Komunikaty PR

Pociąg żywności za ponad 1 milion zł dla ludności Ukrainy

2022-05-09  |  11:00
Biuro prasowe

Dzięki zaangażowaniu klientów Żabki, sieć zebrała ponad 1 000 000 zł. Środki pozyskane dzięki użytkownikom Żappki – którzy chętnie wymieniali punkty lojalnościowe zbierane w czasie zakupów, czyli tzw. żappsy, na cegiełki charytatywne – oraz klientom – którzy zdecydowali się przekazać datki za pośrednictwem płatności bezgotówkowych – zostaną przekazane organizacjom prowadzącym działania pomocowe w Ukrainie. Część z nich pozwoliła także na sfinansowanie kolejnego transportu z pomocą humanitarną. Dedykowany pociąg towarowy od Grupy Żabka, CVC Capital Partners oraz Partners Group dotarł do Kijowa. Do ludności cywilnej trafi 60 ton żywności z długim terminem ważności, wody oraz niezbędnych środków higienicznych. Pociąg został zorganizowany we współpracy z Urzędem Miasta Warszawa.

- Od początku wojny w Ukrainie w pełni solidaryzujemy się ze społecznością ukraińską. Realizujemy wiele działań, które mają na celu zapewnienie wsparcia osobom dotkniętym wojną. Łącznie przekazaliśmy organizacjom humanitarnym ponad 520 ton produktów spożywczych i środków higienicznych oraz wysłaliśmy kolejny transport z pomocą humanitarną, organizując dedykowany pociąg towarowy. W działania pomocowe zaangażowaliśmy także klientów naszej sieci, którzy mogli wesprzeć zbiórkę pieniężną prowadzoną w sklepach Żabka oraz wymienić swoje żappsy na cegiełki charytatywne. Dzięki ich wsparciu finansowemu organizacje humanitarne będą mogły działać w Ukrainie długofalowo i efektywnie pomagać potrzebującym – mówi Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.

Dedykowany pociąg towarowy

Specjalny pociąg towarowy z pomocą humanitarną, który dotarł do Kijowa, jest już drugim zorganizowanym we współpracy z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy, koordynującym współpracę z Urzędem Miasta Kijów. Transport 60 ton żywności oraz niezbędnych środków higienicznych do Ukrainy to już kolejny wkład Grupy Żabka – należącej do CVC Capital Partners i Partners Group – w pomoc społeczności ukraińskiej. W sumie Żabka przekazała na granicę ponad 520 ton żywności oraz niezbędnych artykułów higienicznych we współpracy z partnerami m.in.: Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim, Polsko-Ukraińską Izbą Gospodarczą, Polskim Czerwonym Krzyżem, Polską Akcją Humanitarną, Fundacją InSpire, Fundacją Happy Kids, Federacją Polskich Banków Żywności i Polskim Związkiem Ukraińców. W akcje pomocowe angażują się także franczyzobiorcy Żabki – osoby prowadzące sklepy przy granicy rozdają ciepłe napoje i przekąski, a w pozostałych miastach organizują zbiórki oraz dostarczają towar własnymi autami na granicę.

Cegiełki charytatywne

W działania pomocowe sieć zaangażowała także swoich klientów. Użytkownicy aplikacji mobilnej Żappka mieli możliwość wymiany zbieranych podczas zakupów punktów lojalnościowych, tzw. żappsów, na cegiełki charytatywne. Aby pomóc, wystarczyło zainstalować aplikację mobilną i „wykupić charytatywną cegiełkę”, czyli aktywować ją za odpowiednią kwotę żappsów. Drugim sposobem wsparcia organizacji charytatywnych prowadzących działania pomocowe w Ukrainie, jaki Żabka dała swoim klientom, była możliwość bezpiecznego przekazania datków za pośrednictwem płatności bezgotówkowych. Klienci, przy okazji wizyty w sklepach sieci Żabka, mogli wskazać dowolnie wybraną przez siebie kwotę i dokonać płatności bezgotówkowej, bez konieczności robienia zakupów.

________________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając  ponad 4000 nowych sklepów  w latach 2016-21. Około 15,5 miliona polskich konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

_______________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.