Komunikaty PR

Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy

2024-08-22  |  14:00
Biuro prasowe

 

 

Packeta, wiodąca globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie Środkowej i Wschodniej. W obliczu rosnącego zapotrzebowania na elastyczne i wygodne formy dostawy, firma znacząco rozbudowuje infrastrukturę w Czechach, Słowacji i na Węgrzech oraz modernizuje obecnie stojące Z-BOXy.

 

Rozbudowa sieci Z-BOX – priorytet Packety

Automaty paczkowe Z-BOX, cieszące się coraz większą popularnością u naszych południowych sąsiadów ze względu na łatwy i szybki odbiór paczek, stają się kluczowym elementem oferty Packety. Obecnie firma dysponuje siecią 7088 Z-BOXów: w Czechach 4201, na Słowacji 1696, na Węgrzech 1191. W porównaniu do początku roku, łączna liczba Z-BOXów wzrosła o ponad 880, co jest wynikiem intensywnych działań inwestycyjnych podjętych późną wiosną i latem 2024 roku, które trwają nadal​. Packeta nie rezygnuje z punktów odbioru, które wciąż cieszą się ogromną popularnością wśród konsumentów. Łącznie z nimi firma ma 15 680 miejsc, w których można odebrać paczkę na terenie  3 wspomnianych wcześniej rynków (Czechy: 9813, Słowacja: 2829, Węgry: 3038).

 

Nowoczesne technologie i dbałość o klienta

Packeta, odpowiadając na potrzeby klientów, rozpoczęła instalację klawiatur na swoich Z-BOXach. Do końca roku wszystkie Z-BOXy w Czechach, na Słowacji i Węgrzech będą wyposażone w te nowe rozwiązanie. Klawiatury ułatwiają korzystanie z automatów paczkowych osobom, które nie używają smartfonów, ale też sprawią, że odbiór paczek będzie jeszcze prostszy i bardziej dostępny dla wszystkich klientów. Obecnie firma zainstalowała już około 1000 takich klawiatur, głównie na Z-BOXach znajdujących się w dużych miastach.

 

Z-BOXy są również przykładem ekologicznych rozwiązań logistycznych. Zasilane są w pełni energią słoneczną, nie wymagając podłączenia do sieci elektrycznej. Automaty są samowystarczalne, dostępne 24/7 i mogą być łatwo instalowane w różnych miejscach, takich jak biura, centra handlowe czy sklepy spożywcze. Dzięki temu Packeta może szybko rozbudowywać swoją sieć, instalując nawet 20 Z-BOXów dziennie.

 

Plany rozwojowe i dalsze inwestycje

Packeta przedstawiła ambitne plany na przyszłość. Jej celem jest podwojenie wielkości firmy w ciągu najbliższych pięciu lat. Obecnie kluczowe inwestycje koncentrują się na trzech rynkach – czeskim, słowackim i węgierskim, które są szczególnie popularne wśród polskich e-sklepów. Priorytetem marki jest ugruntowanie faktu, że Packeta jest najlepszym partnerem logistycznym dla swoich klientów oraz pierwszym wyborem konsumentów przy wyborze dostaw paczek.

 

Co więcej, firma zamierza skoncentrować się na dalszym usprawnianiu procesów logistycznych i zwiększaniu wydajności sieci dystrybucji, szczególnie w kluczowych okresach, takich jak Q4, który skupia Black Friday oraz sezon świąteczny. Ma to zapewnić niezawodność usług, na którą mogą liczyć partnerzy e-commerce w najważniejszych momentach sprzedaży.

 

- Jesteśmy dumni z naszego dynamicznego rozwoju na rynkach europejskich. Inwestycje, które realizujemy, mają na celu przede wszystkim podniesienie jakości obsługi, skuteczności i szybkości dostaw, a co za tym idzie - satysfakcji klientów, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych. Świadomie podjęliśmy decyzję o intensywnym rozwoju sieci w miesiącach wiosenno-letnich, by jak najlepiej przygotować się do końcówki roku. Jesteśmy przekonani, że ten trud zostanie wynagrodzony w postaci pobitego kolejnego rekordu liczby obsłużonych paczek w szczycie sezonu – komentuje Justyna Andreas, Managing Director, Commercial Entities, Packeta Group.

 

 

Nowe kierownictwo

W kontekście tych ambitnych planów rozwojowych warto również wspomnieć o zmianach w zarządzie spółki. Nowym CEO Packeta został Erich Čomor, który przejął stery od założycielki firmy, Simony Kijonkovej. Planuje on kontynuować filozofię silnego ukierunkowania na satysfakcję klienta, opierając się na doświadczeniach z poprzednich stanowisk. Firma inwestuje nie tylko w technologię, ale również w ludzi, wierząc, że tylko kompleksowe podejście pozwoli jej utrzymać pozycję lidera na konkurencyjnym rynku e-commerce​.

 

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 16,5 tys. własnych punktów odbioru (w tym ponad 7 tys. Z-BOXów), 164,5 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 49 tys. sklepów internetowych. W 2023 roku obsłużyła przeszło 106 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.