Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy
Packeta, wiodąca globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie Środkowej i Wschodniej. W obliczu rosnącego zapotrzebowania na elastyczne i wygodne formy dostawy, firma znacząco rozbudowuje infrastrukturę w Czechach, Słowacji i na Węgrzech oraz modernizuje obecnie stojące Z-BOXy.
Rozbudowa sieci Z-BOX – priorytet Packety
Automaty paczkowe Z-BOX, cieszące się coraz większą popularnością u naszych południowych sąsiadów ze względu na łatwy i szybki odbiór paczek, stają się kluczowym elementem oferty Packety. Obecnie firma dysponuje siecią 7088 Z-BOXów: w Czechach 4201, na Słowacji 1696, na Węgrzech 1191. W porównaniu do początku roku, łączna liczba Z-BOXów wzrosła o ponad 880, co jest wynikiem intensywnych działań inwestycyjnych podjętych późną wiosną i latem 2024 roku, które trwają nadal. Packeta nie rezygnuje z punktów odbioru, które wciąż cieszą się ogromną popularnością wśród konsumentów. Łącznie z nimi firma ma 15 680 miejsc, w których można odebrać paczkę na terenie 3 wspomnianych wcześniej rynków (Czechy: 9813, Słowacja: 2829, Węgry: 3038).
Nowoczesne technologie i dbałość o klienta
Packeta, odpowiadając na potrzeby klientów, rozpoczęła instalację klawiatur na swoich Z-BOXach. Do końca roku wszystkie Z-BOXy w Czechach, na Słowacji i Węgrzech będą wyposażone w te nowe rozwiązanie. Klawiatury ułatwiają korzystanie z automatów paczkowych osobom, które nie używają smartfonów, ale też sprawią, że odbiór paczek będzie jeszcze prostszy i bardziej dostępny dla wszystkich klientów. Obecnie firma zainstalowała już około 1000 takich klawiatur, głównie na Z-BOXach znajdujących się w dużych miastach.
Z-BOXy są również przykładem ekologicznych rozwiązań logistycznych. Zasilane są w pełni energią słoneczną, nie wymagając podłączenia do sieci elektrycznej. Automaty są samowystarczalne, dostępne 24/7 i mogą być łatwo instalowane w różnych miejscach, takich jak biura, centra handlowe czy sklepy spożywcze. Dzięki temu Packeta może szybko rozbudowywać swoją sieć, instalując nawet 20 Z-BOXów dziennie.
Plany rozwojowe i dalsze inwestycje
Packeta przedstawiła ambitne plany na przyszłość. Jej celem jest podwojenie wielkości firmy w ciągu najbliższych pięciu lat. Obecnie kluczowe inwestycje koncentrują się na trzech rynkach – czeskim, słowackim i węgierskim, które są szczególnie popularne wśród polskich e-sklepów. Priorytetem marki jest ugruntowanie faktu, że Packeta jest najlepszym partnerem logistycznym dla swoich klientów oraz pierwszym wyborem konsumentów przy wyborze dostaw paczek.
Co więcej, firma zamierza skoncentrować się na dalszym usprawnianiu procesów logistycznych i zwiększaniu wydajności sieci dystrybucji, szczególnie w kluczowych okresach, takich jak Q4, który skupia Black Friday oraz sezon świąteczny. Ma to zapewnić niezawodność usług, na którą mogą liczyć partnerzy e-commerce w najważniejszych momentach sprzedaży.
- Jesteśmy dumni z naszego dynamicznego rozwoju na rynkach europejskich. Inwestycje, które realizujemy, mają na celu przede wszystkim podniesienie jakości obsługi, skuteczności i szybkości dostaw, a co za tym idzie - satysfakcji klientów, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych. Świadomie podjęliśmy decyzję o intensywnym rozwoju sieci w miesiącach wiosenno-letnich, by jak najlepiej przygotować się do końcówki roku. Jesteśmy przekonani, że ten trud zostanie wynagrodzony w postaci pobitego kolejnego rekordu liczby obsłużonych paczek w szczycie sezonu – komentuje Justyna Andreas, Managing Director, Commercial Entities, Packeta Group.
Nowe kierownictwo
W kontekście tych ambitnych planów rozwojowych warto również wspomnieć o zmianach w zarządzie spółki. Nowym CEO Packeta został Erich Čomor, który przejął stery od założycielki firmy, Simony Kijonkovej. Planuje on kontynuować filozofię silnego ukierunkowania na satysfakcję klienta, opierając się na doświadczeniach z poprzednich stanowisk. Firma inwestuje nie tylko w technologię, ale również w ludzi, wierząc, że tylko kompleksowe podejście pozwoli jej utrzymać pozycję lidera na konkurencyjnym rynku e-commerce.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 16,5 tys. własnych punktów odbioru (w tym ponad 7 tys. Z-BOXów), 164,5 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 49 tys. sklepów internetowych. W 2023 roku obsłużyła przeszło 106 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.