Komunikaty PR

Odpowiedni wybór taśmy samoprzylepnej. Dlaczego to tak ważne?

2024-07-10  |  17:13

W świecie, w którym zakupy online stały się codziennością istnieje jeden cichy bohater, który choć działa w cieniu, odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa i zadowolenia klientów - taśmy do opakowań. Te pozornie proste i niepozorne produkty pełnią niezastąpioną funkcję w procesie pakowania i wysyłki produktów, zwłaszcza w branży e-commerce.

Dlaczego warto poświęcać czas na dobór taśmy?

Jakie są między nimi różnice? No i dlaczego jedne są tańsze, a drugie droższe, skoro ich rola sprowadza się do zabezpieczenia wysyłanej paczki? Takie pytania może sobie zadawać początkujący przedsiębiorca branży e-commerce. Każdy, kto z sukcesem prowadzi sklep wysyłkowy doskonale wie, że taśma taśmie nie równa i odpowiedni jej dobór ma ogromne znacznie i wpływ na szereg czynników, takich jak bezpieczeństwo przesyłki, dbałość o środowisko, oszczędność czasu i kosztów, efektywność pakowania, zadowolenie klienta oraz wizerunek samej marki, dlatego, że jest to jeden z pierwszych elementów, które widzi odbiorca paczki. Estetycznie dobrana taśma może sprawić, że paczka będzie wyglądać bardziej profesjonalnie i schludnie, co pozytywnie wpłynie na wrażenie klienta. Zadbana i dobrze zabezpieczona paczka buduje zaufanie do marki i świadczy o dbałości o nawet najmniejsze szczegóły.

Taśma taśmie nierówna

I nie chodzi jedynie o jej długość czy szerokość. Taśmy mają różne zastosowania i zanim zdecydujemy się na zakup, warto skonsultować się z ekspertami, aby dopasować taśmę do naszych konkretnych potrzeb. Pakowanie towarów w sposób skuteczny i ekologiczny jest coraz bardziej istotne zarówno dla firm, jak i dla konsumentów. Odpowiedni dobór taśmy pakowej może znacząco wpłynąć na dbałość o środowisko oraz na jakość i bezpieczeństwo pakowanych produktów. RAJA jest europejskim liderem ekologicznych rozwiązań, dlatego jesteśmy w stanie zaproponować kompleksowe rozwiązania dla najbardziej wymagających klientów. Ważne jest, aby określić jaka taśma będzie odpowiednia dla konkretnych potrzeb, m.in. jakim warunkom transportowym będzie musiała sprostać oraz oprócz samej protekcji by posiadała dodatkową funkcjonalność np. marketingową. Coraz więcej firm decyduje się na zmianę tradycyjnej taśmy plastikowej na rzecz papierowej, która znacząco podnosi aspekty wizualne paczki, jak i korzystnie wpływa na wizerunek samej firmy, jednocześnie dając maksymalną ochronę oraz skuteczność zamknięcia. W tego typu taśmach możliwe jest  znalezienie rozwiązania praktycznie dla każdego typu paczek, dlatego to rozwiązanie sprawdzi się nie tylko w branży e-commerce. Taśmy mają różne gramatury, a więc paczki ciężkie nie wykluczają ich wykorzystania. Dostępne są np. taśmy wzmacniane włóknem szklanym, które dają maksymalną pewność, że paczka dotrze nieotwarta do celu.

Ciekawą oraz najbardziej ekologiczną propozycją jest taśma z klejem pozyskanym ze skrobi ziemniaczanej. Klej w niej aktywowany za pomocą wody, do czego potrzebny jest specjalny dyspenser, przy pomocy którego można także znacząco zredukować ilość zużywanej taśmy (z czego wynika mniejsza ilość odpadów oraz jednoczesna redukcja kosztów pakowania). Ten typ kleju tworzy z kartonem na tyle trwałe i mocne połączenie, że nie ma możliwości otworzenia opakowania bez trwałego uszkodzenia go, więc można uznać, że stanowi jednocześnie funkcję plomby, która jest niezwykle przydatna w przypadku paczek o wysokiej wartości, np. zawierających produkty typu elektronika czy biżuteria.

Oczywiście nie można zapomnieć o wcześniej wspominanym aspekcie marketingowym. Używanie samej taśmy papierowej jest już wartością dodaną do wizerunku firmy, natomiast warto pamiętać o tym, że zarówno taśmy konwencjonalne, jak i te aktywowane wodą mogą być spersonalizowane dowolnym nadrukiem podnosząc jednocześnie rozpoznawalność marki.

Innowacje na rynku producentów taśm

Innowacje pełnią obecnie kluczową rolę na rynku taśm. Pojawiają się nowe pomysły i rozwiązania, które mają na celu nie tylko poprawę wydajności i trwałości taśm, ale także zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko oraz dostosowanie się do zmieniających się potrzeb i wymagań ich użytkowników. Dzięki ciągłemu rozwojowi technologicznemu, taśmy stają się coraz bardziej zaawansowane i wszechstronne, co przyczynia się do efektywniejszego i bardziej zrównoważonego procesu pakowania.

Dla klientów, którzy muszą pozostać przy taśmach plastikowych, znajdą się również propozycje oferujące bardziej ekologiczne rozwiązania. Taśma PET w 85% z materiału pochodzącego z recyklingu czy taśma polipropylenowa (PP) w 80% z materiału pochodzącego z recyklingu to doskonałe przykłady wysokiej jakości produktów ekologicznych. Taśma PP bazuje na kleju akrylowym, który przez to, że jest produkowany na bazie wody jest jednym z najbardziej ekologicznych rozwiązań, zapewniając także ciche odwijanie oraz komfort pracy.

Wytrzymałość ma znaczenie

"Jakość taśm wykorzystywanych podczas pakowania odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa przesyłki, zadowolenia klienta, efektywności procesu pakowania oraz budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Wybór odpowiedniej jakości taśmy powinien być jednym z priorytetów dla firm działających w branży e-commerce oraz innych sektorach, gdzie pojawia się pakowanie i wysyłka produktów" – podsumowuje Tomasz Gryz, Category Manager w RAJA, największego w Polsce dystrybutora opakowań dedykowanych e-commerce.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej Biuro prasowe
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.