PMR: Rynek żywności bio wzrósł o ponad 20% w 2020 r.

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Chociaż pandemia COVID-19 sparaliżowała częściowo handel stacjonarny, nie zaszkodziła ona segmentowi żywności bio, który wzrósł w 2020 r. w tempie kilkukrotnie wyższym niż cały rynek spożywczy ogółem, wynika z najnowszego raportu PMR pt. „Rynek żywności bio w Polsce 2021. Prognozy rozwoju na lata 2021-2026”. W latach 2021-2026 średnioroczna stopa wzrostu (CAGR) dla rynku żywności bio będzie bliska 10%.
Blisko 1 na 10 Polaków kupuje żywność bio regularnie
Polski rynek żywności bio w Polsce będzie podążał za trendami zachodnimi, a jego udział w rynku spożywczym będzie rósł. Pozytywnie na rynek wpływają m.in. wzrost świadomości zdrowotnej Polaków, poszerzanie oferty produktów bio (zwłaszcza w sklepach wielkoformatowych), ale także duża liczba promocji produktów bio/eko/wege przez sieci spożywcze.
Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w lipcu 2021 r. na reprezentatywnej próbie 1 032 Polaków, około 8% kupuje żywność bio przy okazji każdych lub prawie każdych zakupów spożywczych. W tej grupie przeważają osoby młodsze (18-34 lata), z wyższym wykształceniem, mieszkańcy miast 200-499 tys. mieszkańców oraz ze średnich grup dochodowych. Częstotliwość zakupów żywności bio jest również skorelowana z poziomem wykształcenia. Jedynie 4% osób z wykształceniem niższym kupuje żywność bio przy okazji każdych lub prawie każdych zakupów, a aż 35% nie kupuje jej wcale.
Dyskonty najczęstszym miejscem zakupu
Jedna czwarta Polaków badanych przez PMR deklaruje, że obecnie częściej niż przed rokiem sięga po żywność bio/eko. Do żywności bio przekonują się częściej mężczyźni i osoby młodsze – czyli osoby z grup, w których produkty bio kupuje niższy odsetek respondentów niż ogółem.
Największym kanałem nie tylko na rynku spożywczym w Polsce, ale również na rynku żywności bio, są sklepy dyskontowe. Jak wynika z badania PMR, ponad połowa spośród kupujących żywność bio, kupuje ją najczęściej w dyskontach. Marki własne żywności bio, takie jak GoBio (Biedronka) oraz BioOrganic (Lidl) cieszą się również największą rozpoznawalnością wśród kupujących żywność bio.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.