Nowa kolekcja “SHEIN X Rescued Collection” wykonana z materiałów z odzysku
Marka SHEIN przygotowała kolekcję ubrań wykorzystującą materiały pochodzące z odzysku, pozyskane dzięki współpracy z Queen of Raw. Nowy drop, SHEIN X Rescued, jest efektem pracy szczęściu projektantów związanych z autorskim programem skierowanym do młodych designerów – SHEIN X.
Queen of Raw to globalna firma technologiczna zajmująca się gospodarką o obiegu zamkniętym, której sztandarowe oprogramowanie, Materia MX, specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów związanych z nadwyżkami zapasów w łańcuchu dostaw dla światowych firm z listy Fortune 500. Dzięki partnerstwu z Queen of Raw, SHEIN jest w stanie zmienić sposób wykorzystania wysokiej jakości resztek tkanin od innych marek w kierunku bardziej cyrkularnego modelu, który ogranicza ilość odpadów tekstylnych i zmniejsza zużycie nowych surowców. Według pomiaru wpływu Materia MX, SHEIN dzięki partnerstwu z Queen of Raw, pozyskał i uratował 19 927 metrów w 2023 roku. Przekłada się to na szacunkową oszczędność 41,08 miliona galonów wody, 3 051 kilogramów chemikaliów i 28,94 ton metrycznych ekwiwalentu dwutlenku węgla, które zostałyby wygenerowane, gdyby te materiały musiały zostać ponownie wyprodukowane.
„SHEIN kontynuuje inwestycje w innowacyjne rozwiązania na rzecz obiegu zamkniętego. Jednym z celów naszej podróży w kierunku zrównoważonego rozwoju jest uzyskanie gospodarki o obiegu zamkniętym do 2050 r." – tłumaczy Caitrin Watson, Dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju w SHEIN. „Aby znacząco zmniejszyć emisje w branży modowej, musimy nie tylko zminimalizować nasze własne odpady, ale także wspólnie pracować nad całkowitym wyeliminowaniem koncepcji odpadów. Współpraca z Queen of Raw w celu pozyskiwania materiałów z magazynów zamiast nowych tkanin pozwala nam współpracować z innymi liderami branży i początkującymi projektantami, aby napędzać gospodarkę tekstylną o obiegu zamkniętym".
W ramach rozwoju evoluSHEIN, SHEIN dąży aby do 2030 roku 50% produktów marki kwalifikowało się do inicjatywy evoluSHEIN by Design., wspierając tym samym swoją strategię dekarbonizacji poprzez przyspieszenie wykorzystania preferowanych materiałów i skalowanie odpowiedzialnych procesów produkcyjnych.
Wszystkie ubrania z kolekcji zostały zaprojektowane zgodnie ze standardami evoluSHEIN by Design, zgodnie z którymi odzież musi składać się z co najmniej 30% materiałów pochodzących z preferowanych źródeł, takich jak poliester z recyklingu, bezpieczna dla lasów wiskoza i odzyskane martwe surowce, a także musi być produkowana przez dostawców, którzy osiągnęli wysoki poziom kontroli zgodności społecznej i środowiskowej w ramach audytów zewnętrznych. Wszystkie elementy są również produkowane przy użyciu modelu produkcji on-demand SHEIN i wysyłane w opakowaniach wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu.
Projektanci SHEIN X, Christian Caldwell (USA), DeJohnea Thorpe (USA), Rajvizithi Singh (USA), Ngozika Okeke (USA), Mel Dorey (Wielka Brytania) i Daniela Ricciardelli (Włochy), zostali wybrani ze względu na swoją pasję do projektowania produktów modowych o mniejszym wpływie na środowisko, które oparte są na zasadach projektowania w obiegu zamkniętym.
„Przyszłość mody będzie zrównoważona. Używanie tkanin z zapasów to świetny kierunek – zapewni lepszą przyszłość dla wszystkich i więcej projektantów powinno to robić. Wyzwania na tej drodze stworzą również niesamowite możliwości, ponieważ zmuszają do nieszablonowego myślenia - a to jest naprawdę ekscytujące! Wielu moich klientów wraca do mnie, ponieważ uwielbiają etos stojący za marką" – wyjaśnia Mel Dorey, brytyjska projektantka.
Program SHEIN X Designer Incubator ma na celu przybliżenie branży modowej następnemu pokoleniu kreatywnych umysłów związanych z modą. W ramach programu uczestnicy są prowadzeni przez kompleksowy proces produkcji, w tym projektowanie i rozwój produktów, produkcję, marketing i logistykę łańcucha dostaw. Oferowane są im również możliwości szkolenia i podnoszenia kwalifikacji, a także unikalne narzędzia, takie jak pakiet monitorowania wydajności produktów SHEIN w czasie rzeczywistym, z którego mogą korzystać, aby reagować na aktualne potrzeby konsumentów. Program pokrywa koszty procesu produkcji i logistyki, zmniejszając ryzyko finansowe lub obciążenie związane z produkcją i wprowadzaniem na rynek takich kolekcji odzieżowych.
Od uruchomienia SHEIN X Designer Incubator Program w styczniu 2021, program rozrósł się z zaledwie siedmiu do ponad 4600 projektantów i artystów z ponad 20 krajów. We wrześniu 2023 r. firma SHEIN ogłosiła, że przeznacza kolejne 50 mln dolarów na program SHEIN X Designer Incubator na przestrzeni kolejnych pięciu lat. To dodatkowe finansowanie sprawi, że całkowita inwestycja firmy w program SHEIN X Designer Incubator wyniesie 105 mln dolarów do 2028 roku.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.