Komunikaty PR

Odpowiedni wybór taśmy samoprzylepnej. Dlaczego to tak ważne?

2024-07-10  |  17:13

W świecie, w którym zakupy online stały się codziennością istnieje jeden cichy bohater, który choć działa w cieniu, odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa i zadowolenia klientów - taśmy do opakowań. Te pozornie proste i niepozorne produkty pełnią niezastąpioną funkcję w procesie pakowania i wysyłki produktów, zwłaszcza w branży e-commerce.

Dlaczego warto poświęcać czas na dobór taśmy?

Jakie są między nimi różnice? No i dlaczego jedne są tańsze, a drugie droższe, skoro ich rola sprowadza się do zabezpieczenia wysyłanej paczki? Takie pytania może sobie zadawać początkujący przedsiębiorca branży e-commerce. Każdy, kto z sukcesem prowadzi sklep wysyłkowy doskonale wie, że taśma taśmie nie równa i odpowiedni jej dobór ma ogromne znacznie i wpływ na szereg czynników, takich jak bezpieczeństwo przesyłki, dbałość o środowisko, oszczędność czasu i kosztów, efektywność pakowania, zadowolenie klienta oraz wizerunek samej marki, dlatego, że jest to jeden z pierwszych elementów, które widzi odbiorca paczki. Estetycznie dobrana taśma może sprawić, że paczka będzie wyglądać bardziej profesjonalnie i schludnie, co pozytywnie wpłynie na wrażenie klienta. Zadbana i dobrze zabezpieczona paczka buduje zaufanie do marki i świadczy o dbałości o nawet najmniejsze szczegóły.

Taśma taśmie nierówna

I nie chodzi jedynie o jej długość czy szerokość. Taśmy mają różne zastosowania i zanim zdecydujemy się na zakup, warto skonsultować się z ekspertami, aby dopasować taśmę do naszych konkretnych potrzeb. Pakowanie towarów w sposób skuteczny i ekologiczny jest coraz bardziej istotne zarówno dla firm, jak i dla konsumentów. Odpowiedni dobór taśmy pakowej może znacząco wpłynąć na dbałość o środowisko oraz na jakość i bezpieczeństwo pakowanych produktów. RAJA jest europejskim liderem ekologicznych rozwiązań, dlatego jesteśmy w stanie zaproponować kompleksowe rozwiązania dla najbardziej wymagających klientów. Ważne jest, aby określić jaka taśma będzie odpowiednia dla konkretnych potrzeb, m.in. jakim warunkom transportowym będzie musiała sprostać oraz oprócz samej protekcji by posiadała dodatkową funkcjonalność np. marketingową. Coraz więcej firm decyduje się na zmianę tradycyjnej taśmy plastikowej na rzecz papierowej, która znacząco podnosi aspekty wizualne paczki, jak i korzystnie wpływa na wizerunek samej firmy, jednocześnie dając maksymalną ochronę oraz skuteczność zamknięcia. W tego typu taśmach możliwe jest  znalezienie rozwiązania praktycznie dla każdego typu paczek, dlatego to rozwiązanie sprawdzi się nie tylko w branży e-commerce. Taśmy mają różne gramatury, a więc paczki ciężkie nie wykluczają ich wykorzystania. Dostępne są np. taśmy wzmacniane włóknem szklanym, które dają maksymalną pewność, że paczka dotrze nieotwarta do celu.

Ciekawą oraz najbardziej ekologiczną propozycją jest taśma z klejem pozyskanym ze skrobi ziemniaczanej. Klej w niej aktywowany za pomocą wody, do czego potrzebny jest specjalny dyspenser, przy pomocy którego można także znacząco zredukować ilość zużywanej taśmy (z czego wynika mniejsza ilość odpadów oraz jednoczesna redukcja kosztów pakowania). Ten typ kleju tworzy z kartonem na tyle trwałe i mocne połączenie, że nie ma możliwości otworzenia opakowania bez trwałego uszkodzenia go, więc można uznać, że stanowi jednocześnie funkcję plomby, która jest niezwykle przydatna w przypadku paczek o wysokiej wartości, np. zawierających produkty typu elektronika czy biżuteria.

Oczywiście nie można zapomnieć o wcześniej wspominanym aspekcie marketingowym. Używanie samej taśmy papierowej jest już wartością dodaną do wizerunku firmy, natomiast warto pamiętać o tym, że zarówno taśmy konwencjonalne, jak i te aktywowane wodą mogą być spersonalizowane dowolnym nadrukiem podnosząc jednocześnie rozpoznawalność marki.

Innowacje na rynku producentów taśm

Innowacje pełnią obecnie kluczową rolę na rynku taśm. Pojawiają się nowe pomysły i rozwiązania, które mają na celu nie tylko poprawę wydajności i trwałości taśm, ale także zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko oraz dostosowanie się do zmieniających się potrzeb i wymagań ich użytkowników. Dzięki ciągłemu rozwojowi technologicznemu, taśmy stają się coraz bardziej zaawansowane i wszechstronne, co przyczynia się do efektywniejszego i bardziej zrównoważonego procesu pakowania.

Dla klientów, którzy muszą pozostać przy taśmach plastikowych, znajdą się również propozycje oferujące bardziej ekologiczne rozwiązania. Taśma PET w 85% z materiału pochodzącego z recyklingu czy taśma polipropylenowa (PP) w 80% z materiału pochodzącego z recyklingu to doskonałe przykłady wysokiej jakości produktów ekologicznych. Taśma PP bazuje na kleju akrylowym, który przez to, że jest produkowany na bazie wody jest jednym z najbardziej ekologicznych rozwiązań, zapewniając także ciche odwijanie oraz komfort pracy.

Wytrzymałość ma znaczenie

"Jakość taśm wykorzystywanych podczas pakowania odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa przesyłki, zadowolenia klienta, efektywności procesu pakowania oraz budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Wybór odpowiedniej jakości taśmy powinien być jednym z priorytetów dla firm działających w branży e-commerce oraz innych sektorach, gdzie pojawia się pakowanie i wysyłka produktów" – podsumowuje Tomasz Gryz, Category Manager w RAJA, największego w Polsce dystrybutora opakowań dedykowanych e-commerce.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.