Komunikaty PR

Nowa kolekcja “SHEIN X Rescued Collection” wykonana z materiałów z odzysku

2024-06-10  |  10:30
Biuro prasowe
Do pobrania 06 ( 0.02 MB )

Marka SHEIN przygotowała kolekcję ubrań wykorzystującą materiały pochodzące z odzysku, pozyskane dzięki współpracy z Queen of Raw. Nowy drop, SHEIN X Rescued, jest efektem pracy szczęściu projektantów związanych z autorskim programem skierowanym do młodych designerów –  SHEIN X.

 

Queen of Raw to globalna firma technologiczna zajmująca się gospodarką o obiegu zamkniętym, której sztandarowe oprogramowanie, Materia MX, specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów związanych z nadwyżkami zapasów w łańcuchu dostaw dla światowych firm z listy Fortune 500. Dzięki partnerstwu z Queen of Raw, SHEIN jest w stanie zmienić sposób wykorzystania wysokiej jakości resztek tkanin od innych marek w kierunku bardziej cyrkularnego modelu, który ogranicza ilość odpadów tekstylnych i zmniejsza zużycie nowych surowców. Według pomiaru wpływu Materia MX, SHEIN dzięki partnerstwu z Queen of Raw, pozyskał i uratował 19 927 metrów w 2023 roku. Przekłada się to na szacunkową oszczędność 41,08 miliona galonów wody, 3 051 kilogramów chemikaliów i 28,94 ton metrycznych ekwiwalentu dwutlenku węgla, które zostałyby wygenerowane, gdyby te materiały musiały zostać ponownie wyprodukowane.

SHEIN kontynuuje inwestycje w innowacyjne rozwiązania na rzecz obiegu zamkniętego. Jednym z celów naszej podróży w kierunku zrównoważonego rozwoju jest uzyskanie gospodarki o obiegu zamkniętym do 2050 r." – tłumaczy Caitrin Watson, Dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju w SHEIN. „Aby znacząco zmniejszyć emisje w branży modowej, musimy nie tylko zminimalizować nasze własne odpady, ale także wspólnie pracować nad całkowitym wyeliminowaniem koncepcji odpadów. Współpraca z Queen of Raw w celu pozyskiwania materiałów z magazynów zamiast nowych tkanin pozwala nam współpracować z innymi liderami branży i początkującymi projektantami, aby napędzać gospodarkę tekstylną o obiegu zamkniętym".

W ramach rozwoju evoluSHEIN, SHEIN dąży aby do 2030 roku 50% produktów marki kwalifikowało się do inicjatywy evoluSHEIN by Design., wspierając tym samym swoją strategię dekarbonizacji poprzez przyspieszenie wykorzystania preferowanych materiałów i skalowanie odpowiedzialnych procesów produkcyjnych.

Wszystkie ubrania z kolekcji zostały zaprojektowane zgodnie ze standardami evoluSHEIN by Design, zgodnie z którymi odzież musi składać się z co najmniej 30% materiałów pochodzących z preferowanych źródeł, takich jak poliester z recyklingu, bezpieczna dla lasów wiskoza i odzyskane martwe surowce, a także musi być produkowana przez dostawców, którzy osiągnęli wysoki poziom kontroli zgodności społecznej i środowiskowej w ramach audytów zewnętrznych. Wszystkie elementy są również produkowane przy użyciu modelu produkcji on-demand SHEIN i wysyłane w opakowaniach wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu.

Projektanci SHEIN X, Christian Caldwell (USA), DeJohnea Thorpe (USA), Rajvizithi Singh (USA), Ngozika Okeke (USA), Mel Dorey (Wielka Brytania) i Daniela Ricciardelli (Włochy), zostali wybrani ze względu na swoją pasję do projektowania produktów modowych o mniejszym wpływie na środowisko, które oparte są na zasadach projektowania w obiegu zamkniętym.

„Przyszłość mody będzie zrównoważona. Używanie tkanin z zapasów to świetny kierunek – zapewni lepszą przyszłość dla wszystkich i więcej projektantów powinno to robić. Wyzwania na tej drodze stworzą również niesamowite możliwości, ponieważ zmuszają do nieszablonowego myślenia - a to jest naprawdę ekscytujące! Wielu moich klientów wraca do mnie, ponieważ uwielbiają etos stojący za marką" – wyjaśnia Mel Dorey, brytyjska projektantka.

Program SHEIN X Designer Incubator ma na celu przybliżenie branży modowej następnemu pokoleniu kreatywnych umysłów związanych z modą. W ramach programu uczestnicy są prowadzeni przez kompleksowy proces produkcji, w tym projektowanie i rozwój produktów, produkcję, marketing i logistykę łańcucha dostaw. Oferowane są im również możliwości szkolenia i podnoszenia kwalifikacji, a także unikalne narzędzia, takie jak pakiet monitorowania wydajności produktów SHEIN w czasie rzeczywistym, z którego mogą korzystać, aby reagować na aktualne potrzeby konsumentów. Program pokrywa koszty procesu produkcji i logistyki, zmniejszając ryzyko finansowe lub obciążenie związane z produkcją i wprowadzaniem na rynek takich kolekcji odzieżowych.

Od uruchomienia SHEIN X Designer Incubator Program w styczniu 2021, program rozrósł się z zaledwie siedmiu do ponad 4600 projektantów i artystów z ponad 20 krajów. We wrześniu 2023 r. firma SHEIN ogłosiła, że przeznacza kolejne 50 mln dolarów na program SHEIN X Designer Incubator na przestrzeni kolejnych pięciu lat. To dodatkowe finansowanie sprawi, że całkowita inwestycja firmy w program SHEIN X Designer Incubator wyniesie 105 mln dolarów do 2028 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny Biuro prasowe
2024-12-03 | 15:30

Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny

Klient dokonując zakupów w internecie, często pozostaje bezbronny. Z badań wynika, że tylko 22% Polaków zna swoje prawa konsumenckie, a 65% nie jest w stanie
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
2024-12-03 | 06:00

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.