Komunikaty PR

Polacy ruszyli na promocje „black”. To może być rekordowy sezon

2023-11-22  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Promocje spod znaku „black” opanowują sklepy. W witrynach już można znaleźć rabaty sygnowane jako „Black Week”, „Black Friday”, a często także „Black Month”. Marki prześcigają się także w skali zniżek. Jak oceniają przedstawiciele rynku retail, tegoroczny sezon ma szansę być rekordowym i to nie tylko z uwagi na rabaty.

– „Czarne” promocje zadomowiły się na dobre w handlu. Co więcej, znalazły dla siebie nową formułę. Większość marek odeszła już od jednodniowych przecen na rzecz weekendowych, tygodniowych, a w wielu sklepach widać nawet miesięczny maraton obniżek – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej.

– Sezon więc z roku na rok się wydłuża i trudno już mówić tylko o „czarnym piątku”, raczej mamy do czynienia z „czarnym listopadem”. Rosną także promocje. Kiedyś dla „Black Friday” typowe były zniżki sięgające 10-15%, dziś marki przygotowują okresowe rabaty, które osiągają poziom nawet 70% i więcej – dodaje. Nic więc dziwnego, że handlowcy spodziewają się w sklepach tłumów.

– Wszechobecne zniżki sprawiają, że coraz więcej osób wykorzystuje „czarne” promocje do zrobienia zakupów przedświątecznych, zwłaszcza prezentowych. Ponadto konsumenci ruszają dziś do sklepów po rzeczy, które w ostatnich dwóch latach znacząco podrożały, a teraz są dostępne w niższych, często przedinflacyjnych cenach – mówi Barbara Andrzejewska.

– „Black” to także tradycyjnie sezon łowców okazji, którzy w ostatnich miesiącach celowo „zamrozili” swoje większe wydatki, np. na elektronikę, sprzęty RTV i AGD czy ubrania, a teraz decydują się sfinalizować zakup upatrzonej wcześniej rzeczy, która dostępna jest ze zniżką – mówi. Ale jest jeszcze jeden powód, który nakręci zainteresowanie tegorocznymi promocjami.

– Pojawienie się, a następnie rozwój formuły „czarnych” promocji sprawił, że w tym roku rekordowo wcześnie zaczął się sezon świątecznych zakupów. Ruch, który obecnie obserwujemy np. w galeriach handlowych, wynika zarówno z promocji „Black”, jak również z tego, że konsumenci już przygotowują się do świąt, dzieląc wydatki na listopad i grudzień. Dostępne teraz promocje im to ułatwiają – mówi.

Tradycyjnie szczytu zakupowego handlowcy spodziewają się w ostatni piątek listopada (24.11), kiedy to najwięcej sklepów przystąpi do trwającego „Black Week”. Wtedy też pojawi się najwięcej zniżek, zwłaszcza w sklepach z ubraniami i dodatkami, w drogeriach czy w sklepach z zabawkami, które często swoje promocje utrzymują w tajemnicy do ostatniej chwili.

Rok temu chęć udziału w czarnopiątkowych zakupach zadeklarowało aż 60% konsumentów – taki wynik przyniosło wówczas badanie firmy Klarna, zrealizowane w 17 krajach, w tym w Polsce. W tym roku, jak podaje Boston Consulting Group, odsetek ten wynosi aż 78%.

– Inflacja i wzrost kosztów życia zmieniły stosunek Polaków do zakupów. Staliśmy się „price shopperami”. Konsumenci zaczęli nie tylko bardziej oszczędzać, ale przede wszystkim skłaniać się ku różnym okazjom, promocjom i przecenom. Sezon „Black”, wchodzący tuż przed świętami, wpisuje się więc w ten prooszczędnościowy trend – podsumowuje przedstawicielka Galerii Północnej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.