Packeta Poland z nowym magazynem cross-dock w Bielsku-Białej
Packeta Poland otworzyła w Bielsku-Białej nowy magazyn cross-dock, w którym sortuje i wysyła przesyłki na ponad 70 różnych kierunków. To znaczący krok w rozwoju firmy, mający na celu usprawnienie procesu obsługi klientów oraz dostosowanie do rosnącej skali biznesu firmy w Polsce i tej części Europy.
Dotychczasowy magazyn w Cieszynie był niewystarczający w obliczu dynamicznego wzrostu liczby obsługiwanych przez Packetę zamówień. Uruchomienie hali magazynowej w Bielsku-Białej, o powierzchni 4.700 m2, jest odpowiedzią na rosnący popyt i potrzeby klientów, a co za tym idzie – obroty firmy.
Dzięki nowej inwestycji Packeta ma większe możliwości przeładunkowe, co pozwala na jeszcze szybszą i wygodniejszą dostawę zamówień do klientów – magazyn w Bielsku-Białej może obsłużyć aż 600 tys. paczek miesięcznie.
- Packeta Poland cały czas dynamicznie się rozwija. Nowy cross-dock przy południowej granicy kraju znacząco zwiększył nasze możliwości operacyjne, co pozwoli rozszerzyć skalę biznesu oraz sprostać rosnącym potrzebom klientów, dostarczając przesyłki jeszcze szybciej i wygodniej – powiedział Piotr Pydzik, COO w Packeta Poland.
Nowa nieruchomość w Bielsku-Białej, wybudowana przez Panattoni, posiada certyfikat BREEM – jeden z istotniejszych atestów budowlanych, służący do wyznaczania standardów w projektowaniu zrównoważonego, ekologicznego budownictwa. Obiekty spełniające wymogi certyfikatu BREEAM cechuje niższy koszt użytkowania, ograniczony negatywny wpływ na gospodarkę naturalną oraz także przyjazne środowisko dla zdrowia i komfortu użytkowników.
Dostosowanie magazynu do potrzeb operacyjnych Packety przebiegło bardzo sprawnie – od dnia podpisania umowy do pierwszych operacji logistycznych minęły około 2 miesiące. Całkowity koszt nowej inwestycji to 7 mln zł – rozłożony na 5 lat.
Magazyn w Bielsku-Białej daje pracę 42 stałym pracownikom, z możliwością przyjęcia kolejnych 40 tymczasowych – w szczycie sezonu. W przyszłym roku planowane jest dalsze zwiększenie zatrudnienia.
Obecnie Packeta posiada w Polsce dwa magazyny cross-dock: w Bielsku-Białej przy granicy z Czechami oraz w Konotopie pod Warszawą. Obsługują one wszystkie 33 rynki, na których obecna jest Packeta Group, ze szczególnym naciskiem na Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię, Litwę, Łotwę, Estonię, Słowenię, Chorwację, Włochy, Niemcy, Hiszpanię, Francję.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 15,3 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6,3 tys. Z-Boxów), 125 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2022 roku obsłużyła przeszło 90 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.