Komunikaty PR

​Odkryj Włochy na nowo: e-commerce i jego fenomenalny wzrost

2023-10-30  |  12:00
Biuro prasowe

 

Włochy to znacznie więcej niż tylko pizza i prestiżowe marki mody, takie jak Gucci, Prada czy Armani. To kraj, który obecnie staje się gorącym miejscem dla polskich przedsiębiorców w świecie e-commerce. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: Włochy oferują teraz niepowtarzalną szansę na ekspansję, a dynamika ich rynku czyni to przedsięwzięcie jeszcze bardziej kuszącym. To czas, aby odkryć włoski e-commerce na nowo i podbić serca tutejszych konsumentów.

 

Jak podaje e-Izba, czynnikami napędzającymi rozwój e-rynku są m.in. poprawa infrastruktury dostępu do Internetu i szersza dostępność łączy szerokopasmowych, ogromne rozpowszechnienie smartfonów oraz bezpieczeństwo transakcji. Szacuje się, że sprzedaż detaliczna produktów nieżywnościowych na rynkach europejskich wzrośnie od 2,3 do 4 procent w 2023 roku, a najwyższy wzrost obserwowany będzie we Włoszech, gdzie sprzedaż wyniesie ponad 200 mld euro – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Metapack.

 

Włoski e-commerce

Całkowity obrót e-commerce we Włoszech w 2022 r. wyniósł 75,89 mld euro. Oznacza to przyrost o 18,6 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Warto przy tym zauważyć, że większość tego wzrostu była spowodowana zwyżką cen. Dane te pochodzą z raportu Ecommerce in Italy 2023 firmy Casaleggio Associati, zajmującej się doradztwem w zakresie strategii cyfrowej we Włoszech.

 

Inflacja, która dotknęła europejskie rynki konsumenckie w 2022 roku, nie oszczędziła też Włoch. Średnia roczna stopa inflacji osiągnęła tu ponad 11 punktów procentowych, niepokojąc konsumentów i zakłócając strategie włoskich detalistów. Jednak ceny online wzrosły mniej niż ogólne ceny we Włoszech. Zgodnie z trendem obserwowanym od 2017 r., witryny e-commerce nieznacznie przyczyniły się do łagodniejszej inflacji.

 

Jak kupują Włosi?

Obecnie we Włoszech około 37 milionów użytkowników kupuje produkty online i przewiduje się, że liczba ta będzie rosnąć w nadchodzących latach. Dziś penetracja e-commerce we Włoszech sięga 68%, w porównaniu do 83% w Wielkiej Brytanii lub 79% w sąsiedniej Francji. 75% tutejszych e-użytkowników dokonuje obecnie zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, osiągając szczyt 90% w niektórych firmach. Również aż 90% z nich szuka opinii, recenzji i większej ilości informacji na temat produktów online przed ich zakupem, w związku z czym CRM odgrywa coraz ważniejszą rolę w kontaktach z klientem.

 

Tym samym, jak podaje E-Business Consulting, coraz więcej uwagi poświęca się analizie: od potrzeb użytkownika po ruchy konkurencji, strukturyzując działania mające na celu poprawę doświadczenia klienta i lojalności użytkowników. CRM ze spersonalizowaną sztuczną inteligencją jest niczym garnitur szyty na miarę dla klienta i staje się kolejnym mocnym punktem w relacjach B2C. Klient jest zatem coraz częściej w centrum strategii działań e-sklepów, a komunikacja wielokanałowa ma fundamentalne znaczenie.

 

Miłość do zagranicznych marketplace’ów

W segmencie B2C (business-to-consumer) transgraniczny handel elektroniczny zyskuje na znaczeniu – jak podaje statista.com, udział przychodów generowanych przez zagranicznych sprzedawców internetowych w całkowitej sprzedaży detalicznej online osiągnął w 2022 r. prawie 40%. Chiny są wiodącym rynkiem pochodzenia zakupów transgranicznych, a za nimi plasują się Wielka Brytania i Niemcy.

 

Niekwestionowanym liderem na włoskim rynku jest działający od 2010 r. Amazon.it z przychodem w wysokości 5,9 mld dolarów w 2021 r. Miejsce drugie należy do amerykańskiego sklepu z odzieżą Shein.com (1,1 mld), trzecie do Zalando.it (801 mln).

 

Najpopularniejsze segmenty włoskiego e-handlu

Według danych ecommercenews.eu, witryny e-commerce we Włoszech mają wzrosnąć w 2023 roku o 17,3 procent pod względem obrotów. Oczekuje się, że w szczególności takie kategorie jak czas wolny, żywność i moda oraz zdrowie i uroda odnotują największy przyrost obrotów online (odpowiednio 23, 20 i 19%). Z kolei sektor turystyczny wykazał imponujący rozwój w 2022 roku (47%), generując 13,3% całkowitego obrotu e-commerce.

 

Dostawy do Włoch

Packeta Poland, dzięki uruchomieniu bezpośredniej linii logistycznej dla rynku adriatyckiego, umożliwi polskiemu e-commerce’owi dostawę przesyłek z Polski do Włoch nawet w 3-4 dni. Rozbudowana sieć połączeń pozwoli e-sklepom optymalizować ceny oraz czas dostaw, a także zmniejszy prawdopodobieństwo uszkodzenia towarów.

 

Cały czas obserwujemy trendy e-sprzedaży transgranicznej i na tej podstawie rozbudowujemy naszą siatkę połączeń. Zależy nam na tym, aby wspomagać polskie e-sklepy – tak, aby mogły być konkurencyjne na europejskich rynkach. Włochy są perspektywicznym kierunkiem z uwagi na dużą liczbę internautów czy szybko rozwijająca się tam omnikanałowość. Myśląc o zagranicznej ekspansji, rodzinne e-firmy zdecydowanie powinny zwrócić uwagę na ten kraj – mówi Justyna Andreas, Managing Director Commercial Entities, Packeta Poland.

 

 

Trzy wskazówki, jak skutecznie prowadzić e-sklep w krajach adriatyckich

  • optymalizacja mobilna – wraz z rosnącym wykorzystaniem urządzeń mobilnych do zakupów online, sklepy online powinny zoptymalizować swoje strony internetowe i platformy pod kątem tych urządzeń, aby zapewnić płynną i przyjazną dla użytkownika obsługę,
  • media społecznościowe – w miarę jak coraz częściej korzystamy z platform mediów społecznościowych robiąc zakupy, e-sklepy powinny wykorzystywać te platformy do promowania swoich produktów i budowania zaangażowania klientów,
  • szybka i niezawodna dostawa – dostawa jest kluczowym czynnikiem sukcesu w handlu elektronicznym, a firmy powinny skupić się na oferowaniu szybkich i niezawodnych opcji dostawy, aby spełnić oczekiwania e-klientów. klientów,


 

 

­***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 15,3 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6,3 tys. Z-Boxów), 125 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2022 roku obsłużyła przeszło 90 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.