Komunikaty PR

Nowa kolekcja “SHEIN X Rescued Collection” wykonana z materiałów z odzysku

2024-06-10  |  10:30
Biuro prasowe
Do pobrania 06 ( 0.02 MB )

Marka SHEIN przygotowała kolekcję ubrań wykorzystującą materiały pochodzące z odzysku, pozyskane dzięki współpracy z Queen of Raw. Nowy drop, SHEIN X Rescued, jest efektem pracy szczęściu projektantów związanych z autorskim programem skierowanym do młodych designerów –  SHEIN X.

 

Queen of Raw to globalna firma technologiczna zajmująca się gospodarką o obiegu zamkniętym, której sztandarowe oprogramowanie, Materia MX, specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów związanych z nadwyżkami zapasów w łańcuchu dostaw dla światowych firm z listy Fortune 500. Dzięki partnerstwu z Queen of Raw, SHEIN jest w stanie zmienić sposób wykorzystania wysokiej jakości resztek tkanin od innych marek w kierunku bardziej cyrkularnego modelu, który ogranicza ilość odpadów tekstylnych i zmniejsza zużycie nowych surowców. Według pomiaru wpływu Materia MX, SHEIN dzięki partnerstwu z Queen of Raw, pozyskał i uratował 19 927 metrów w 2023 roku. Przekłada się to na szacunkową oszczędność 41,08 miliona galonów wody, 3 051 kilogramów chemikaliów i 28,94 ton metrycznych ekwiwalentu dwutlenku węgla, które zostałyby wygenerowane, gdyby te materiały musiały zostać ponownie wyprodukowane.

SHEIN kontynuuje inwestycje w innowacyjne rozwiązania na rzecz obiegu zamkniętego. Jednym z celów naszej podróży w kierunku zrównoważonego rozwoju jest uzyskanie gospodarki o obiegu zamkniętym do 2050 r." – tłumaczy Caitrin Watson, Dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju w SHEIN. „Aby znacząco zmniejszyć emisje w branży modowej, musimy nie tylko zminimalizować nasze własne odpady, ale także wspólnie pracować nad całkowitym wyeliminowaniem koncepcji odpadów. Współpraca z Queen of Raw w celu pozyskiwania materiałów z magazynów zamiast nowych tkanin pozwala nam współpracować z innymi liderami branży i początkującymi projektantami, aby napędzać gospodarkę tekstylną o obiegu zamkniętym".

W ramach rozwoju evoluSHEIN, SHEIN dąży aby do 2030 roku 50% produktów marki kwalifikowało się do inicjatywy evoluSHEIN by Design., wspierając tym samym swoją strategię dekarbonizacji poprzez przyspieszenie wykorzystania preferowanych materiałów i skalowanie odpowiedzialnych procesów produkcyjnych.

Wszystkie ubrania z kolekcji zostały zaprojektowane zgodnie ze standardami evoluSHEIN by Design, zgodnie z którymi odzież musi składać się z co najmniej 30% materiałów pochodzących z preferowanych źródeł, takich jak poliester z recyklingu, bezpieczna dla lasów wiskoza i odzyskane martwe surowce, a także musi być produkowana przez dostawców, którzy osiągnęli wysoki poziom kontroli zgodności społecznej i środowiskowej w ramach audytów zewnętrznych. Wszystkie elementy są również produkowane przy użyciu modelu produkcji on-demand SHEIN i wysyłane w opakowaniach wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu.

Projektanci SHEIN X, Christian Caldwell (USA), DeJohnea Thorpe (USA), Rajvizithi Singh (USA), Ngozika Okeke (USA), Mel Dorey (Wielka Brytania) i Daniela Ricciardelli (Włochy), zostali wybrani ze względu na swoją pasję do projektowania produktów modowych o mniejszym wpływie na środowisko, które oparte są na zasadach projektowania w obiegu zamkniętym.

„Przyszłość mody będzie zrównoważona. Używanie tkanin z zapasów to świetny kierunek – zapewni lepszą przyszłość dla wszystkich i więcej projektantów powinno to robić. Wyzwania na tej drodze stworzą również niesamowite możliwości, ponieważ zmuszają do nieszablonowego myślenia - a to jest naprawdę ekscytujące! Wielu moich klientów wraca do mnie, ponieważ uwielbiają etos stojący za marką" – wyjaśnia Mel Dorey, brytyjska projektantka.

Program SHEIN X Designer Incubator ma na celu przybliżenie branży modowej następnemu pokoleniu kreatywnych umysłów związanych z modą. W ramach programu uczestnicy są prowadzeni przez kompleksowy proces produkcji, w tym projektowanie i rozwój produktów, produkcję, marketing i logistykę łańcucha dostaw. Oferowane są im również możliwości szkolenia i podnoszenia kwalifikacji, a także unikalne narzędzia, takie jak pakiet monitorowania wydajności produktów SHEIN w czasie rzeczywistym, z którego mogą korzystać, aby reagować na aktualne potrzeby konsumentów. Program pokrywa koszty procesu produkcji i logistyki, zmniejszając ryzyko finansowe lub obciążenie związane z produkcją i wprowadzaniem na rynek takich kolekcji odzieżowych.

Od uruchomienia SHEIN X Designer Incubator Program w styczniu 2021, program rozrósł się z zaledwie siedmiu do ponad 4600 projektantów i artystów z ponad 20 krajów. We wrześniu 2023 r. firma SHEIN ogłosiła, że przeznacza kolejne 50 mln dolarów na program SHEIN X Designer Incubator na przestrzeni kolejnych pięciu lat. To dodatkowe finansowanie sprawi, że całkowita inwestycja firmy w program SHEIN X Designer Incubator wyniesie 105 mln dolarów do 2028 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.