Packeta Poland z nową ofertą dostaw do Finlandii
Finlandia, kraj o unikalnej geograficznej i demograficznej charakterystyce, staje się obiecującym kierunkiem dla ekspansji polskiego e-commerce. Dzięki niskiej gęstości zaludnienia i populacji skoncentrowanej w południowej części kraju, lokalny rynek oferuje wiele możliwości dla zorganizowanych i dobrze zaplanowanych działań cross-border. W tym kontekście Packeta przygotowała nową ofertę logistyczną dla rodzimych e-sklepów, idealnie wpisującą się w potrzeby szybkiej i efektywnej dystrybucji przesyłek do tego kraju.
Zrozumienie specyfiki lokalnych konsumentów oraz dostosowanie do nich oferty logistycznej stanowi klucz do sukcesu na tym unikalnym rynku. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zarówno sprzedawców, jak i konsumentów, Packeta wprowadziła promocyjne ceny dla nowych klientów, obniżone o 20% w stosunku do standardowych stawek. Dzięki temu przed rodzimymi sklepami internetowymi otworzyły się drzwi do efektywnego i konkurencyjnego działania na fińskim rynku.
Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce w Finlandii w połączeniu z ofertą Packety skierowaną do nowych klientów stanowi idealną okazję dla polskich e-sklepów do rozwoju na tamtejszym rynku. Packeta gwarantuje nie tylko efektywność logistyczną, ale także dostosowanie do wymogów zrównoważonego rozwoju, co jest coraz bardziej cenione zarówno przez samych fińskich konsumentów, jak i partnerów biznesowych – powiedziała Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland.
Fiński e-commerce
Finlandia jest jednym z najmniej zaludnionych krajów w Europie, ze stosunkowo niewielką populacją wynoszącą około 5,5 miliona osób. Jest też bardzo nierównomiernie rozłożona geograficznie – większość ludności mieszka wzdłuż wybrzeża, na południu i południowym zachodzie kraju, a ponad milion osób żyje w samej stolicy. Mimo to Finlandia posiada jedną z najbardziej rozwiniętych infrastruktur cyfrowych w Europie. Przez ostatnie lata kraj ten notuje stabilny wzrost wartości rynku e-commerce, który jest napędzany przez skłonność Finów do dokonywania zakupów online w lokalnych i międzynarodowych sklepach.
Z punktu widzenia logistyki, kraj ten stanowi wyzwanie ze względu na swój rozległy i często trudno dostępny teren, zwłaszcza w północnych regionach. Jednak dzięki dobrze rozwiniętej sieci drogowej i logistycznej, dostarczanie towarów nawet w najbardziej odległe miejsca jest wykonalne i efektywne. Popularność punktów odbioru paczek (PUDO) oraz automatów paczkowych świadczy też o wysokiej organizacji i dostosowaniu usług do potrzeb konsumentów, którzy cenią sobie przede wszystkim wygodę i szybkość dostaw.
Oferta Packety w Finlandii
Packeta oferuje w Finlandii kompleksowe usługi dostawcze odpowiadające na potrzeby zarówno konsumentów, jak i biznesu. Dzięki nowemu, lokalnemu partnerowi, dysponuje rozbudowaną siecią terminali w 5 największych miastach, jak Helsinki, Turku, Tampere, Vantaa i Jyväskylä, co umożliwia szybką i skuteczną dystrybucję na terenie całego kraju.
Świadczone przez Packetę usługi obejmują najczęściej wybierane przez Finów metody dostarczania zamówień – zarówno do punktów odbioru, automatów paczkowych, jak i do domu – oferowane są także wieczorne dostawy w największych miastach. Z kolei czas dostawy z Polski do Finlandii wynosi teraz średnio tylko 3-4 dni robocze plus dzień nadania.
Dostawa do punktu odbioru (PUDO) lub automatu paczkowego dostępna jest już w kwocie od 41.60 zł, a do domu (Home Delivery) od 68.80 zł. Promocyjne ceny obowiązują na wszystkie umowy podpisane od 13 maja br. do końca 2024 roku.
Dzięki współpracy z nowym partnerem oraz zoptymalizowanym procesom logistycznym w hubie przeładunkowym w Estonii, Packeta ma dostęp do sieci 1500 punktów odbioru oraz niemal 1300 automatów paczkowych na terenie Finlandii i może dostarczać paczki o wadze nawet 30 kg.
Wysyłaj z Packetą
Packeta obecna jest w Europie, USA oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ale specjalizuje się w dostarczaniu przesyłek na terenie Europy Środkowej. W ubiegłym roku Packeta Group obsłużyła na całym świecie w sumie 106 milionów przesyłek, osiągając rekordowe obroty na poziomie 294 mln EUR. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym okresie ponad 9,2 mln paczek (z Polski i do Polski) – o 123% więcej niż w roku 2022 (wówczas 4,1 mln). Spółka ponadto dąży do rozpowszechnienia cross-border wśród branży e-commerce, dlatego chętnie doradza e-sklepom, jak rozpocząć działalność za granicą. Oprócz dostarczania paczek klientom końcowym, może zaoferować pomoc w nawiązywaniu relacji z partnerami biznesowymi i w organizowaniu kampanii marketingowych, zapewnia też informacje na temat rynków.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 15,1 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6 tys. Z-BOXów), 134 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 49 tys. sklepów internetowych. W 2023 roku obsłużyła przeszło 106 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.