Nowa kolekcja “SHEIN X Rescued Collection” wykonana z materiałów z odzysku
Marka SHEIN przygotowała kolekcję ubrań wykorzystującą materiały pochodzące z odzysku, pozyskane dzięki współpracy z Queen of Raw. Nowy drop, SHEIN X Rescued, jest efektem pracy szczęściu projektantów związanych z autorskim programem skierowanym do młodych designerów – SHEIN X.
Queen of Raw to globalna firma technologiczna zajmująca się gospodarką o obiegu zamkniętym, której sztandarowe oprogramowanie, Materia MX, specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów związanych z nadwyżkami zapasów w łańcuchu dostaw dla światowych firm z listy Fortune 500. Dzięki partnerstwu z Queen of Raw, SHEIN jest w stanie zmienić sposób wykorzystania wysokiej jakości resztek tkanin od innych marek w kierunku bardziej cyrkularnego modelu, który ogranicza ilość odpadów tekstylnych i zmniejsza zużycie nowych surowców. Według pomiaru wpływu Materia MX, SHEIN dzięki partnerstwu z Queen of Raw, pozyskał i uratował 19 927 metrów w 2023 roku. Przekłada się to na szacunkową oszczędność 41,08 miliona galonów wody, 3 051 kilogramów chemikaliów i 28,94 ton metrycznych ekwiwalentu dwutlenku węgla, które zostałyby wygenerowane, gdyby te materiały musiały zostać ponownie wyprodukowane.
„SHEIN kontynuuje inwestycje w innowacyjne rozwiązania na rzecz obiegu zamkniętego. Jednym z celów naszej podróży w kierunku zrównoważonego rozwoju jest uzyskanie gospodarki o obiegu zamkniętym do 2050 r." – tłumaczy Caitrin Watson, Dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju w SHEIN. „Aby znacząco zmniejszyć emisje w branży modowej, musimy nie tylko zminimalizować nasze własne odpady, ale także wspólnie pracować nad całkowitym wyeliminowaniem koncepcji odpadów. Współpraca z Queen of Raw w celu pozyskiwania materiałów z magazynów zamiast nowych tkanin pozwala nam współpracować z innymi liderami branży i początkującymi projektantami, aby napędzać gospodarkę tekstylną o obiegu zamkniętym".
W ramach rozwoju evoluSHEIN, SHEIN dąży aby do 2030 roku 50% produktów marki kwalifikowało się do inicjatywy evoluSHEIN by Design., wspierając tym samym swoją strategię dekarbonizacji poprzez przyspieszenie wykorzystania preferowanych materiałów i skalowanie odpowiedzialnych procesów produkcyjnych.
Wszystkie ubrania z kolekcji zostały zaprojektowane zgodnie ze standardami evoluSHEIN by Design, zgodnie z którymi odzież musi składać się z co najmniej 30% materiałów pochodzących z preferowanych źródeł, takich jak poliester z recyklingu, bezpieczna dla lasów wiskoza i odzyskane martwe surowce, a także musi być produkowana przez dostawców, którzy osiągnęli wysoki poziom kontroli zgodności społecznej i środowiskowej w ramach audytów zewnętrznych. Wszystkie elementy są również produkowane przy użyciu modelu produkcji on-demand SHEIN i wysyłane w opakowaniach wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu.
Projektanci SHEIN X, Christian Caldwell (USA), DeJohnea Thorpe (USA), Rajvizithi Singh (USA), Ngozika Okeke (USA), Mel Dorey (Wielka Brytania) i Daniela Ricciardelli (Włochy), zostali wybrani ze względu na swoją pasję do projektowania produktów modowych o mniejszym wpływie na środowisko, które oparte są na zasadach projektowania w obiegu zamkniętym.
„Przyszłość mody będzie zrównoważona. Używanie tkanin z zapasów to świetny kierunek – zapewni lepszą przyszłość dla wszystkich i więcej projektantów powinno to robić. Wyzwania na tej drodze stworzą również niesamowite możliwości, ponieważ zmuszają do nieszablonowego myślenia - a to jest naprawdę ekscytujące! Wielu moich klientów wraca do mnie, ponieważ uwielbiają etos stojący za marką" – wyjaśnia Mel Dorey, brytyjska projektantka.
Program SHEIN X Designer Incubator ma na celu przybliżenie branży modowej następnemu pokoleniu kreatywnych umysłów związanych z modą. W ramach programu uczestnicy są prowadzeni przez kompleksowy proces produkcji, w tym projektowanie i rozwój produktów, produkcję, marketing i logistykę łańcucha dostaw. Oferowane są im również możliwości szkolenia i podnoszenia kwalifikacji, a także unikalne narzędzia, takie jak pakiet monitorowania wydajności produktów SHEIN w czasie rzeczywistym, z którego mogą korzystać, aby reagować na aktualne potrzeby konsumentów. Program pokrywa koszty procesu produkcji i logistyki, zmniejszając ryzyko finansowe lub obciążenie związane z produkcją i wprowadzaniem na rynek takich kolekcji odzieżowych.
Od uruchomienia SHEIN X Designer Incubator Program w styczniu 2021, program rozrósł się z zaledwie siedmiu do ponad 4600 projektantów i artystów z ponad 20 krajów. We wrześniu 2023 r. firma SHEIN ogłosiła, że przeznacza kolejne 50 mln dolarów na program SHEIN X Designer Incubator na przestrzeni kolejnych pięciu lat. To dodatkowe finansowanie sprawi, że całkowita inwestycja firmy w program SHEIN X Designer Incubator wyniesie 105 mln dolarów do 2028 roku.

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.