Komunikaty PR

Nowa strategia sklepów E. Leclerc odpowiedzią na potrzeby konsumentów

2023-09-11  |  10:25
Biuro prasowe

Polacy starają się żyć oszczędnie. Taki obraz społeczeństwa wyłania się z badania przeprowadzonego przez NielsenIQ.* Aż trzy czwarte konsumentów ocenia swoją sytuację finansową jako gorszą niż rok temu. Wielu przyznaje, że ich głównym celem jest szukanie oszczędności, a wprowadzenie ścisłego budżetu na artykuły spożywcze jest obecnie powszechną praktyką w wielu gospodarstwach domowych. Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi E.Leclerc wprowadzając nową strategię oferującą wybór i jakość w dobrej cenie.

 

Sieć sklepów E.Leclerc od 28 lat jest miejscem, gdzie polscy konsumenci mogą znaleźć różnorodne produkty, które są nie tylko korzystne cenowo, ale także spełniają ich oczekiwania jakościowe. Nowa strategia jest odpowiedzią na zmieniające się trendy zakupowe oraz przyczynkiem do zrównoważonego i efektywnego zarządzania finansami w codziennym życiu.

 

Perspektywa polskich konsumentów

 

Osłabieni skutkami pandemii i postawieni w obliczu nowych wyzwań jak: sytuacja za naszą wschodnią granicą, wysoka inflacja, podwyżki cen energii i żywności konsumenci wyraźnie obniżyli swój poziom optymizmu. Prawie połowa (46%) wyraża obawy związane z rosnącymi cenami produktów spożywczych na sklepowych półkach, a 35% z niepokojem obserwuje wzrost kosztów mediów – informuje NielsenIQ. Także perspektywa najbliższych 12 miesięcy, jeśli chodzi o rynek pracy, osobistą sytuację finansową czy plany zakupowe wykazują tendencję spadkową. Zaledwie jedna czwarta społeczeństwa ocenia swoją sytuację finansową jako stabilną. Zaś pozostała część ma poczucie jej pogorszenia. Wraz ze spadkiem optymizmu zakupowego zmianie ulegają również zachowania konsumenckie. Obecnie cechuje je większa ostrożność w podejściu do wydatków oraz poszukiwanie oszczędności.

 

Wyzwania, z jakimi świat mierzy się w ostatnich latach, mocno wpływają na strukturę konsumencką, także polską. Dostrzegamy zmiany, jakie zachodzą na rynku FMCG i analizujemy je, by wyjść naprzeciw potrzebom naszych klientów w tych trudniejszych ekonomicznie czasach.  –  Patrycja Sienkiewicz-Nowka, Dyrektor odpowiedzialna za handel i marketing E.Leclerc Polska

 

 

 

 

 

 

Polacy na zakupach

 

Badania pokazują, że kupujemy mniej, a dodatkowo coraz częściej rezygnujemy z dodatkowych przyjemności czy towarów luksusowych. Podobnie jak w roku ubiegłym, 56% z nas do koszyka zakupowego wkłada tylko niezbędne rzeczy, ograniczając wydatki na dodatkowe zachcianki, 43% sięga po produkty z obniżoną ceną, a 22% przerzuca się na tańsze marki. Zakup ilości hurtowych deklaruje 13% respondentów, a tylko 6% jest zdania, że rosnące ceny żywności nie mają na nich wpływu.

 

Polscy konsumenci, konfrontując się z wyzwaniami jakie stawia przed nimi osłabiona sytuacja finansowa, podczas zakupów często polegają na wypracowanej strategii oszczędzania. W tym celu podejmują aktywny wysiłek w poszukiwaniu atrakcyjnych cen i promocji. Kupony rabatowe stają się istotnym narzędziem w strategii zakupowej dla 58% ankietowanych. Podobnie ma się układ procentowy osób, które wkładają sporo pracy, aby nabyć potrzebne im produkty po najniższych cenach. Ze specjalnych okazji i promocji korzysta 55%. Ściśle określony budżet na wydatki związane
z artykułami spożywczymi deklaruje 41% pytanych.

