Komunikaty PR

Nie tylko niskie ceny – Lidl Polska to także komfortowe warunki pracy

2024-08-22  |  15:10
Biuro prasowe

Lidl Polska to jedna z wiodących sieci handlowych na polskim rynku, która kojarzy się z jakościowymi produktami w atrakcyjnych cenach. Sieć jest także miejscem pracy dla blisko 27 tys. osób i jako pracodawca aktywnie działa na rzecz pracowników. Lidl Polska nie tylko oferuje jedne z najwyższych zarobków w handlu, lecz również dba o komfortowe warunki pracy i angażuje się w działania z obszaru CSR.

W Polsce Lidl ma już ponad 900 sklepów i stale kontynuuje swój rozwój, zatrudniając blisko 27 tys. osób. Jako pracodawca sieć stawia na wspierające środowisko pracy, w którym pracownicy są szanowani, a ich potrzeby zaspokajane. Jednym z filarów strategii zrównoważonego rozwoju Lidl Polska jest uczciwość, która jest również podstawą relacji sieci z pracownikami. Dowodem na to, że działania Lidl Polska są skuteczne, jest prestiżowa nagroda „Top Employer 2024”, którą sieć otrzymała po raz 11. za wyjątkową troskę o swoje zespoły.

„W trosce o lepsze jutro” – pracowników

Lidl Polska kieruje się mottem „W trosce o lepsze jutro”, które dotyczy również warunków pracy w firmie. Każdy pracownik sieci, bez względu na zajmowane stanowisko, jest traktowany z szacunkiem i odpowiednio wynagradzany. Lidl Polska, poza oferowaniem szeregu dodatkowych benefitów, pomaga również w utrzymaniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym, m.in. poprzez umożliwianie korzystania z elastycznego modelu czasu pracy.

Poza tym, Lidl Polska dba także o komfortowe warunki w sklepach, przestrzegając zasad BHP i stawiając wygodę pracowników i klientów na pierwszym miejscu. Wszystkie placówki sieci są klimatyzowane. Dodatkowo, sklepowe alejki są na tyle szerokie, aby pracownicy mogli bez problemu wykładać towar na półkach, a kasy tak skonstruowane, by ułatwić kasjerom obsługiwanie klientów. Lidl Polska myśli również o wyjątkowych potrzebach kobiet, dlatego wszystkie pracownicze łazienki w sklepach są wyposażone w różowe skrzyneczki z bezpłatnymi środkami higieny osobistej.

– To dla nas bardzo ważne, aby zapewniać pracownikom Lidl Polska jak najlepsze środowisko pracy które jest wspierające, pełne wzajemnego szacunku i komfortowe. Naszym zespołom oferujemy atrakcyjne warunki zatrudnienia, kładąc nacisk na przejrzyste ścieżki rozwoju, decyzyjność, przedsiębiorczość, możliwości rozwoju oraz konkurencyjne zarobki. Ważną rolę w naszej firmie odgrywa także zaufanie, uczciwość i szacunek dla różnorodności. Chcemy, aby każdy pracownik Lidl Polska czuł się dobrze w miejscu pracy i wiedział, że może liczyć na wsparcie – podkreśla Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych w Lidl Polska.

Nie tylko dobre warunki pracy

Lidl Polska wie, że środowisko pracy jest ważne dla komfortu pracowników, jednak nie miałoby większego znaczenia bez odpowiednich zarobków. Każda funkcja w firmie ma określone stawki wynagrodzeń, które są komunikowane pracownikom na poszczególnych stanowiskach. Wynagrodzenia osób pracujących w sklepach i magazynach w lipcu br. ponownie wzrosły. W samym 2024 roku Lidl Polska przeznaczył na podwyżki i stworzenie kolejnych miejsc pracy ponad 240 mln zł.

Poza wysokimi wynagrodzeniami – jednymi z najwyższych w handlu, Lidl Polska gwarantuje swojej załodze szeroki pakiet benefitów pozapłacowych, takich jak: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe i turystyczne, karty MultiSport oraz Medicover Sport, szkolenia, wyprawki „dla maluszka” oraz pierwszoklasisty, a także bezpłatny program wsparcia psychologa, prawnika i doradcy finansowego. Wprowadzono także dodatkowy benefit, czyli roczne ubezpieczenia NNW dla dzieci i wnuków pracowników, obejmujące nieszczęśliwe wypadki do 25. roku życia. Dzięki temu zabezpieczeniu, w razie nieszczęśliwego wypadku, koszty leczenia, rehabilitacji oraz inne wydatki medyczne nie stanowią już takiego obciążenia finansowego dla rodzin pracowników.

Dodatkowo, sieć wspiera ideę fair pay, dlatego wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia. Chcąc promować sprawiedliwe traktowanie pracowników poza swoimi strukturami, Lidl Polska w 2019 roku stworzył nagrodę honorową „Lidl Fair Pay”, nagradzającą przedsiębiorstwa stosujące równą politykę płacową.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel W sieci to Niemiec, Hiszpan i Francuz najwięcej wydają u Polaka Biuro prasowe
2024-08-23 | 09:30

W sieci to Niemiec, Hiszpan i Francuz najwięcej wydają u Polaka

Rosnąca globalizacja zmniejsza znaczenie barier geograficznych, co odczuwają również sprzedający w Internecie. Trend handlu transgranicznego zyskuje na popularności wśród
Handel Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy
2024-08-22 | 14:00

Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy

    Packeta, wiodąca globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie
Handel 4 miliony zarejestrowanych użytkowników na ERLI
2024-08-22 | 10:00

4 miliony zarejestrowanych użytkowników na ERLI

ERLI, drugi największy marketplace w Polsce, przekroczył próg 4 milionów zarejestrowanych klientów. Dynamiczny wzrost bazy użytkowników to efekt konsekwentnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty

Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.