„Operacja Żabka” – pomoc dla franczyzobiorców Żabki w rozwoju biznesu
Żabka na różne sposoby wspiera franczyzobiorców w rozwoju ich biznesów. Jednym z nich jest realizowany od kwietnia 2020 r. ogólnopolski projekt „Operacja Żabka”. Prowadzone w jego ramach działania pozwalają przedsiębiorcom m.in. na zwiększenie sprzedaży, a tym samym poprawę wyników finansowych, a także wzrost ich zadowolenia ze współpracy z siecią. Od ubiegłego roku Żabka objęła tą inicjatywą ponad 240 franczyzobiorców.
W 2022 r. sieć przeprowadziła 58 akcji w sklepach, do października br. już 186. Wśród przedsiębiorców, w których placówkach pojawił się zespół „Operacji Żabka”, są Serhii Krupenia oraz Gabriel Malinowski. W wyniku przeprowadzonych działań obrót dzienny w obu placówkach wzrósł o kilkanaście procent.
– Zgłosiłem się do „Operacji Żabka” po konsultacji z partnerem ds. sprzedaży w lutym br., a już w marcu zespół specjalistów z sieci, w tym partner i menadżer ds. sprzedaży oraz przedstawiciele działu ds. rozwoju sieci, wspierali mnie w rozwoju biznesu. Na początku przeanalizowaliśmy mocne i słabe strony mojego sklepu, który działa na jednym z warszawskich osiedli. Eksperci ocenili m.in. jego wygląd czy sprzedaż poszczególnych kategorii produktowych, a następnie wskazali, co wymaga poprawy, a co dalszego rozwoju. Zależało mi na poszerzeniu grona stałych klientów, zwiększeniu sprzedaży m.in. pieczywa czy asortymentu Żabka Café, a tym samym na wzroście obrotów – wspomina Serhii Krupenia, prowadzący sklep w Warszawie od listopada 2022 r.
Podobnie zgłoszenie przebiegło u Gabriela Malinowskiego, franczyzobiorcy z Tryńczy. Jak zaznacza: – Sklep pod szyldem Żabki prowadzę od czerwca 2022 r. Pomysł na udział w programie podsunęła mi partnerka ds. sprzedaży, zgłosiłem się i zostałem wybrany. Moim celem było lepsze dopasowanie asortymentu produktowego do potrzeb klientów, przede wszystkim zawężenie asortymentu, który się nie sprzedawał.
Projekt skierowany jest w szczególności do przedsiębiorców, którzy prowadzą placówki od co najmniej trzech miesięcy, a osiągane przez nich przychody są niższe od średniej w sieci. Franczyzobiorcy, którzy chcieliby poprawić tę sytuację, mogą zgłosić chęć udziału w programie. Pierwszym etapem jest diagnoza sytuacji i kondycji danego sklepu. Analizowane jest otoczenie i konkurencja, sprzedaż asortymentu, a także wygląd zewnętrzny i wewnętrzy placówki – tym samym rozpoznanie i określenie potrzeb. Przedstawiciele działu ds. rozwoju sieci analizują wnioski i wybierają sklepy, w których podjęta zostanie „Operacja Żabka”. Na podstawie diagnozy, dla wybranych placówek zostaje opracowany indywidualny plan naprawczy. Implementacją zmian i ulepszeń, wspólnie z przedsiębiorcą i jego pracownikami, zajmuje się zespół ekspertów, w tym partnerów i doświadczonych franczyzobiorców odnoszących sukcesy we własnych działalnościach.
Działania mogą obejmować m.in.:
- zmiany w asortymencie, a także reorganizację przestrzeni biurowej i magazynowej czy optymalizację ułożenia towaru i sprzętu w sklepie;
- uzupełnianie oferty usługowej sklepu, np. przez wprowadzenie kolektury Lotto;
- uruchomienie dodatkowych promocji, np. kuponów rabatowych na wybrane produkty;
- montaż dodatkowych materiałów informacyjnych, w tym banerów, semaforów, potykaczy, flag z logo Żabki lub oznaczeń miejsc parkingowych przed sklepem;
- dodatkowe szkolenia np. ze skutecznego zarządzania zespołem czy sprzedaży.
Konkretne działania i wdrożenie zaplanowanych rozwiązań realizowane jest w wybranych placówkach na przestrzeni kilku dni.
– W moim sklepie nastąpiło jeszcze lepsze dopasowanie asortymentu do potrzeb okolicznych mieszkańców, bardziej atrakcyjna ekspozycja marki Żabka i promocji, a także zmiany w planogramie. Wraz z zespołem „Operacji Żabka” przeprowadziliśmy dwie akcje specjalne m.in. z kuponami promocyjnymi na przekąski i kawę, ulotkami czy gratisowymi Hapsami za zrealizowane zakupy. Przeszedłem także dodatkowe szkolenie ze sprzedaży pieczywa, z czym wcześniej napotykaliśmy problem – podkreśla Serhii Krupenia.
Wyniki na plus
Założeniem projektu jest ulepszenie funkcjonowania poszczególnych sklepów franczyzowych, dotarcie z ofertą do większej liczby klientów, wykorzystanie w pełni potencjału sprzedażowego, a tym samym maksymalizacja wyników finansowych przedsiębiorców.
– „Operacja Żabka” zakończyła się w moim sklepie w czerwcu, przynosząc satysfakcjonujące, widoczne efekty w postaci wzrostu liczby stałych klientów oraz osiąganych w kolejnych miesiącach obrotów. Lepiej zacząłem analizować zamówienia – kiedyś niektóre produkty były przetowarowane, innych było dostępnych zbyt mało. Znacznie lepiej funkcjonuje Żabka Café, nastąpił wzrost sprzedaży asortymentu strefy kawiarnianej. Dalej wdrażam w życie obrany kierunek i rekomendacje, bardziej skrupulatnie przygotowuję też raporty – dodaje franczyzobiorca z Warszawy.
Gabriel Malinowski dodaje: – Niedawno w moim sklepie została wprowadzona zmiana w planogramie. W ramach „Operacji Żabka” przeprowadziliśmy również akcje specjalne z promocją na kawę czy hot-dogi. Teraz czekam na efekty projektu.
„Operacja Żabka” w liczbach
W 2022 r. inicjatywa objęła 58 sklepów w całej Polsce. W jej ramach przeprowadzono niemal 100 dedykowanych promocji w placówkach, biorących udział w projekcie. Wszyscy uczestniczący w nim franczyzobiorcy odbyli dodatkowe szkolenia np. z zarządzania zespołem, gospodarki magazynowej czy zasad BHP.
Do października br. już 186 sklepów zakończyło diagnozę, a do końca sierpnia 2023 r. w 92 placówkach odbyła się „Operacja Żabka”. Przeprowadzonych zostało łącznie 167 dedykowanych akcji promocyjnych, wprowadzono odpowiednie zmiany technologii dostosowane do potrzeb sklepów, a 80 proc. franczyzobiorców objętych zostało dodatkowymi szkoleniami z zakresu prowadzenia biznesu i placówek pod szyldem Żabki.
„Operacja Żabka” to tylko jedna z wielu inicjatyw franczyzocentrycznych dedykowanych przedsiębiorcom prowadzącym swoje biznesy z Żabką. Listopad w Żabce jest miesiącem franczyzobiorcy.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.