Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN
Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela. Transakcja odbyła się pomiędzy spółką Refield, a funduszem inwestycyjnym Falcon Investment Management. Refield jako deweloper doprowadził do terminowego wybudowania i otwarcia 100% ok. 22.000 m2 GLA w tych trzech obiektach. Ostatni z aktów notarialnych został podpisany w środę 19 czerwca 2024 roku. Łączna wartość transakcji opiewa na kwotę ponad 150 mln złotych.
Pasaż Kępiński oraz Pasaż Grodziski to nowe obiekty handlowe w portfolio funduszu Falcon, które zostały oddane do użytkowania przez Refield pod koniec 2023 roku. Pasaż Golubsko-Dobrzyński (otwarty w marcu 2022) jako pierwszy z pakietu został sprzedany funduszowi Falcon jeszcze w 2022 roku i wkrótce po zakupie zmienił nazwę na OTO Park Golub-Dobrzyń. Stał się tym samym częścią firmowej marki OTO Park, która charakteryzuje obiekty o doskonałych lokalizacjach, nowoczesnej architekturze opartej o najwyższe standardy zrównoważonego i ekologicznego budownictwa oraz kompleksowy miks najemców
- Po Pasażu Golubsko-Dobrzyńskim przekazujemy w ręce funduszu Falcon dwa kolejne wybudowane przez nas parki handlowe, które są nie tylko nowoczesnymi obiektami, ale także w pełni przez nas skomercjalizowanymi jeszcze przed ich wybudowaniem. Wśród najemców znajdują się najpopularniejsze marki handlowe, które są gwarancją sukcesu biznesowego parków handlowych. Zgodnie z naszą strategią rozwoju budujemy obiekty w miastach powiatowych, dokładnie wybierając lokalizację z potencjałem zakupowym w danym regionie.
Współpraca z stabilnymi finansowo partnerami wpisuje się w DNA naszej działalności, szczególnie w tak trudnych czasach. Pierwszy raz pakietowaliśmy sprzedawane przez nas projekty co było bardzo dużym wyzwaniem ale też cennym doświadczeniem. Mam pełne przekonanie, że sprzedajemy Falcon naprawdę świetnie zrealizowane inwestycje z których wspólnie możemy być dumni - komentuje Fabian Eryk Barbarowicz, prezes zarządu Refield.
Transakcja jest elementem długoterminowej strategii rozwoju Falcon Investment Management, która zakłada stworzenie spójnej i nowoczesnej sieci parków handlowych pod marką OTO Park, na którą składają się dominujące obiekty w swoim regionie.
- Nie tylko budujemy, ale także kupujemy obiekty handlowe, które wpisują się w nasze ambitne plany rozwoju. Stawiamy na współpracę z partnerami biznesowymi, którzy są w stanie spełnić nasze wysokie standardy jakości i atrakcyjności. Firma Refield, dzięki doświadczeniu w realizacji tego typu projektów oraz profesjonalnemu podejściu na każdym etapie procesu, jest tego doskonałym przykładem. Dziś w portfelu posiadamy niemalże 62 tys. nowoczesnej powierzchni handlowej, ale do końca tego roku ta wartość znacząco wzrośnie - mówi Piotr Piechocki, założyciel i prezes zarządu, Falcon Investment Management.
Pasaże skrojone na miarę potrzeb rynku
Pasaż Kępiński zlokalizowany jest w Baranowie koło Kępna, który na powierzchni 12 000 m² GLA oferuje klientom 21 lokali, w 3 budynkach. Wśród najemców są najpopularniejsze sieci handlowe, w tym: Lidl, Martes Sport, Rossmann, CCC, Media Expert, Dealz, Pepco, Smyk, Neonet, Sinsay, Drogeria dm, Cropp, House, KiK, Big Star, 4F, Kaes., Home&You, Apart. Do dyspozycji kierowców jest parking na ok. 400 samochodów. Lokalizacja pasażu została starannie dobrana - znajduje się on w sąsiedztwie najważniejszego w mieście węzła komunikacyjnego, na przecięciu drogi krajowej nr 11 i obwodnicy Baranowa.
Pasaż Grodziski, znajduje się w Grodzisku Wielkopolskim, składa się z 2 obiektów o łącznej powierzchni 6 500 m² GLA. Klienci mogą robić zakupy w 10 lokalach handlowych najpopularniejszych marek handlowych, których oferta została starannie dobrana, tak aby mieszkańcy pod jednym dachem mogli zrobić zakupy z szerokiego asortymentu. Wśród najemców są: Aldi, CCC, Media Expert, Drogeria dm, KiK, Big Star, Dealz, Martes Sport, Sinsay i Kaes. Lokalizacja tego pasażu również jest atrakcyjna. Mieści się on przy ul. Fabrycznej, w sąsiedztwie ciągu drogi krajowej 32, łączącej Poznań z Zieloną Górą. Klienci do dyspozycji mają parking na ok. 170 samochodów.
Trzecim obiektem z pakietu zakupionych nieruchomości jest OTO Park Golub- Dobrzyń (wcześniej funkcjonujący pod nazwą Pasaż Golubsko-Dobrzyński) o powierzchni ok. 3 500 m² GLA, w którym do dyspozycji klientów są następujące marki: Pepco, Martes Sport, Rossmann, CCC, Kaes., Media Expert oraz KiK. Obiekt zlokalizowany jest przy ul. Sokołowskiej, w sąsiedztwie jedynego w mieście sklepu spożywczego sieci Biedronka oraz dworca PKS.
