Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych
Salesforce wprowadził nowe, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Consumer Goods Cloud. Sprawia one, że każdy krok procesu wprowadzania produktów na rynek - od planowania, aż do realizacji - jest bardziej wydajny i inteligentny. Data Cloud dla Consumer Goods odblokowuje i łączy dane zebrane od klientów z badaniami rynku, zapewniając głębsze informacje na temat preferencji kupujących. Dzięki temu możliwa jest znacząca optymalizacja planowania i realizacji sprzedaży detalicznej. Ponadto nowe narzędzia Salesforce AI dla firm z branży dóbr konsumpcyjnych oferują inteligentne wskazówki i generują podsumowania — umożliwiając np. przedstawicielom handlowym, serwisowym i terenowym skuteczniejsze planowanie i nawigowanie po zapytaniach klientów i zwiększenie przychodów.
Consumer Goods Cloud, obejmujący Trade Promotion Management i Retail Execution , łączy planowanie i realizację z CRM, aby pomóc firmom osiągnąć rentowny wzrost. Teraz, łącząc się z Salesforce Data Cloud , który ujednolica i harmonizuje dane strukturalne i niestrukturalne, oraz głęboko integrując Einstein AI, klienci będą mogli korzystać z nowych rozwiązań, aby wzmocnić relacje z partnerami kanałowymi. Rozwiązania obejmują:
Rozwiązanie Data Cloud for Consumer Goods umożliwia menedżerom ds. kluczowych klientów łączenie danych dotyczących kont z danymi branżowymi, w celu tworzenia ujednoliconych profili dla każdego klienta, segmentowania kont, definiowania mikrosegmentów np. według sklepu detalicznego oraz tworzenia pulpitów segmentacji w celu planowania precyzyjnych asortymentów i promocji na poziomie lokalnym.
Na przykład firma sprzedająca napoje bezalkoholowe może użyć Data Cloud for Consumer Goods do ujednolicenia danych lojalnościowych i danych konsumenckich (takich jak np. badania Nielsen). Dzięki tym informacjom mogą zidentyfikować, które napoje gazowane o smaku cytrusowym są szczególnie popularne wśród lokalnych konsumentów w danym regionie i które sklepy typu convenience mają tendencję do częstego uzupełnienia produktu. Następnie firma może zalecić wyższe miesięczne zamówienie zakupu lub częstsze uzupełnianie tego konkretnego napoju gazowanego dla każdego sklepu w tym regionie.
Einstein Copilot Account Summarization pomaga zwiększyć produktywność agentów serwisowych w Consumer Goods Cloud, zapewniając generowane przez AI podsumowania kont bezpośrednio w konsoli serwisowej. Eliminuje to potrzebę przełączania się między ekranami, artykułami wiedzy i historią, dzięki czemu agenci mogą obsługiwać złożone zapytania z osobistym akcentem, jednocześnie zachęcając do sprzedaży dodatkowej i krzyżowej dostosowanej do bardzo konkretnych potrzeb.
Na przykład agent serwisowy z firmy produkującej dobra konsumpcyjne gospodarstwa domowego, który po raz pierwszy wchodzi w interakcję z dużym sprzedawcą detalicznym, może użyć Einstein Copilot Account Summarization aby nadrobić zaległości w ostatnich interakcjach, złożonych zamówieniach, wynikach zadowolenia klientów w ciągu zaledwie kilku sekund. Podsumowanie pomaga dokładnie odpowiedzieć na pytania sprzedawcy detalicznego dotyczące ostatniego zamówienia, jednocześnie sugerując produkt do sprzedaży dodatkowej podczas rozwiązywania problemu.
Consumer Goods Cloud Einstein 1 for Sales zapewnia każdemu kierownikowi sprzedaży, przedstawicielowi terenowemu czy handlowcowi narzędzia do napędzania wzrostu konta i produktywności. Istotne szczegóły realizacji sprzedaży detalicznej i zalecenia są wyświetlane i widoczne w Consumer Goods Cloud Einstein 1 for Sales, umożliwiając przedstawicielom określenie czy muszą zapewnić specjalną obsługę produktów nietrwałych lub delikatnych, zapewnić szybkie cykle uzupełniania, poprawić dostępność produktów na obszarach wiejskich lub zmniejszyć liczbę zaległości płatniczych dzięki pobieraniu płatności podczas dostawy produktu.
Na przykład przedstawiciel terenowy firmy produkującej przekąski uruchamia powiadomienie o braku towaru (OOS) dla konta po zobaczeniu, że jeden z najlepiej sprzedających się mrożonych produktów jest niedostępny w dużym sklepie detalicznym. Kierownik ds. sprzedaży widzi powiadomienie o braku towaru na pulpicie Consumer Goods Cloud Einstein 1 for Sales i natychmiast powiadamia zespół ds. dostaw do sklepu, aby nadał priorytet wizycie uzupełniającej. Sklep jest uzupełniany, a sprzedaż przyrostowa jest rejestrowana, ponieważ wszystkie zespoły pracują z tymi samymi danymi w czasie rzeczywistym i połączonymi systemami w ramach Consumer Good Cloud.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.