Komunikaty PR

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

2024-07-04  |  16:07
Biuro prasowe

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela. Transakcja odbyła się pomiędzy spółką Refield, a funduszem inwestycyjnym Falcon Investment Management. Refield jako deweloper doprowadził do terminowego wybudowania i otwarcia 100% ok. 22.000 m2 GLA w tych trzech obiektach. Ostatni z aktów notarialnych został podpisany w środę 19 czerwca 2024 roku.  Łączna wartość transakcji opiewa na kwotę ponad 150 mln złotych.

 

Pasaż Kępiński oraz Pasaż Grodziski to nowe obiekty handlowe w portfolio funduszu Falcon, które zostały oddane do użytkowania przez Refield pod koniec 2023 roku. Pasaż Golubsko-Dobrzyński (otwarty w marcu 2022) jako pierwszy z pakietu został sprzedany funduszowi Falcon jeszcze w 2022 roku i wkrótce po zakupie zmienił nazwę na OTO Park Golub-Dobrzyń. Stał się tym samym częścią firmowej marki OTO Park, która charakteryzuje obiekty o doskonałych lokalizacjach, nowoczesnej architekturze opartej o najwyższe standardy zrównoważonego i ekologicznego budownictwa oraz kompleksowy miks najemców

 

- Po Pasażu Golubsko-Dobrzyńskim przekazujemy w ręce funduszu Falcon dwa kolejne wybudowane przez nas parki handlowe, które są nie tylko nowoczesnymi obiektami, ale także w pełni przez nas skomercjalizowanymi jeszcze przed ich wybudowaniem. Wśród najemców znajdują się najpopularniejsze marki handlowe, które są gwarancją sukcesu biznesowego parków handlowych. Zgodnie z naszą strategią rozwoju budujemy obiekty w miastach powiatowych, dokładnie wybierając lokalizację z potencjałem zakupowym w danym regionie.

 

Współpraca z stabilnymi finansowo partnerami wpisuje się w DNA naszej działalności, szczególnie w tak trudnych czasach. Pierwszy raz pakietowaliśmy sprzedawane przez nas projekty co było bardzo dużym wyzwaniem ale też cennym doświadczeniem. Mam pełne przekonanie, że sprzedajemy Falcon naprawdę świetnie zrealizowane inwestycje z których wspólnie możemy być dumni - komentuje Fabian Eryk Barbarowicz, prezes zarządu Refield.

 

Transakcja jest elementem długoterminowej strategii rozwoju Falcon Investment Management, która zakłada stworzenie spójnej i nowoczesnej sieci parków handlowych pod marką OTO Park, na którą składają się dominujące obiekty w swoim regionie.

 

- Nie tylko budujemy, ale także kupujemy obiekty handlowe, które wpisują się w nasze ambitne plany rozwoju. Stawiamy na współpracę z partnerami biznesowymi, którzy są w stanie spełnić nasze wysokie standardy jakości i atrakcyjności. Firma Refield, dzięki doświadczeniu w realizacji tego typu projektów oraz profesjonalnemu podejściu na każdym etapie procesu, jest tego doskonałym przykładem. Dziś w portfelu posiadamy niemalże 62 tys. nowoczesnej powierzchni handlowej, ale do końca tego roku ta wartość znacząco wzrośnie - mówi Piotr Piechocki, założyciel i prezes zarządu, Falcon Investment Management.

 

Pasaże skrojone na miarę potrzeb rynku

 

Pasaż Kępiński zlokalizowany jest w Baranowie koło Kępna, który na powierzchni 12 000 m² GLA oferuje klientom 21 lokali, w 3 budynkach. Wśród najemców są najpopularniejsze sieci handlowe, w tym: Lidl, Martes Sport, Rossmann, CCC, Media Expert, Dealz, Pepco, Smyk, Neonet, Sinsay, Drogeria dm, Cropp, House, KiK, Big Star, 4F, Kaes., Home&You, Apart. Do dyspozycji kierowców jest parking na ok. 400 samochodów. Lokalizacja pasażu została starannie dobrana - znajduje się on w sąsiedztwie najważniejszego w mieście węzła komunikacyjnego, na przecięciu drogi krajowej nr 11 i obwodnicy Baranowa. 

 

Pasaż Grodziski, znajduje się w Grodzisku Wielkopolskim, składa się z 2 obiektów o łącznej powierzchni 6 500 m² GLA. Klienci mogą robić zakupy w 10 lokalach handlowych najpopularniejszych marek handlowych, których oferta została starannie dobrana, tak aby mieszkańcy pod jednym dachem mogli zrobić zakupy z szerokiego asortymentu. Wśród najemców są: Aldi, CCC, Media Expert, Drogeria dm, KiK, Big Star, Dealz, Martes Sport, Sinsay i Kaes. Lokalizacja tego pasażu również jest atrakcyjna. Mieści się on przy ul. Fabrycznej, w sąsiedztwie ciągu drogi krajowej 32, łączącej Poznań z Zieloną Górą. Klienci do dyspozycji mają parking na ok. 170 samochodów.

 

Trzecim obiektem z pakietu zakupionych nieruchomości jest OTO Park Golub- Dobrzyń (wcześniej funkcjonujący pod nazwą Pasaż Golubsko-Dobrzyński) o powierzchni ok. 3 500 m² GLA, w którym do dyspozycji klientów są następujące marki: Pepco, Martes Sport, Rossmann, CCC, Kaes., Media Expert oraz KiK. Obiekt zlokalizowany jest przy ul. Sokołowskiej, w sąsiedztwie jedynego w mieście sklepu spożywczego sieci Biedronka oraz dworca PKS. 

