OLX wprowadza Pakiet Ochronny dla kupujących z przesyłką.
Pakiet Ochronny obejmie wszystkich użytkowników, którzy korzystają z funkcji Przesyłek OLX. Zgłoszeniu będą podlegały poważne oszustwa ze strony sprzedających, takie jak np. otrzymanie pustej paczki, czy zupełnie innego przedmiotu niż wynikało to z umowy między użytkownikami.
Na zgłoszenie oszustwa kupujący będą mieli 24 godziny od momentu odebrania paczki. Mogą zrobić to za pomocą przycisku widocznego po zalogowaniu w koncie OLX. Po upływie regulaminowego czasu przycisk zniknie. Jeśli zgłoszenie nie nastąpi we wskazanym regulaminowo czasie, pieniądze pochodzące ze sprzedaży przedmiotu zostaną wypłacone na konto sprzedającego. Jeśli kupujący skorzysta z Pakietu Ochronnego, pieniądze wpłacone za przedmiot zostaną zamrożone do czasu wyjaśnienia sprawy.
Zgłoszenia będą rozpatrywane przez zespół Customer Service OLXa. Rozpatrzenie wniosku może potrwać do 14 dni kalendarzowych. W zgłoszeniu próby oszustwa pod uwagę będzie brany opis sytuacji, zdjęcia otrzymanego przedmiotu lub pustej paczki wraz z etykietą wysyłkową.
W sytuacji, gdy wyjaśnienie sprawy przez zespół Customer Service OLXa będzie niemożliwe lub bardzo utrudnione, zespół poprosi potencjalnie poszkodowanego o zgłoszenie sprawy na policję.
Program Pakiet Ochronny to kolejny element działań platformy, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników. Program będzie rozwijany. Nadal obowiązuje program Rekompensat OLX. Informacje o bezpiecznych i wygodnych Przesyłkach OLX znajdują się na stronie https://przesylki.olx.pl/.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.