Packeta Poland z nową ofertą dostaw do Finlandii
Finlandia, kraj o unikalnej geograficznej i demograficznej charakterystyce, staje się obiecującym kierunkiem dla ekspansji polskiego e-commerce. Dzięki niskiej gęstości zaludnienia i populacji skoncentrowanej w południowej części kraju, lokalny rynek oferuje wiele możliwości dla zorganizowanych i dobrze zaplanowanych działań cross-border. W tym kontekście Packeta przygotowała nową ofertę logistyczną dla rodzimych e-sklepów, idealnie wpisującą się w potrzeby szybkiej i efektywnej dystrybucji przesyłek do tego kraju.
Zrozumienie specyfiki lokalnych konsumentów oraz dostosowanie do nich oferty logistycznej stanowi klucz do sukcesu na tym unikalnym rynku. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zarówno sprzedawców, jak i konsumentów, Packeta wprowadziła promocyjne ceny dla nowych klientów, obniżone o 20% w stosunku do standardowych stawek. Dzięki temu przed rodzimymi sklepami internetowymi otworzyły się drzwi do efektywnego i konkurencyjnego działania na fińskim rynku.
Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce w Finlandii w połączeniu z ofertą Packety skierowaną do nowych klientów stanowi idealną okazję dla polskich e-sklepów do rozwoju na tamtejszym rynku. Packeta gwarantuje nie tylko efektywność logistyczną, ale także dostosowanie do wymogów zrównoważonego rozwoju, co jest coraz bardziej cenione zarówno przez samych fińskich konsumentów, jak i partnerów biznesowych – powiedziała Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland.
Fiński e-commerce
Finlandia jest jednym z najmniej zaludnionych krajów w Europie, ze stosunkowo niewielką populacją wynoszącą około 5,5 miliona osób. Jest też bardzo nierównomiernie rozłożona geograficznie – większość ludności mieszka wzdłuż wybrzeża, na południu i południowym zachodzie kraju, a ponad milion osób żyje w samej stolicy. Mimo to Finlandia posiada jedną z najbardziej rozwiniętych infrastruktur cyfrowych w Europie. Przez ostatnie lata kraj ten notuje stabilny wzrost wartości rynku e-commerce, który jest napędzany przez skłonność Finów do dokonywania zakupów online w lokalnych i międzynarodowych sklepach.
Z punktu widzenia logistyki, kraj ten stanowi wyzwanie ze względu na swój rozległy i często trudno dostępny teren, zwłaszcza w północnych regionach. Jednak dzięki dobrze rozwiniętej sieci drogowej i logistycznej, dostarczanie towarów nawet w najbardziej odległe miejsca jest wykonalne i efektywne. Popularność punktów odbioru paczek (PUDO) oraz automatów paczkowych świadczy też o wysokiej organizacji i dostosowaniu usług do potrzeb konsumentów, którzy cenią sobie przede wszystkim wygodę i szybkość dostaw.
Oferta Packety w Finlandii
Packeta oferuje w Finlandii kompleksowe usługi dostawcze odpowiadające na potrzeby zarówno konsumentów, jak i biznesu. Dzięki nowemu, lokalnemu partnerowi, dysponuje rozbudowaną siecią terminali w 5 największych miastach, jak Helsinki, Turku, Tampere, Vantaa i Jyväskylä, co umożliwia szybką i skuteczną dystrybucję na terenie całego kraju.
Świadczone przez Packetę usługi obejmują najczęściej wybierane przez Finów metody dostarczania zamówień – zarówno do punktów odbioru, automatów paczkowych, jak i do domu – oferowane są także wieczorne dostawy w największych miastach. Z kolei czas dostawy z Polski do Finlandii wynosi teraz średnio tylko 3-4 dni robocze plus dzień nadania.
Dostawa do punktu odbioru (PUDO) lub automatu paczkowego dostępna jest już w kwocie od 41.60 zł, a do domu (Home Delivery) od 68.80 zł. Promocyjne ceny obowiązują na wszystkie umowy podpisane od 13 maja br. do końca 2024 roku.
Dzięki współpracy z nowym partnerem oraz zoptymalizowanym procesom logistycznym w hubie przeładunkowym w Estonii, Packeta ma dostęp do sieci 1500 punktów odbioru oraz niemal 1300 automatów paczkowych na terenie Finlandii i może dostarczać paczki o wadze nawet 30 kg.
Wysyłaj z Packetą
Packeta obecna jest w Europie, USA oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ale specjalizuje się w dostarczaniu przesyłek na terenie Europy Środkowej. W ubiegłym roku Packeta Group obsłużyła na całym świecie w sumie 106 milionów przesyłek, osiągając rekordowe obroty na poziomie 294 mln EUR. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym okresie ponad 9,2 mln paczek (z Polski i do Polski) – o 123% więcej niż w roku 2022 (wówczas 4,1 mln). Spółka ponadto dąży do rozpowszechnienia cross-border wśród branży e-commerce, dlatego chętnie doradza e-sklepom, jak rozpocząć działalność za granicą. Oprócz dostarczania paczek klientom końcowym, może zaoferować pomoc w nawiązywaniu relacji z partnerami biznesowymi i w organizowaniu kampanii marketingowych, zapewnia też informacje na temat rynków.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 15,1 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6 tys. Z-BOXów), 134 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 49 tys. sklepów internetowych. W 2023 roku obsłużyła przeszło 106 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.