Komunikaty PR

Polacy ruszyli na promocje „black”. To może być rekordowy sezon

2023-11-22  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Promocje spod znaku „black” opanowują sklepy. W witrynach już można znaleźć rabaty sygnowane jako „Black Week”, „Black Friday”, a często także „Black Month”. Marki prześcigają się także w skali zniżek. Jak oceniają przedstawiciele rynku retail, tegoroczny sezon ma szansę być rekordowym i to nie tylko z uwagi na rabaty.

– „Czarne” promocje zadomowiły się na dobre w handlu. Co więcej, znalazły dla siebie nową formułę. Większość marek odeszła już od jednodniowych przecen na rzecz weekendowych, tygodniowych, a w wielu sklepach widać nawet miesięczny maraton obniżek – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej.

– Sezon więc z roku na rok się wydłuża i trudno już mówić tylko o „czarnym piątku”, raczej mamy do czynienia z „czarnym listopadem”. Rosną także promocje. Kiedyś dla „Black Friday” typowe były zniżki sięgające 10-15%, dziś marki przygotowują okresowe rabaty, które osiągają poziom nawet 70% i więcej – dodaje. Nic więc dziwnego, że handlowcy spodziewają się w sklepach tłumów.

– Wszechobecne zniżki sprawiają, że coraz więcej osób wykorzystuje „czarne” promocje do zrobienia zakupów przedświątecznych, zwłaszcza prezentowych. Ponadto konsumenci ruszają dziś do sklepów po rzeczy, które w ostatnich dwóch latach znacząco podrożały, a teraz są dostępne w niższych, często przedinflacyjnych cenach – mówi Barbara Andrzejewska.

– „Black” to także tradycyjnie sezon łowców okazji, którzy w ostatnich miesiącach celowo „zamrozili” swoje większe wydatki, np. na elektronikę, sprzęty RTV i AGD czy ubrania, a teraz decydują się sfinalizować zakup upatrzonej wcześniej rzeczy, która dostępna jest ze zniżką – mówi. Ale jest jeszcze jeden powód, który nakręci zainteresowanie tegorocznymi promocjami.

– Pojawienie się, a następnie rozwój formuły „czarnych” promocji sprawił, że w tym roku rekordowo wcześnie zaczął się sezon świątecznych zakupów. Ruch, który obecnie obserwujemy np. w galeriach handlowych, wynika zarówno z promocji „Black”, jak również z tego, że konsumenci już przygotowują się do świąt, dzieląc wydatki na listopad i grudzień. Dostępne teraz promocje im to ułatwiają – mówi.

Tradycyjnie szczytu zakupowego handlowcy spodziewają się w ostatni piątek listopada (24.11), kiedy to najwięcej sklepów przystąpi do trwającego „Black Week”. Wtedy też pojawi się najwięcej zniżek, zwłaszcza w sklepach z ubraniami i dodatkami, w drogeriach czy w sklepach z zabawkami, które często swoje promocje utrzymują w tajemnicy do ostatniej chwili.

Rok temu chęć udziału w czarnopiątkowych zakupach zadeklarowało aż 60% konsumentów – taki wynik przyniosło wówczas badanie firmy Klarna, zrealizowane w 17 krajach, w tym w Polsce. W tym roku, jak podaje Boston Consulting Group, odsetek ten wynosi aż 78%.

– Inflacja i wzrost kosztów życia zmieniły stosunek Polaków do zakupów. Staliśmy się „price shopperami”. Konsumenci zaczęli nie tylko bardziej oszczędzać, ale przede wszystkim skłaniać się ku różnym okazjom, promocjom i przecenom. Sezon „Black”, wchodzący tuż przed świętami, wpisuje się więc w ten prooszczędnościowy trend – podsumowuje przedstawicielka Galerii Północnej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.