Packeta z ponad dwukrotnymi wzrostami w Polsce
- Packeta – wiodąca platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne – ma za sobą udane półrocze i ambitne plany na drugą połowę roku.
- Polski oddział firmy – Packeta Poland – w pierwszym półroczu tego roku dostarczył przeszło dwukrotnie więcej przesyłek niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, również przychody firmy wzrosły ponad dwukrotnie.
- W kolejnych miesiącach tego roku Packeta planuje dalszy wzrost na polskim, ale też na europejskim rynku.
W pierwszym półroczu bieżącego roku Packeta obsłużyła niemal 49 milionów przesyłek – o 22 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym czasie przeszło 3 mln paczek – to przeszło dwukrotny wzrost w porównaniu do pierwszego półrocza roku ubiegłego (3,04 mln w pierwszym półroczu 2023 r. vs. 1,4 mln w pierwszym półroczu 2022 r. – wzrost o 117%). W tym samym okresie przychody ze sprzedaży Packeta Poland wyniosły 33,8 mln zł, w porównaniu z 16,1 mln zł rok wcześniej (wzrost o 109%).
Najwięcej przesyłek trafiło z polskich e-sklepów do odbiorców w Czechach, Słowacji i Rumunii – to konsumenci z tych krajów najchętniej zamawiają produkty w naszych sklepach online. Podobne preferencje mają rodzimi klienci – robiliśmy zakupy głównie w czeskich, słowackich i rumuńskich e-sklepach.
- Polski e-commerce, choć wciąż rośnie, staje się rynkiem dojrzałym i konkurencyjnym. W efekcie krajowe e-sklepy coraz częściej poszukują nowych kierunków zbytu, a cross-border dla wielu z nich okazuje się nie tylko dobrą opcją, ale wręcz koniecznością. Potrzebują przy tym partnera logistycznego, który będzie swego rodzaju „przewodnikiem”. Koszt dostawy przestał być bowiem jedynym kryterium wyboru – obecnie liczy się szybka, kompleksowa obsługa logistyczna oraz wsparcie na zagranicznym, często dla polskiego e-sklepu nieznanym rynku. I właśnie to oferujemy – doradztwo i partnerską pomoc połączone z konkurencyjnymi cenami paczek, szybką dostawą oraz intuicyjną w obsłudze platformą do zarządzania procesem logistycznym i rozliczeniami. Współpracujące z nami sklepy internetowe w ramach jednego interfesju uzyskują dostęp do niemal 15 tys. punktów odbioru należących do Packeta Group oraz niemal 140 tys. punktów partnerskich w 33 krajach. W ten sposób, wykorzystując międzynarodowe możliwości Grupy Packeta, wspieramy polskie e-firmy w efektywnym docieraniu do klientów i budowaniu silnej pozycji rynkowej w poszczególnych krajach. Ta strategia przynosi wymierne efekty, które mają swoje odzwierciedlenie w naszych wynikach, komentuje Justyna Andreas, Managing Director Commercial Entities, Packeta Poland.
Pierwsze półrocze 2023 r. to nie tylko zwiększenie liczby przesyłek i obrotów. Packeta cały czas pozyskuje nowych klientów – w ostatnich miesiącach rozpoczęła współpracę z ponad 120 działającymi w Polsce e-sklepami, m.in. z największym w Polsce marketplace Allegro, który w kwietniu zainaugurował swoją działalność w Czechach. Packeta znana u naszych południowych sąsiadów pod marką Zásilkovna, odpowiada za dostarczanie paczek czeskim klientom Allegro.
Ponadto, w lipcu firma uruchomiła bezpośrednią linię logistyczną z Polski do krajów adriatyckich – Chorwacji i Słowenii. Dzięki temu zagraniczni klienci polskich sklepów online mogą otrzymać swoje zakupy już po 2-3 dniach co sprawia, że rodzime e-biznesy zaczynają skutecznie konkurować nie tylko samymi produktami czy ceną, ale też terminem i kosztem dostawy.
Warto też przypomnieć, że w pierwszej połowie tego roku Justyna Andreas – Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland, awansowała w strukturach Grupy Packeta i objęła stanowisko Managing Director Commercial Entities. W efekcie Justyna Andreas odpowiada obecnie nie tylko za rynek polski, ale też za Skandynawię, kraje bałtyckie i adriatyckie, Rumunię, Niemcy oraz szereg rynków Europy Zachodniej.
W kolejnych miesiącach tego roku Packeta Poland planuje dalszy rozwój.
- Nasz cel na rok 2023 pozostaje bez zmian – chcemy podwoić liczbę obsłużonych przesyłek, co w pierwszym półroczu już udało się osiągnąć. Zależy nam też na tym, aby położyć nacisk na współpracę sprzedażową, marketingową oraz operacyjną między poszczególnymi krajami, rozwijać siatkę połączeń i obsługę klienta, co powinno się przełożyć na dalszy dynamiczny wzrost, dodaje Justyna Andreas.
Packeta Poland jeszcze w tym roku znacznie powiększy powierzchnię magazynową w Cieszynie lub bliskiej okolicy - finalizuje rozmowy z deweloperem. To - po zeszłorocznym otwarciu magazynu w podwarszawskiej Konotopie - kolejna duża inwestycja spółki.
Packeta to firma utworzona w roku 2010 w Czechach, która szybko stała się marką globalną. Dziś obecna jest w Europie, USA oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ale specjalizuje się przede wszystkim w dystrybucji przesyłek na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Posiada własne sieci logistyczne w Czechach, Słowacji i Węgrzech – jest tam liderem i love brandem. Packeta Poland świadczy usługi cross-border dla e-commerce – dostarcza kosumnetom zagranicznym zamówienia z polskich e-sklepów, oferując dostęp do niemal 15 tys. własnych i prawie 140 tys. partnerskich punktów odbioru w 33 krajach, na trzech kontynentach. Dzięki współpracy z InPost oraz Pocztą Polską, firma doręcza też paczki polskim konsumentom robiącym zakupy w zagranicznych sklepach internetowych.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada niemal 15 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6,3 tys. Z-Boxów), prawie 140 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 46 tys. sklepów internetowych. W 2022 roku obsłużyła przeszło 90 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.