 

Strategia na nowo

 

Badania NielsenIQ dostarczając niezbędnej wiedzy o zmieniających się trendach i zachowaniach konsumenckich przyczyniły się do zmiany dotychczasowej strategii dla sieci sklepów E. Leclerc. Jednym z jej elementów jest m.in skupienie się na rozwoju marek własnych, bo jak pokazują badania, to właśnie ich udział wartościowy w koszyku FMCG rośnie szybciej niż produktów  markowych. Obecnie wynosi on 22,1%, co daje mu 1,5 p.p. wzrostu w stosunku do roku 2022. Poprzez oferowanie szerokiego wyboru artykułów pod własnym szyldem E.Leclerc zapewnia utrzymanie korzystnych cen oraz atrakcyjnej oferty. Marki własne stały się równie ważnym elementem, co standardowe produkty dostępne w sklepie. Hasła: „Wybór w dobrej cenie” i „Jakość w dobrej cenie” doskonale oddają nowe podejście marki. Podkreślają, że oferowane produkty łączą w sobie kluczowe cechy: szeroki wybór, jakość i atrakcyjną cenę. To stanowi kontrast zarówno dla sklepów z niską jakością, które skupiają się wyłącznie na obniżonych kosztach, jak i dla tych z segmentu luksusowego, które mogą być zbyt drogie dla przeciętnego konsumenta.

 

- Wiodąca Marka, to nasza marka własna obejmująca ponad 3000 produktów. Jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, poszukujących wartościowych towarów w rozsądnej cenie. Szeroki wybór artykułów to m.in.: najwyższej jakości artykuły spożywcze, napoje, kosmetyki, chemia gospodarcza oraz akcesoria gospodarstwa domowego. Stanowią doskonałą alternatywę w porównaniu do markowych zamienników. – podkreśla Jacek Stachoń, development manager Scamark Polska w E.Leclerc Polska

 

Odświeżeniu poddany został również wizualny wizerunek marki. Nowe kolory i design zostały stworzone z myślą o przyciągnięciu klientów, którzy cenią nowoczesny styl życia, wybierają produkty ekologiczne oraz wegetariańskie i stawiają na wysoką jakość w atrakcyjnej cenie. Dodatkowo w komunikacji firmy pojawią się realne osoby. Poprzez taką rewitalizację wizerunku, E.Leclerc tworzy silniejsze powiązania z grupami klientów o zróżnicowanych preferencjach, ale jednocześnie dążących do oszczędności.

 

E.Leclerc konsekwentnie inwestuje w rozwój swoich programów lojalnościowych, co przekłada się na korzyści dla klientów. Dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej, klienci są zawsze na bieżąco z aktualnymi gazetkami, mają dostęp do specjalnych ofert i kuponów rabatowych, co jeszcze bardziej ułatwia codzienne zakupy w sklepach E.Leclerc. Klienci poprzez aplikację mogą również dotrzeć do informacji o najlepszych okazjach zakupowych oraz zdobyć dodatkowe kupony rabatowe.

 

- Ta nowa strategia ma na celu nie tylko zwrócenie uwagi klientów, ale również wychodzi naprzeciw ich potrzebom w tych niełatwych czasach. E.Leclerc staje się miejscem, gdzie konsumenci mogą znaleźć różnorodne i niestandardowe produkty, które są nie tylko korzystne cenowo, ale także spełniają ich oczekiwania jakościowe. Nasz nowa strategia jest odpowiedzią na zmieniające się trendy zakupowe oraz przyczynia się do zrównoważonego i efektywnego zarządzania finansami w codziennym życiu. – Patrycja Sienkiewicz-Nowka, Dyrektor odpowiedzialna za handel i marketing E.Leclerc Polska

 

*Badanie NielsenIQ Shopper Trends 2023, przeprowadzone na reprezentatywnej próbie polskich shopperów (N=1505) w okresie styczeń-luty 2023.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę Biuro prasowe
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że
Handel Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
2024-06-27 | 11:40

Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa

Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego
Handel Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
2024-06-27 | 09:45

Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.