Komunikaty PR

OLYMP ze wzrostem przychodów w 2023 r. o 55 proc r/r

2024-02-14  |  01:00
Biuro prasowe

OLYMP S.A., notowany na NewConnect dostawca kompleksowych rozwiązań dla branży fitness, w całym 2023 wygenerował 4,3 mln zł przychodów – jest to wzrost o 55 proc. względem analogicznego okresu w 2022 r. W samym IV kwartale roku spółka zwiększyła przychody o 33 proc. osiągając 1,4 mln zł. Spółka skupia się na realizacji rosnącego portfela zamówień – tylko w IV kwartale OLYMP dostarczył wyposażenie do 5 klubów – 3 z nich to realizacje dla Xtreme Fitness, który z sukcesem realizuje plany intensywnej ekspansji w Polsce. Na mocy podpisanej w lipcu umowy OLYMP został jednym z głównych dostawców sprzętu dla tej sieci.

Umowa z Extreme Fitness została zawarta na 3 lata i przewiduje realizację od 3 do 7 klubów rocznie. Oprócz Xtreme Fitness śród kluczowych partnerów spółki można wymienić, Benefit Systems, Best GYM oraz UP.

- Podobnie jak w latach ubiegłych, IV kwartał był najintensywniejszym okresem w roku, pod względem realizacji. Jesteśmy zadowoleni ze zwiększenia przychodów, będziemy dokładać wszelkich starań, aby poprawić również wynik na poziomie netto. OLYMP znacząco, niemal dwukrotnie zwiększył stan zapasów. Na koniec IV kwartału 2023 roku wynosił on ponad 1,1 mln zł. Stan magazynowy pozwoli spółce na niezaburzoną realizację dostaw w I kwartale 2024 roku – komentuje Sylwia Czepiżak, prezes zarządu OLYMP.

Na poziomie netto OLYMP zakończył IV kwartał ze stratą w wysokości 731 tys. zł, natomiast w całym 2023 r. wyniosła ona 1,5 mln zł. Na wynik miały wpływ czynniki takie jak wzrost kosztów zatrudnienia, koszty mediów czy materiałów do produkcji, co przy zwiększonej znacznie skali działalności i konieczności reorganizacji procesów produkcji oraz konieczności modernizacji części parku maszynowego istotnie wpłynęło na wynik. To co istotne, zwłaszcza w drugiej połowie roku wprowadzono szereg usprawnień i obniżono techniczny koszt wytworzenia, co w kolejnych okresach przełoży się na wzrost rentowności.

W II połowie 2023 r. OLYMP przeprowadził emisję akcji z prawem poboru, w ramach której zostało objętych 7.839.663 akcji o łącznej wartości ponad 4,3 mln zł. Pozyskane środki spółka zamierza przeznaczyć przede wszystkim na realizację rosnącego portfela zamówień, ale też zwiększenie mocy produkcyjnych, co ma znaleźć pozytywne przełożenie na sprzedaż i pozwolić na dalsze skalowanie działalności. Spółka planuje również zwiększyć obecność na rynkach zagranicznych, poprzez intensyfikację działań marketingowych. Część kapitału z emisji została już przeznaczona i w dalszym ciągu będzie przeznaczana na prace badawczo-rozwojowe, w tym przede wszystkim aplikację mobilną współpracującą ze wszystkimi sprzętami marki OLYMP.

Według raportu „Global Boutique Fitness Market (2023 Edition)” przygotowanego przez Research and Markets, wartość globalnego rynku studiów fitness oszacowano na 55,16 miliarda dolarów w 2024 roku. Oczekuje się, że globalny rynek fitness wygeneruje 79,66 miliarda dolarów do końca 2029 roku, w porównaniu z 48 miliardami dolarów w 2022 roku. Oznacza to, że w okresie prognozy 2024-2029 światowy rynek fitnessu będzie się rozwijał, a wskaźnik CAGR wyniesie 7,63%. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.