Wszystkie parki z pakietu zakupionego przez Falcon Investment Management zostały w pełni skomercjalizowane przez spółkę Refield. Staranny dobór najemców oraz świetna lokalizacja pasaży czynią je atrakcyjnymi obiektami handlowymi, przyciągającymi rzesze zadowolonych klientów. Refield w planach ma 6 kolejnych inwestycji.
W planach kolejne inwestycje Refield
Spółka Refield zapowiada dalszą dynamiczną ekspansję na rynku nieruchomości komercyjnych. W planach ma kolejne obiekty handlowe, a ich wielkość dostosowana będzie, podobnie jak w przypadku właśnie sprzedanych pasaży, do potrzeb lokalnych rynków.
- W maju rozpoczęliśmy budowę parku w Zwoleniu o powierzchni blisko 5 000 m² GLA, który jest już w pełni skomercjalizowany. Otwarcie zaplanowane jest na koniec tego roku. Rusza budowa drugiego etapu naszego parku w Lidzbarku Warmińskim, który jest na finiszu komercjalizacji. Jego powierzchnia to blisko 4 000 m² GLA, a w wakacje uruchomiona zostanie restauracja McDonald’s, która usytuowana będzie bezpośrednio obok naszej działki. Rozpoczynamy dużą inwestycję w Ciechanowie o powierzchni 12 000 m² GLA, otwarcie tego pasażu zaplanowaliśmy na III kwartał 2025. Największą planowaną na inwestycją jest pasaż Brama Bieszczad w Sanoku o powierzchni ok. 23 000 m² GLA. Otwarcie zaplanowane jest w pierwszej połowie 2026 roku. Jednocześnie ruszamy z komercjalizacją 7-mio tysięcznego pasażu w Leżajsku, którego otwarcie zaplanowaliśmy na koniec przyszłego roku. W Bartoszycach zaplanowaliśmy obiekt o powierzchni ok. 13 000 m² GLA, który powinien być uruchomiony na jesieni 2025 roku. W sumie w 2 lata wybudujemy pasaże handlowe o powierzchni 60 000 m² GLA - podkreśla Fabian Eryk Barbarowicz i ocenia, że rynek parków handlowych wciąż ma duży potencjał rozwoju, w wielu miejscowościach brakuje tego typu obiektów. Parki handlowe wpisują się w koncepcję miasta 15-minutowego, którego idea polega na tym, by mieszkańcy mogli mieć szybki dostęp do najpotrzebniejszych miejsc, szczególnie tych z atrakcyjną i różnorodną ofertą handlowo-usługową.
Wszystkie pasaże budowane przez Refield mają starannie dobrana lokalizację pozwalającą na dogodny dojazd, a także komercjalizację pozwalającą na zaspokojenie potrzeb zakupowych lokalnych społeczności. To czyni je atrakcyjnymi ofertami inwestycyjnymi dla biznesów.
Falcon nie zwalnia tempa
Pasaż Kępiński jest trzecim funkcjonującym obiektem, którego nabycie fundusz sfinalizował od początku tego roku (po Pasażu Grodziskim oraz parku handlowym Kłodzko), co daje w sumie prawie 26 tys. nowej powierzchni GLA w portfolio. Równolegle fundusz zakupił w tym okresie działki pod kolejne planowane inwestycje, realizowane samodzielnie lub wspólnie z partnerami, a także otworzył z Acteeum Group największy dotychczas obiekt w swoim portfolio - OTO Park Koszalin.
- Pierwsza połowa 2024 roku była dla nas niezwykle intensywnym czasem. Wiele procesów inwestycyjnych, które rozpoczęły się w latach ubiegłych, udało się teraz z sukcesem sfinalizować, a ich pozytywny odbiór ze strony rynku bardzo nas cieszy. Utwierdza nas to również w słuszności obranej strategii, która zakłada budowę stabilnego i jakościowego portfela nieruchomości, które przez wiele lat będą cieszyć się popularnością wśród klientów - podkreśla Piotr Piechocki.
Poza wspomnianymi inwestycjami, fundusz realizuje obecnie projekty m.in. w Morągu, Żaganiu, Tczewie czy Dęblinie, a wkrótce dołączą do tej listy kolejne. Nie wyczerpuje to jednak założeń rozwojowych Falcon na najbliższe lata i firma prowadzi intensywne rozmowy w celu zabezpieczenia przyszłych inwestycji.
- Wciąż dostrzegamy potencjał rozwoju rynku parków handlowych, natomiast jesteśmy przekonani, że kluczem do długoterminowego sukcesu projektów jest ich niezmiennie wysoka jakość realizacji oraz bezkonkurencyjna lokalizacja. Przy rosnącym nasyceniu powierzchnią handlową w Polsce, tym mocniej przykładamy wagę do starannej analizy nieruchomości przed jej zabezpieczeniem. Nadrzędną intencją jest bowiem sukces komercyjny tej lokalizacji przez wiele kolejnych lat - dodaje prezes Falcon Investment Management.
Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny
Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.