, sieć wspiera ideę fair pay, dlatego wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia. Chcąc promować sprawiedliwe traktowanie pracowników poza swoimi strukturami, Lidl Polska w 2019 roku stworzył nagrodę honorową „Lidl Fair Pay”, nagradzającą przedsiębiorstwa stosujące równą politykę płacową.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.