 

Wszystkie parki z pakietu zakupionego przez Falcon Investment Management zostały w pełni skomercjalizowane przez spółkę Refield. Staranny dobór najemców oraz świetna lokalizacja pasaży czynią je atrakcyjnymi obiektami handlowymi, przyciągającymi rzesze zadowolonych klientów. Refield w planach ma 6 kolejnych inwestycji.

 

W planach kolejne inwestycje Refield

 

Spółka Refield zapowiada dalszą dynamiczną ekspansję na rynku nieruchomości komercyjnych. W planach ma kolejne obiekty handlowe, a ich wielkość dostosowana będzie, podobnie jak w przypadku właśnie sprzedanych pasaży, do potrzeb lokalnych rynków. 

 

- W maju rozpoczęliśmy budowę parku w Zwoleniu o powierzchni blisko 5 000 m² GLA, który jest już w pełni skomercjalizowany. Otwarcie zaplanowane jest na koniec tego roku. Rusza budowa drugiego etapu naszego parku w Lidzbarku Warmińskim, który jest na finiszu komercjalizacji. Jego powierzchnia to blisko 4 000 m² GLA, a w wakacje uruchomiona zostanie restauracja McDonald’s, która usytuowana będzie bezpośrednio obok naszej działki. Rozpoczynamy dużą inwestycję w Ciechanowie o powierzchni 12 000 m² GLA, otwarcie tego pasażu zaplanowaliśmy na III kwartał 2025. Największą planowaną na inwestycją jest pasaż Brama Bieszczad w Sanoku o powierzchni ok. 23 000 m² GLA. Otwarcie zaplanowane jest w pierwszej połowie 2026 roku. Jednocześnie ruszamy z komercjalizacją 7-mio tysięcznego pasażu w Leżajsku, którego otwarcie zaplanowaliśmy na koniec przyszłego roku. W Bartoszycach zaplanowaliśmy obiekt o powierzchni ok. 13 000 m² GLA, który powinien być uruchomiony na jesieni 2025 roku. W sumie w 2 lata wybudujemy pasaże handlowe o powierzchni 60 000 m² GLA - podkreśla Fabian Eryk Barbarowicz i ocenia, że rynek parków handlowych wciąż ma duży potencjał rozwoju, w wielu miejscowościach brakuje tego typu obiektów. Parki handlowe wpisują się w koncepcję miasta 15-minutowego, którego idea polega na tym, by mieszkańcy mogli mieć szybki dostęp do najpotrzebniejszych miejsc, szczególnie tych z atrakcyjną i różnorodną ofertą handlowo-usługową. 

 

Wszystkie pasaże budowane przez Refield mają starannie dobrana lokalizację pozwalającą na dogodny dojazd, a także komercjalizację pozwalającą na zaspokojenie potrzeb zakupowych lokalnych społeczności. To czyni je atrakcyjnymi ofertami inwestycyjnymi dla biznesów.  

 

Falcon nie zwalnia tempa 

 

Pasaż Kępiński jest trzecim funkcjonującym obiektem, którego nabycie fundusz sfinalizował od początku tego roku (po Pasażu Grodziskim oraz parku handlowym Kłodzko), co daje w sumie prawie 26 tys. nowej powierzchni GLA w portfolio. Równolegle fundusz zakupił w tym okresie działki pod kolejne planowane inwestycje, realizowane samodzielnie lub wspólnie z partnerami, a także otworzył  z Acteeum Group największy dotychczas obiekt w swoim portfolio - OTO Park Koszalin. 

 

- Pierwsza połowa 2024 roku była dla nas niezwykle intensywnym czasem. Wiele procesów inwestycyjnych, które rozpoczęły się w latach ubiegłych, udało się teraz z sukcesem sfinalizować, a ich pozytywny odbiór ze strony rynku bardzo nas cieszy. Utwierdza nas to również w słuszności obranej strategii, która zakłada budowę stabilnego i jakościowego portfela nieruchomości, które przez wiele lat będą cieszyć się popularnością wśród klientów - podkreśla Piotr Piechocki.

 

Poza wspomnianymi inwestycjami, fundusz realizuje obecnie projekty m.in. w Morągu, Żaganiu, Tczewie czy Dęblinie, a wkrótce dołączą do tej listy kolejne. Nie wyczerpuje to jednak założeń rozwojowych Falcon na najbliższe lata i firma prowadzi intensywne rozmowy w celu zabezpieczenia przyszłych inwestycji. 

 

- Wciąż dostrzegamy potencjał rozwoju rynku parków handlowych, natomiast jesteśmy przekonani, że kluczem do długoterminowego sukcesu projektów jest ich niezmiennie wysoka jakość realizacji oraz bezkonkurencyjna lokalizacja. Przy rosnącym nasyceniu powierzchnią handlową w Polsce, tym mocniej przykładamy wagę do starannej analizy nieruchomości przed jej zabezpieczeniem. Nadrzędną intencją jest bowiem sukces komercyjny tej lokalizacji przez wiele kolejnych lat - dodaje prezes Falcon Investment Management.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych Biuro prasowe
2024-07-04 | 12:15

Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych

Salesforce wprowadził nowe, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Consumer Goods Cloud. Sprawia one, że każdy krok procesu wprowadzania produktów na rynek - od planowania, aż do
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.